Ga naar inhoud


bij Delta kabel gaan zenders weg......


edbe

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik kan mij daar iets bij voorstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat insinueer je daarmee Cees. :confused: Als je bedoelt een interne oscam server heb je gelijk, daar heb ik er zelfs 2 van een Beagle Bone Black en mijn Synology NAS voor intern gebruik.

Voor de rest mijn voortreffelijke Slingbox voor het bekijken van mijn eigen satelliet ontvanger thuis.

Mijn punt was dat er nog weinig kabel alternatief is voor het wegvallen van deze zenders in Zeeland bij Delta, dan een paar plaatsen die glasvezel hebben. http://www.glasvezel-zeeland.nl/

Wel eens van VDSL gehoord?

 

En, nogmaals, satelliet en Digitenne werkt ook in Zeeland.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, uiteraard (en dat schreef ik ook) is e.e.a. afhankelijk van de te behalen snelheid.

Bij kabelinternet deel je de snelheid met je buren en op piektijden dondert die dan ook in elkaar.

Je moet bij VDSL ook onderscheid maken tussen KPN (en XS4ALL) en de overige providers.

KPN heeft de mogelijkheid je aan te sluiten via een wijkkast i.p.v. de (wijk) centrale. Dit is dus aanzienlijk dichterbij en dat scheelt in snelheid.

Of dat aangeboden wordt is natuurlijk ook de vraag, je kan dat bijv. nakijken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Maar 400 Mb/s is ook niet nodig voor TV over xDSL en daar ging het om.

Maar ik begrijp dat snel internet voor jou de eerste vereiste is en bij Delta zit daar dan gelijk TV bij.

Als je dat nu combineert met satelliet kan je heel wat zenders van Discovery toch ontvangen via 4.8°E en 0.8°W, waar ze in PowerVu met Nederlandse ondertiteling doorgeven: Animal Planet HD, Discovery HD Showcase, Discovery Science HD, Discovery World, Investigation Discovery, ID Xtra HD.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, in Zeeland kan je ook gewoon 49/8 halen per VDSL hoor...

In mijn ogen meer dat snel genoeg....  maar ja, ik weet uiteraard niet wat mensen allemaal via internet willen doen, dat ze van die supersonische snelheden nodig hebben... Alles hangt uiteraard af van waar je precies woont, uiteraard...

Je mag dan ook niet vergeten dat die hoge snelheden via de kabel, behoorlijk wat geld kosten... naast het verplichte TV abonnement uiteraard. Dat is nog steeds een groot probleem bij Kabel-internet... je 'moet' ook TV afnemen, anders kan het niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tja, en als je TV wilt afnemen via xDSL moet je weer verplicht internet erbij afnemen.

En zoals ik al schreef, of je 49/8 haalt is afhankelijk van de afstand en kwaliteit van de koperkabel.

Ik controleerde onlangs een postcode, daar was max. 2 Mb/s leverbaar (twee dus)!

 

Maar misschien is kabelinternet in Zweden duur, hier betaal je bij beide ongeveer hetzelfde.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij coax in NL kun je niet kiezen voor alleen internet. Dan moet je ook TV afnemen.

 

Bij xDSL kun je wél alleen internet nemen. Daarmee ben je voordeliger uit dan coax. TV is dan een extra keuze.

 

Ik geef de voorkeur aan de laatste situatie.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zie dat gerommel aan over al die merendeels Amerikaanse handel en hoeveel poeha erover wordt gemaakt maar ik vraag me daarbij steeds wel af hoeveel feitelijk gebruik ervan gemaakt wordt. Als wij ons avondwandelingetje maken dan zie je onwillekeurig wel wat mensen zoals aan hebben staan maar dat is bij vrijwel iedereen het geijkte rijtje van NPO 1-2-3 en RTL4 t/m SBS 9 plus omdat we hier nogal dicht aan de grens wonen ARD en ZDF maar eigenlijk nooit al die Amerikaanse meuk. Is dat iets typisch randstedelijks of gaat het gewoon landelijk om een vrij klein percentage kijkers? Als dat laatste het geval is dan kan ik Delta heel goed begrijpen, ik zou ook veel liever een kleiner maandbedrag betalen voor doorgifte van uitsluitend alle echt Nederlandse en Vlaamse zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij coax in NL kun je niet kiezen voor alleen internet. Dan moet je ook TV afnemen.

 

Bij xDSL kun je wél alleen internet nemen. Daarmee ben je voordeliger uit dan coax. TV is dan een extra keuze.

 

Ik geef de voorkeur aan de laatste situatie.

Hangt helemaal van de situatie en je wensen af.

Op mijn postcode kan ik (alleen via KPN en XS4ALL) maximaal 42/2 Mb/s internet geleverd krijgen.

Dat kost €40 per maand bij KPN.

Via Ziggo heb ik voor €39,95 per maand internet 40/4 mét TV, dus hoeft niet duurder te zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt uiteraard van de lokale toestand af.

 

Het grote probleem is inderdaad dat je bij Kabel internet, altijd TV er bij moet nemen, en als dat "niets extra" zou kosten is het OK, maar als je 20 euro per maand moet betalen voor iets wat je niet wil hebben, is het veel geld.

 

Bij Delta ben je voor 50/4 internet + televisie 47 euro per maand kwijt.

Als je dan gewoon alleen internet wil, is Telfort een veel betere optie, 49/9 (geleverd)  voor 24 euro, wat verhoogd zal worden naar 26 heb ik begrepen.

Ieder moet steeds voor zichzelf nagaan wat hij wil, en dan de beste optie, op zijn adres, uitkiezen. Er is op dat vlak geen "beste" advies mogelijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...