Ga naar inhoud


Sab 5100 sky HD geen Astra 3


MichelV

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe 5100 ontvanger aangeschaft en meegenomen naar frankrijk. Ik heb een schotel met een single lnb hangen en wil van de atra 1 over naar de Astra 3. Ik ben inmiddels 4 dagen bezig, heb diverse malen gebeld met Sab maar geen beeld op de 3. De astra 1 doet het prima op de ontvanger. Uiteindelijk heb ik gisteren zelfs schotel en lnb vervangen. Nu een 80 cm ontvanger. Op de Astra1 heb ik een signaalkwaliteit van 70 %. Wanneer ik de schotel op tv drenthe zet en ik ga vervolgens de schotel iets op schuiven dan zie ik op geen moment iets gebeuren.

Is er er soms elevatie verschil tussen beiden??? Heeft iemand een tip voor de disecq instellingen. Ik heb maar 1 lnb en heb ook de disecq helemaal uitgeschakeld maar nog steeds alleen de 1 en niet de 3.

Inmiddels ben ik ten einde raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste MichelV, welkom

 

Astra 3 staat iets lager aan de horizon, je zal je schotel iets meer voorover moeten zetten.

 

Verder moet je wanneer je achter de schotel staat deze iets naar links draaien.

 

Gebruik anders de app of dishpointer.com om je schotel op een punt in het landschap t kunnen richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de LNB vervangen voor een duo LNB. De richt dan perfect op Astra 1. Dan LNB plaatsen in een hoek van 11°. Astra 3 kiezen en d.m.v. kantelen van de LNB deze zo instellen dat het maximale signaal wordt gegeven. Daarna vastschroeven. Zo heb je Astra 1 en 3 in één.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,zorg er wel voor dat je A3 zender fta is en nog zendt  http://www.satellietentv.nl/free-tv-astra3 en daar op staat . 't Kan zijn dat de TP die vast op de meters zit niet meer zendt . En dan vindt je ook niks .

Gewoon op zo'n fta zender gaan staan - en 2 of 3 maal op info drukken dacht ik en dan zouden de 2 signaalbalken er moeten zijn.

Andere manier is via menu => enz ,enz .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen hartelijk dank voor de reacties. Het is nog niet gelukt. Ik heb nog 1 vraag. Wat voor rol speelt de disecq intelling in dit geval met 1 lnb. Hij staat nu op disecq1.0, waarbij de astra 1 op poort1 en de astra 3 op poort twee.. of moeten ze beiden gewoon poort 1 zijn omdat ik 1 lnb heb.

 

Groet,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang er geen diseqc schakelaar gebruikt wordt is die instelling van geen betekenis.

Dus van ontvanger rechtstreeks naar je lnb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Dank je wel!

Ik zit in de buurt van Barjac op de grens van de ardeche en gard.

 

Ik heb vanavond een schotel geleend van iemand met een duo ontvanger. Uitgericht op de Astra1. Werkt, maar geen Astra 3.

 

Ik begin toch echt te denken dat er iets met het kastje is. Inmiddels mn oude schotel weer opgehangen en astra 1 dus opgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je misschien de coaxkabel op je ontvanger en de lnb aangesloten toen je de satellietontvanger al aan had staan?

 

Heb je de skew van de lnb op -11 graden staan, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid en de elevatie van de schotel op 35,5 graden staan? Dat is 1,3 graad minder dan de elevatie van de Astra 19,2.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd de kabel aagesloten toen beide aanstonden. Diverse malen zelfs.

 

Ik heb idd de schotel al eens wat lager gezet. Weet niet exact het aantal graden. De skew wijzig je door de lnb iets te draaien toch? Heb ik ook gepobeerd. Zal het morgen nog eens proberen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denkelijk moet hij toch de disecq verzetten van zijn reciever . De geleende  dish is van iemand met duo reciever ,2 draden maar ook 2 verschillende satellieten .

Mensen hoe moet je dat uitleggen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het er onder spanning insteken en uittrekken van de antennekabel is een risico, dat je LNB voeding kapot gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit er nog een oude kanalenlijst in je ontvanger. Er zijn diverse veranderingen geweest, dus het is aan te raden om je ontvanger eens op de schotel van die kennis aan te sluiten en daar de kanalen te laten scannen. Dan heb je in ieder geval de lijst in orde en weet je dat de ontvanger goed is. Daarna met je schotel gaan draaien. Dan in geen geval een scan laten doen anders verlies je, totdat de schotel signaal geeft, alles weer.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,
Dank je wel!
Ik zit in de buurt van Barjac op de grens van de ardeche en gard.
Ik heb vanavond een schotel geleend van iemand met een duo ontvanger. Uitgericht op de Astra1. Werkt, maar geen Astra 3.
Ik begin toch echt te denken dat er iets met het kastje is. Inmiddels mn oude schotel weer opgehangen en astra 1 dus opgezet. (#8)

 

Dit antwoord 8 ,dan weet je nog niet meteen of die schotelopstelling uitgericht is en speelt op A1 en evtl op A3 en nu met 1 coax even wordt verbonden met zijn reciever om te testen.

--Of dat die opstelling naar zijn plek is verzet om uit te richten.

Daar hij de kabels in en uitplugd met coax denk ik dat de 1 ° werkwijze bezig is.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel van de buurman is er 1 met een duo lnb en 1 kabel. Standaard canaal digitaal oplossing. Ik heb mn schotel nu verplaatst naar een andere plek en uitgericht met behulp van satlocator. Astra 1 70% astra 3 uitgericht en nada. Astra 1 bvn en astra 3 tv drenthe op de 11914.

 

Ik ben nu weer terug oo de eigen schootel met 1 lnb.

 

Blijft bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...