Ga naar inhoud


Hoeveel kanalen moet CD doorgeven (en welke)?


Prawo

Aanbevolen berichten

Ik denk dat jij het niet wil begrijpen.

Wat niet van jou is kan je niet zonder toestemming gebruiken....

Een FTA zender toevoegen zonder toestemming in een betaal pakket is iets anders dan een FTA zender toevoegen aan een zenderlijst.

De mediawet bepaald dat er 30 zenders in een betaal pakket moeten zitten.

Door zonder toestemming van de rechthebbende FTA zenders toe te voegen in een betaal pakket negeer je de rechten van de eigenaar van de zender..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij kan CD dat best.
Vraag is of ze het wil.

 

Bovendien is "pakket" en "zenderlijst" (bij satellietontvangst) in feite hetzelfde.
Maar daar zullen we het wel niet over eens worden.
 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CD heeft in haar zenderlijst op dit moment ook vele Duitse en Engelse zenders opgenomen.

Daarover kan geen enkele zender klagen, er is geen sprake van heruitzending, iets wat bij kabel en DVB-T wel speelt.

 

Dat ze een aantal van die zenders in hun lijstje zetten voor het commissariaat om aan 30 zenders te komen is volgens de mediawet toegestaan.

Let wel, die FTA zenders worden zonder bijkomende kosten dan via de zenderlijst toegankelijk gemaakt.

Canaldigitaal klanten betalen geen extra geld voor die FTA zenders.

 

Die zenders worden alleen genoemd in het lijstje wat naar het comissariaat gestuurd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Let wel, die FTA zenders worden zonder bijkomende kosten dan via de zenderlijst toegankelijk gemaakt.

Canaldigitaal klanten betalen geen extra geld voor die FTA zenders.

 

Zo bezien zou CD dus best een basispakket kunnen aanbieden waarbij alleen voor de drie Belgische zenders moet worden betaald (voor NPO 1-2-3- zou dat sinds een recent EU arrest auteursrechtelijk gezien mogelijk niet meer hoeven). Plus een duurder standaardpakket met alle huidige 30 zenders.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Eist de VRT dat CD RTL, SBS, Eurosport c.s. in het basispakket opneemt?

Met andere woorden: heeft de VRT voor Nederland invloed op het pakket dat CD haar klanten gaat aanbieden als het zelf voor haar drie zenders keurig het afgesproken bedrag binnen krijgt?

Dat maak je mij niet wijs.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er inderdaad helemaal niets van.
Maar heb jij het wel over Nederland?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA zenders zitten niet achter een codering.

De FTA aanbieder zal daar een reden voor hebben.

Of je dat nu begrijpt of niet begrijpt is voor de FTA aanbieder geen reden om toe te staan dat zijn FTA zender op slot gaat achter een decoder.

Overleg en afspraken maken over e.e.a dan voorkom je problemen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Of je dat nu begrijpt of niet begrijpt is voor de FTA aanbieder geen reden om toe te staan dat zijn FTA zender op slot gaat achter een decoder.

 

Hier zit volgens mij de fout in jouw redenering.

Er gaat niets op slot in welke decoder dan ook.

 

Ik biedt de zes volgens de Mediawet verplichte zenders aan. Die codeer ik. Ik zet ze in een lijst. Ik zet nog 24 andere willekeurige zenders in diezelfde lijst. Deze 24 zijn al ongecodeerd zodat ik er verder niets mee hoef te doen dan een logische volgorde bedenken en er met name geen versleuteling op hoef toe te passen. Zo heb ik een lijst met 30 zenders. Die gaan allemaal open met een satellietontvanger, zes daarvan met de door mij geleverde smart card.

Deze 30 zenders noem ik basispakket.

Ik verkoop dat pakket en vooral de bijbehorende smart card tegen de kosten die ik moet maken om de zes verplichte zenders door mijn klanten te kunnen laten bekijken. 

 

Wat is daar mis mee en/of waar zit de fout in mijn redenering?

Als je dat uitlegt snap ik het misschien.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarbij opgemerkt, dat de fastscan lijst al tientallen fta zenders bevat waarmee CD geen contract heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FTA zenders in de zenderlijst tellen niet mee voor het betaalpakket dat uit 30 zenders moet bestaan.

Je kan natuurlijk een poging wagen om de mediawet op deze manier te omzeilen.

Succes acht ik echter niet verzekerd, zelfs hoogst onwaarschijnlijk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Vreemde draai geeft je aan de Mediawet.

 

Waar staat dat?

en

Waarom tellen ze bij CD niet mee maar wel wel bij Digitenne en kabelaanbieders? Want een deel van hun aanbod is er gewoon FTA op de satelliet.

 

Anders gezegd: wordt CD verplicht zenders in te kopen om maar aan 30 pay tv zenders te komen? Maak dat de kat wijs.

 

Uiteraard is het aan CD (of Joyne) om hier de juiste grens op te zoeken.
Hier konden ze nog wel eens een sterke troef in handen hebben.
Hier valt zeker met de EU in gedachten) leuk te manoeuvreren.

 

Ik denk dat het resultaat uiteindelijk wordt dat er een basispakket komt van zes of zeven verplichte publieke omroepzenders.
Maar dat vele kijkers maar al te graag duurdere pakketten gaan aanschaffen.
Maar NIET dat CD een boete gaat krijgen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil de politiek dat ik naar belgenzenders kijk? En ook op voorwaarden van de brt. Straks vragen ze 30 euro per abonee, en moet er betaald worden omdat er een verplichting in de mediawet staat.

 

Zijn wel topzenders, hoor ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...