Ga naar inhoud


Hoeveel kanalen moet CD doorgeven (en welke)?


Prawo

Aanbevolen berichten

Dat doet niemand in |Nederland.

Over de eerste Euro's die je verdient betaal je helemaal niets.

Die 50 cent betaal je alleen als je ruim meer verdient dan modaal, over dat meerdere. Ben blij dat je zoveel kunt betalen, het betekent namelijk dat je veel verdient.

 

Ik verdien het wel maar krijg het nog niet ;)

Het klopt wat je zegt, ik wilde alleen duidelijk maken dat het leven vol zit met geven en nemen. Of het nou onm kabel sateliet TV, belastingen, of een sneetje brood gaat indirect betaal je met zijn alle.

 

En je betaald wel degelijk over elke euro die je verdient belasting.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/boxen_en_tarieven/overzicht_tarieven_en_schijven/u-hebt-in-2017-de-aow-leeftijd-nog-niet-bereikt

 

Dat er hefing, arbeidkortingen zijn en hypotheekrenteaftrek is een bonus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals bij veel beslissingen van overheidsdienaren: die hebben het eerste woord (en kunnen je het daarmee behoorlijk lastig maken) maar ze hebben niet het laatste woord. En dat laatste word is het enige dat telt.

Zo'n Commissariaat vormt hierop geen uitzondering.

 

Het zou mij niet verbazen als beslissingen van het Commissariaat vaak niet meer zijn dan een eigen interpretatie, die uiteindelijk door de rechter moet worden getoetst.

 

Ik zou Joyne aanraden eens een zogenaamde "ruling" te vragen bij de toezichthouder zoals dat in belastingzaken niet ongebruikelijk is.

Dan weet men meer waar men aan toe is.

 

Dezelfde commisie die wilt dat alle aanbieders het zelfde kunnen aanbieden. Die het Zo oneerlijk vind dat Ziggo een eigen sportkanaal aan haar abbonees aanbied. En dat je bij de andere aandieders een pakket moet afnemen. Ook vind de commisie het niet eerlijk dat Ziggo door middel van ondemand/pay per view de HBO series aanbied, (deze kunnen uiteraard wel gekocht worden maar zullen altijd eerst bij ziggo getoont worden) en dat haar abbonees gratis naar F1 wedstrijden van Max verstappen kan kijken, en de andere aanbieders die mogelijkheid niet heeft. Omdat Ziggo die rechten exclusief heeft bemachtigt. 

Ik ben benieuwd hoe deze commise daar mee wilt omgaan, omdat je namelijk via internet ook op betaalde diensten (netflix, videoland) kan abboneren die op dat moment niet bij andere aanbieders worden aangeboden. Ook is er al NL Ziet waar je voor 7euro programma's van de nederlandse zenders terug kan zien zonder reclame.

Ook de prijs verschillen in de extra pakketten (voornamelijk foxsports) is nu bizar. Helemaal omdat kpn interactief ook alle zenders uitzend en niet maar 2 eredivisie en 1 internationaal zenders en is fox eredivisie bij ziggo meer dan 2x de prijs als die van KPN.

 

Welke redenen zou een Joyne hebben een pakket aan te bieden zoals jullie aangeven, met als basis alleen NPO en wat buitenlandse kanalen? CD bied iets van 40 nederlandse kanalen voor krap 20euro, ongeveer gelijk aan kabelTV. Joyne zal misschien  2 a 3 nederlandse kanalen minder aanbieden met een actie (vanaf juni tm oktober) voor 9.50 daarna 16,50per maand. En dit zal in een jaar of 6-7 naar de 20euro gaan. Aangezien Joyne al op een nieuwe sterkere sateliet zit, het bereik veel breder is hebben ze een goede marktpositie. en zullen ook richting de prijzen van CD gaan. 

En je moet niet gek opkijken dat CD Joyne (of andersom dat Joyne de nederlandse tak van CD) overneemt. 

 

Maar voorlopig kan ik geen prijzen of pakket aanbiedingen van ze vinden. En als ze dat nog niet op orde hebben terwijl ze het in Januari al wereldkundig maakte (met waarschijnlijk de hoop dat CD voor een flink (extra) bedrag ) mee zou pacipieren. Aankondigen dat er vanaaf medio juli gekeken en geluisterd kan worden via hun aanbod, en pas de definitieve knoop doorhakken pak en beet een week geleden.

 

Tel daarbij op dat hoofdzakelijk hun doelgroep eigenlijk de nederlandse camping gasten, nederlanders die veel reizen binnen europa, een tweede huis hebben. Zullen ze vast een abbonoments vorm bedenken dat je in de maanden mei tm oktober goedkoper kan kijken en dan het abbo stop kan zetten tot mei volgend jaar. Maar de mensen die een heel jaar een abbo nemen betalen van november tm april een hoger bedrag.

En dan vergeet ik nog een hele belangrijke doelgroep, de overwinteraars die in benidorm tm malaga zitten. Daar gaan ze terrein winnen ten opzichte van CD. 

 

Het inkopen van sateliet ruimte kost ook aardig wat en dat moet ook terugverdient worden (het liefst winst). En zo een aanbieder wilt dan juist minimaal npo, rtl, sbs in zijn pakket hebben. Want als het al in het pakket zit zeuren er maar een paar. Als er bijwijze van 1 euro per kanaal bij betaald moet worden, nou dan kan CD in vergelijking 5 euro duurder zijn, het vaak begeven etc etc, het overgrote deel zal dan toch voor CD kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om goed te zijn, is joyne veel te laat om te starten. Mochten ze op 12 juli starten, dan zijn er al veel campers weg, en missen ze dus veel potentiële klanten.

Wie begin juli vertrekt, zal zeker spelen en zijn of haar cd recreatie setje meenemen, en die zullen zich mogelijks dit jaar niet meer aansluiten bij joyne. De spullen en zenderpakketten van joyne, moesten ten laatste 15 juni al gedemonstreerd werden bij hun verdelers.

Die 30 zenders, dit is eigenlijk al lang uit de mode. Laat de aanbieders vrij.

Ze zeggen, om de klant te beschermen, en leefbaar te houden, maar het dvb-t aanbod van TNT bestaat ook nog niet uit 30 zenders (ik kan er toch geen 30 ontvangen) en die leven toch ook?

Doe zoals in vele landen, vraag kijk en luistergeld, en gooi alle verstaanbare zenders op dvb-t2, en we hebben niks meer van doen met al die aanbieders en hun graaimannen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

[...] maar het dvb-t aanbod van TNT bestaat ook nog niet uit 30 zenders (ik kan er toch geen 30 ontvangen) en die leven toch ook? [...]

Digitenne heeft een ontheffing gekregen, omdat er gewoon niet voldoende bandbreedte is voor 30 televisiezenders. Zo'n ontheffing kan je bijv. krijgen als het naar 30 zenders upgraden leidt tot buitenproportionele kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer voor je dat je je beperkt tot dit stukje prosa.

 

Nog eentje dan; artikel 6.13, lid 5, sub d van de Mediawet 2008:

 

als televisieprogrammakanalen via omroepzenders worden verspreid zonder dat voor de ontvangst andere kosten moeten worden betaald dan de kosten van aanschaf en gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst mogelijk maken, en deze programmakanalen zijn opgenomen in de elektronische programmagids die onderdeel van de technische voorzieningen is, worden deze programmakanalen aangemerkt als televisieprogrammakanalen als bedoeld in onderdeel a.

In eenvoudiger woorden: als er tv-kanalen via de satelliet worden verspreid waarvoor de consument alleen maar de kosten heeft van zijn satellietinstallatie (FTA-zenders vallen hieronder!!), en deze kanalen worden in de elektronische programmagids van de aanbieder opgenomen, dan tellen ze mee voor het verplichte pakket van tenminste 30 unieketelevisiezenders.

aangepast door bartstamper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne heeft 32 zenders https://www.digitenne.nl/zenders/

 

Bij TNT gaat het om het Franse aanbod, maar daar geldt onze Mediawet niet en bestaat het aanbod zo te zien ook maar uit 24 kanalen http://www.tvnt.net/tnt/les-chaines-de-la-tnt

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

...


 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne heeft 32 zenders https://www.digitenne.nl/zenders/

 

Bij TNT gaat het om het Franse aanbod, maar daar geldt onze Mediawet niet en bestaat het aanbod zo te zien ook maar uit 24 kanalen http://www.tvnt.net/tnt/les-chaines-de-la-tnt

Bedankt voor de verduidelijking. Ik dacht dat TNT een nieuwe naam was voor het Digitenne-product. Ik houd nieuws over DVB-T niet zo bij ;-). En het klopt dat de wet niet geldt voor TNT. Zolang je minder dan 100.000 abonnees in Nederland hebt, hoef je sowieso niet aan de eisen van zenderpakketten te voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je minder dan 100.000 abonnees in Nederland hebt, hoef je sowieso niet aan de eisen van zenderpakketten te voldoen.

 

Voor een nieuwe aanbieder als Joyne het lijkt me wel slim om maar meteen zoveel mogelijk aan de Mediawet te voldoen.

Dan weet het ook direct wat voor klanten het in de kuip heeft die bereid zijn niet alleen te betalen voor het goedkope minimum maar ook voor een (duurder) Mediawet-marktconform aanbod.

 

Maar wellicht zit hier de escape en biedt Joyne haar pakket aan voor expats, kampeerders daaronder begrepen.

Dat wordt dan in tegenstelling tot vroeger de omgekeerde wereld: u mag uw kaart beslist NIET in Nederland afsluiten en gebruiken  :crazy:

 

Of komt Joyne met het verplichte minimum al uit de kosten en is de rest extra omzet/winst. Zeker als ze het auteursrechtprobleem weet op te lossen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...