Ga naar inhoud


Regionale omroepen verdwijnen bij KPN iTV


Prawo

Aanbevolen berichten

Met ingang van 4 juli 2017 zullen de regionale omroepen alleen nog te zien zijn in de eigen provincie en in de aangrenzende provincies.

Zie: https://www.kpn.com/alles-in-1/wijzigingen2017/_assets/wijzigingen-regionale-zenders.pdf

 

Blijkbaar is dit technisch mogelijk.

Dan wordt het nu tijd dat KPN ook gaat voldoen aan de sinds 1 februari 2017 geldende verplichting (Mediawet!) om lokale omroepen door te geven. 

 

 

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op het KPN forum is menigeen helemaal niet blij met het beperken van de toegang van regionale zenders tot de eigen en naburige provincies.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Wat wettelijk gezien voldoende is en wat klantvriendelijk, dat zijn uiteraard twee verschillende dingen.
KPN heeft haar klanten niets gevraagd en geeft ook geen onderbouwing met kijkcijfers of zo.

 

Waar ik op doel is dat KPN drie jaar geleden aangaf dat doorgifte van lokale omroepen (wat blijkbaar op postcodeniveau moet) alleen mogelijk is in glasvezelgebieden terwijl  differentiëring nu ineens wel kan bij het al dan niet het mogen bekijken van regionale omroepen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier naast glasvezel ook nog dvb-c van Telfort en ik krijg daar netjes de plaatselijke regionalen op, maar ook een hele rits uit de omliggende regio's.

Wettelijk verplicht!

Must carry:

 

Minimaal 1 regionale zender. Voor kabeldistributie en IPTV,  ook aangrenzende regionale omroepen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

 ook aangrenzende regionale omroepen.

 

Dat heb ik in de Mediawet nergens gevonden. Wellicht lees ik ergens overheen.

Kun je aangeven waar dat uit volgt?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef :

''Waar ik op doel is dat KPN drie jaar geleden aangaf dat doorgifte van lokale omroepen (wat blijkbaar op postcodeniveau moet) alleen mogelijk is in glasvezelgebieden terwijl  differentiëring nu ineens wel kan bij het al dan niet het mogen bekijken van regionale omroepen''

 

We hebben het hier toch over iptv? zonder glasvezel kun je toch ook gewoon op postcode/ of regio selecteren voor doorgifte van de plaatselijke regionalen.

Ik heb hier naast glasvezel ook nog dvb-c van Telfort en ik krijg daar netjes de plaatselijke regionalen op, maar ook een hele rits uit de omliggende regio's. Ze bereiken dit door een netwerk id in te moeten geven en zo kunnen ze bepalen welke regionalen je kan bekijken.

 

Ik citeer het antwoord van KPN op haar eigen forum n.a.v. een verzoek van de lokale omroep in 's-Hertogenbosch (ongeveer drie jaar geleden).

 

Ongetwijfeld zijn de technische mogelijkheden sindsdien verbeterd. Maar de onwil schijnt gebleven.

Lijkt me dat belanghebbenden eens een handhavingsverzoek zouden kunnen indienen bij de bevoegde autoriteit. Om vervolgens bij uitblijven van een adequate reactie een procedure te beginnen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit heeft het oude Ziggo ook alle regionale omroepen digitaal aangeboden.

Vervolgens werd op een gegeven moment een groot deel verwijderd en bleven de eigen regio plus aangrenzende regio's (provincies) over.

Daar was toen veel protest en discussie over op de fora.

 

Na de fusie met UPC zijn alle regio's weer terug op de nieuwe Ziggo.

Iedereen tevree?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevree?
Pas als KPN ook overstag gaat an alle regionale omroepen landelijk toegankelijk maakt.
Plus de lokale omroepen plaatselijk.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens is gezegd dat KPN na het niet (meer) landelijk doorgeven van alle regionale omroepen niet aan de Mediawet zou voldoen.
Heel fijn dat de meeste regionale zenders wel in HD worden doorgegeven.

 

Wat ik zeg is dat KPN geen lokale zenders doorgeeft. Om DIE reden wordt niet voldaan aan de Mediawet.
Waarom denk jij dat dit wel het geval is, omdat het in TotaalTv staat? 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het over beide en haal niets door elkaar.

 

Regionale omroepen verdwijnen in juli uit het KPN aanbod. Niet voor iedereen overal, maar er verdwijnen voor iedereen wel zenders.

Desondanks blijft KPN voldoen aan de Mediawet. Meer dan het minimum mag natuurlijk altijd.

 

Mijn lokale omroep zit niet in het KPN koperpakket. Daarmee voldoet KPN dacht ik niet aan de Mediawet. Het antwoord van KPN in je link is op z'n minst misleidend.
Daar verandert de in je link genoemde beschikbaarheid via YouTube niets aan.

Overigens kwam er in een ander topic op het KPN forum inmiddels onderstaande reactie.
Of dat juist is en de "schuld" terecht bij mijn lokale omroep ligt weet ik niet. Dat verhaal is mij te technisch.
 

Sinds november 2014 is het ook mogelijk om lokale omroep toe te voegen aan DSL aansluitingen.

Hiervoor dient de lokale omroep die het betreft wel te investeren in (niet zo goedkope) apparatuur én aansluiting op het landelijke distributienet voor lokale omroepen. (info hierover te vinden bij de OLON http://www.olon.nl/station/zender/landkaart).

Alleen dán kan en moet KPN de omroep toevoegen. 
Investeert de omroep niet in aansluiting op het landelijke (digitale) net dan hoeft KPN doorgifte ook niet te realiseren.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het antwoord van Omroep Brabant.

 

Het is inderdaad juist dat KPN stop met de landelijk doorgifte van de regionale omroepen. Dat gebeurt vanwege financiële redenen. 
In geval van landelijk doorgifte moet ook voor het gehele gebied de Buma/Strema (muziekrechten) afdracht worden gedaan. 

 

De gezamenlijke regionale omroepen hebben hier al eerder met KPN over gesproken, maar dat heeft niet tot een oplossing geleid. 
KPN wil de kosten voor landelijke doorgifte niet dragen en bij de regionale omroepen is daar de
financiële ruimte niet voor aanwezig.

 

Omroep Brabant wordt overigens sinds 1-1-2017 uitgezonden via het standaard Canal Digitaal pakket i.p.v. het familiepakket. Mogelijk is dat een goed alternatief. 
Een andere optie is het installeren van de app van de regionale omroepen op een smart-tv. Die app beschikt over de mogelijkheid om live televisie te bekijken. 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit snap ik niet!
 
 

Het is inderdaad juist dat KPN stop met de landelijk doorgifte van de regionale omroepen. Dat gebeurt vanwege financiële redenen.
In geval van landelijk doorgifte moet ook voor het gehele gebied de Buma/Strema (muziekrechten) afdracht worden gedaan.

 
Omroep Brabant wordt overigens sinds 1-1-2017 uitgezonden via het standaard Canal Digitaal pakket i.p.v. het familiepakket. 


Canaldigitaal is te ontvangen in geheel Europa, dus zeker landelijk dekkend in Nederland.
Dan zijn die Buma/Stemra rechten toch al betaald?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel en IPTV worden beschouwd als nieuwe vormen van bekendmaking.
Voor de auteursrechthebbende gaat dan iedere keer de kassa rinkelen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Een nieuwe vorm van bekendmaking is het na bedoelde Hofuitspraak denk ik alleen voor zenders die in het oorspronkelijke ontvangstgebied niet al via DVB-T FTA zijn te ontvangen.
Die nuancering had ik ook hier beter meteen kunnen aanbrengen.

 

Maar zoals ik al ergens schreef in het topic dat je aanhaalt, hoe zit het dan met zenders die FTA via satelliet zijn te ontvangen.
Mij lijkt dat die vrij van auteursrecht doorgeven moeten kunnen worden.
Waarbij ik dan vooral een mogelijk probleem zie voor alles wat via Astra 2 in het Freesat pakket zit. Deze zijn niet voor NL en B bedoeld, maar deze landen zijn wel weer (al dan niet onbedoeld) ontvangstgebied.

 

The proof of the pudding is hier in the eating: pakketaanbieders zouden met dit arrest in de hand kunnen stoppen met het betalen van een vergoeding aan alle FTA zenders.
Eens kijken wat er gebeurt en wie wint.

 

Vergeet niet dat het in de betreffende zaak gaat om een kleine kabelaanbieder met minder dan 500 abonnees. Wat wij in Nederland vroeger als GAI of CAI hadden.
In hoeverre dit ook betrekking zal blijken te hebben op grotere kabel (iptv daaronder begrepen) aanbieders is beslist niet uitgemaakt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...