Ga naar inhoud


Nefit F3300 V-EN warm water nitt regelbaar


Mojo

Aanbevolen berichten


vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geeft geen foutcode. Documentatie heb ik er ook al op nageslagen. Geiser werkt gewoon alleen kan je de temperatuur niet regelen. Volgens de monteur een veel voorkomend probleem omdat de temperatuurregeling niet veel gebruikt wordt met als gevolg dat er ergens op de printplaat dan iets kapot gaat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doet hij wel en wat doet hij niet?

 

Geeft de geiser op dit moment te warm of te koud water?

Kun je de knop niet draaien of reageert de geiser niet op

een verstelling?

Of reageert de geiser te weinig maar wel iets?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geiser geeft warm (zeg maar heet) water genoeg. Alleen de stelknop voor op de geiser kun je wel draaien maar het water blijft de zelfde temperatuur.

Gelukkig heeft de monteur wel de gasdruk op de leidingen teruggebracht naar 32 millibar (was 39) waardoor het nu wel beter mengbaar is tot een aangename temperatuur.

Geiser werkt op Propaan/Butaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het effect heeft op de regeling maar

met propaan/butaan dient een jumper JP6 te

worden verwijdert. Je kunt even nakijken of dat is

gebeurd.

 

Voorts kun je controleren of de sensor goed in het

toestel is gemonteerd (niet is losgeraakt).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen was 't stil...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen was 't stil...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen was 't stil...

Ja, was even offline. Jumper e.d. is in orde. Geiser is 10 jaar geleden geïnstalleerd en wordt 2 jaarlijks gecontroleerd/schoongemaakt tijdens de keuring. Het betreft de geiser in mijn woonwagen.

Waar ik nu achter probeer te komen is welk onderdeel op de betreffende printplaat defect is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat niet lukt wil ik wel even contact opnemen met Nefit.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik had het contactformulier al ingevuld bij Nefit. Even wachten op een reactie.

Maar elke hulp is welkom.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels zelf maar contact opgenomen met Nefit/Bosch. Men betwijfeld of dit op de print kapot zou zijn omdat de geiser dan helemaal niet meer zou moeten werken. Ik kreeg het advies om de sensoren op de koud- en warmwater leidingen te controleren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt logisch.kijk goed of de sensoren goed contact maken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie fragment tabel.

post-36489-0-08670100-1495494901_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...