Ga naar inhoud


Diseqc problemen


acf69

Aanbevolen berichten


En hoe bekabel ik dit? Dus 2 schotels met elke een LNB, hoe krijg ik dit tot de box bekabeld en kan ik zappen tussen de twee satelieten?

 

En als ik een grotere schotel neem, zelfde bekabeling?

Bekabeling blijft gewoon hetzelfde, alleen één LNB verplaatst van de ene schotel naar de nieuwe, mits de kabels lang genoeg zijn dan.

Je kan gewoon zappen tussen de satellieten, elke ontvanger afzonderlijk van elkaar.

 

Bij een grotere schotel (dus die Triax 110) zitten dezelfde twee LNB's die je nu al hebt ook weer naast elkaar op de multi-LNB beugel.

Als je huidige schotel een Triax is, kan je die beugel ook zo overzetten op die Triax 110.

Sprietje weet wel of dat voor andere merken ook kan.

 

Plaats maar eens een foto van je schotel waarop duidelijk de LNB's te zien zijn.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn dank voor je hulp Alex1970. Vandaag is de installateur weer gekomen, 2e schotel geplaatst en krijg nu 80+ signaal op beide satelieten via de VU+ box.

 

Echter....

 

Het beeld is of met veel witte puntjes voorzien bv ARD HD op 19,2 11.494, of heel blokkerig op Ziggo Sport Select HD op 23,5 12.129. Ook als ik de box start is het beeld niet zoals het hoort. HDMI kabels verwisseld, andere TV input, andere TV, alles geen enkele invloed.

 

Factory reset, geen invloed...

 

Zie de foto's, is de box kapot?

 

 

post-52984-0-31206200-1495138560_thumb.jpg

post-52984-0-27496400-1495138572_thumb.jpg

post-52984-0-85458700-1495138581_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Witte puntjes tijdens het logo heeft niets met je ontvangst te maken, maar wel met problemen in je box, of de HDMI kabel of ingang van de TV.

 

Die grote blokken bij ARD kunnen ontvangstproblemen zijn, maar ik zou eerst een andere box proberen.

 

Elco's in je ontvanger kunnen deze problemen veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, voor de Vu+ DUO vindt je veel hits over het condensatorprobleem als je daarop googlet, voor de VU+ UNO (nog) niet.....

 

Gaat het bij deze box ook die kant op?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e box gekocht, precies hetzelfde probleem. Ongeloofelijk.

 

Ook de video settings geprobeerd, maakt niets uit. Andere HDMI kabel, andere TV, zelfde probleem. Andere tuner (ingebouwde Samsung tuner), geen probleem.

 

Wat een troep die VU+...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helemaal mee eens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik doe eens een voorzichtige gok. Je hebt die vu box uitgepakt, je ci module erin gedrukt en hem geconfigureerd en gescand. Zet er eens een recent image op van pli of vti of openvix en kijk eens of je dan nog steeds witte vlekjes in je scherm hebt.

 

Ik denk dat je met het fabrieksimage draait en met oude drivers waarin bugs zitten. Als dit echt een probleem zou zijn van de vu uno 4k dan zou het internet er vol mee staan. Mijn advies is zet er een ander image op, bijvoorbeeld van vti zoals beschreven door Jurgen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe eens een voorzichtige gok. Je hebt die vu box uitgepakt, je ci module erin gedrukt en hem geconfigureerd en gescand. Zet er eens een recent image op van pli of vti of openvix en kijk eens of je dan nog steeds witte vlekjes in je scherm hebt.

 

Ik denk dat je met het fabrieksimage draait en met oude drivers waarin bugs zitten. Als dit echt een probleem zou zijn van de vu uno 4k dan zou het internet er vol mee staan. Mijn advies is zet er een ander image op, bijvoorbeeld van vti zoals beschreven door Jurgen.

 

Heb de VTI image erop gezet, en inderdaad heb ik nu scherp beeld. Echter...

 

Als ik updates uitvoor hangt de box en moet ik de image weer opnieuw installeren, en als ik een CD fastscan doe krijg ik geen beeld, maar wel geluid. Enkel als ik bv de 12.129 transponder handmatig inscan krijg ik goed beeld.

 

Is dit probleem bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je voor de decodering van CD een CI module? Of stop je de kaart in de ingebouwde kaartlezer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...