Ga naar inhoud


Collega vermoord (Iran Satelliet TV eigenaar)


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

We zenden met de ons toegestane frequencies, energie en footprint uit. Vastgesteld door het ITU in Zwitserland. Dat is internationaal door alle leden waaronder Iran overeengekomen.

Wat we op deze frequenties uitzenden gaan we niet aan Iran vragen of dat goed is.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mbc Persia of bestaat die niet meer?

 

MBC Persia bestaat nog steeds en is bedoeld voor Iranezen die buiten Iran wonen. Om gelazer met Iran te voorkomen is deze zender gecodeerd. In SD niet meer te ontvangen en uitsluitend via een myHD abbonement te abboneren.

Dat er ook MyHD kaarten in Iran circuleren kunnen wij verder niet handhaven of controleren. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zenden met de ons toegestane frequencies, energie en footprint uit. Vastgesteld door het ITU in Zwitserland. Dat is internationaal door alle leden waaronder Iran overeengekomen.

Wat we op deze frequenties uitzenden gaan we niet aan Iran vragen of dat goed is.

 

Een heel formalistisch antwoord. Feit is dat als je zoveel geld steekt in zendvermogen om maar alsjeblieft op de UHF band god-weet-hoe-ver-nog over de Perzische Golf heen in anderman's land door te dringen je in elk geval op een hele rare manier bezig bent. Zeker als dat gezien de slechte verhouding tussen Soennieten en Sjiiten vijandig territorium is. Maar goed, met een gezicht van de beledigde onschuld een ander tot op het bot pesten en treiteren is helaas een teken van onze tijd gevonden. In onze binnenlandse verhoudingen in Nederland kom je dat ook meer en meer tegen. Maar dat maakt het niet ethisch gezien allemaal OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Radio Luxemburg toegestaan werd om met 1.200 kW op de AM richting Engeland te mogen zenden, dan waarom mogen wij dat niet?

In Engeland waren ze daar ook niet echt mee in hun nopjes.

 

Trouwens, wij moeten ook die troep van IRIB uit Iran dulden. Alleen kijkt er niemand naar hier... :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iran meegetekend heeft, in de internationale afspraken, zou ik niet inzien, waarom iran moeillijk zou kunnen doen, als mbc haar afspraken nakom, Ik lees verder dat mbc niet de itentie heeft om iran te provoceren e.d.

Laat het gewoon zo zijn, dat dit de pech van de technologie is, dat een o.a. Uhf signaal niet stopt aan de grens.

Uit drs ijzerbout zijn teksten, kan ik uitmaken, dat ze ook niet opzettelijk een richtantenne naar iran richten.

Het enige, dat misschien kan gebeuren, als er nog internationale overeenkomsten moeten worden verlengd, dat iran kan eisen, dat de uhf uitzendingen gecodeerd moet worden. Maar een iranïer, die toch deze wil zien, zal wel een weg vinden, om de aparatuur te bemachtigen om te decoderen. Tenzij mbc apparatuur gebruikt, die een verplicht internet retour signaal heeft, en enkel beeld heeft, als er een ip binnenkomt, waar ze mogen uitzenden, maar waar stopt het dan uiteindelijk.

Dan nog zouden er enkelingen kunnen zijn die deze zender via een of andere weg via iptv binnentrekt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zenden nog steeds UHF analoog uit dus coderen gaat niet. Waarom ook?

We zenden ook niet opzettelijk met groot vermogen richting Iran.

 

Wat we wel gedaan hebben, vorig jaar, was een proef met DVB-t. De zender had een vermogen van 10 kW (rondstraler) en stond boven op de Bursh Khalifa. Het was een bouquet met de meest populaire MBC programma´s. Onderin het beeld liep een looptext met de oproep om met MBC contact op te nemen als je de programma´s kon ontvangen in het Arabisch en Engels. Je kon dan een iPhone of een iPad winnen. 90% van de feedback kwam uit Iran.

Na de brand in het hotel "the Address" naast de Bursh Khalifa zijn de brandvoorschriften nogmaals verscherpt en moesten we de zender uiteindelijk afschakelen omdat het te gevaarlijk bleek op die hoogte in een gebouw dat er eigenlijk niet geschikt voor is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een analoge zender ( of beter signaal) is toch te coderen? Canal+ frankrijk, die ik vroeger via antenne ontving was grotendeels gecodeerd.

In het analoog satelliet tijdperk was er ook flink gecodeerd. Of er veilige analoge coderingen bestaan, daar durf ik me niet over uit te spreken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar Google Maps kijk dan zie ik dat de afstand van Dubai naar de kust van Iran al pakweg 150 km bedraagt. En dan spreek je er nog van dat het diep Iran binnendringt. Een normale TV zender heeft een gemiddeld bereik van ongeveer 70 km, kan iets uitlopen tot pakweg 100 km maar als er sprake is van 150 km of meer dan is daar gewoon opzet in het spel. Zeker als je bekijkt hoe weinig vermogen er nodig is om zo'n ministaatje als Dubai te verzorgen. Het kan hier dus niet gaan om een "per ongeluk overspill", dat lijkt me meer dan duidelijk.

 

En ja, wat Luxemburg deed was ook niet echt wat je noemt netjes maar daar ging het om uitsluitend commercieel winstbejag. Heel iets anders dan zaken van oorlog en vrede. Ik herinner me nog al te goed hoe de oorlog tussen Iran en Irak volslagen zinloos en onnodig aan beide zijden ruim 1 miljoen doden heeft gekost. Wij praten zo gemakkelijk over oorlogen en doden als het maar ver weg van ons land is. Stel je voor dat wij in '40-'45 meer dan een miljoen Nederlandse slachtoffers hadden gehad! Als mensen zich minder met anderman's zaken zouden bemoeien zou de wereld zoveel vrediger zijn! Formeel mag het misschien rechtvaardigbaar zijn maar moreel is het uitermate verwerpelijk. Elk mensenleven is van onschatbare waarde, wie ze ook zijn en waar ze ook leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel formalistisch antwoord. Feit is dat als je zoveel geld steekt in zendvermogen om maar alsjeblieft op de UHF band god-weet-hoe-ver-nog over de Perzische Golf heen in anderman's land door te dringen je in elk geval op een hele rare manier bezig bent. Zeker als dat gezien de slechte verhouding tussen Soennieten en Sjiiten vijandig territorium is.

 

MBC is gewoon puur een eenzijdige propaganda zender, al ontkennen ze dat naar de buitenwereld uiteraard. De zender zit domweg in dezelfde hoek als Radio Free Europe en Radio Liberty. Beide oorspronkelijk opgericht om onrust in Oost-Europa te stoken, nu doen ze dat tot diep in Azie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBC is alles maar geen propaganda zender. Al Arabiya brengt nieuws zoals Al Jazeera dat doet. Voor wat zouden we propaganda moeten maken. We hebben maar één doel voor ogen en dat is geld verdienen. Verder zenden we in praktisch ieder Arabisch land terrestrisch uit. Niet alleen vanaf Emirati grondgebied. We zijn niets anders dan een pan-Arabische zender. En daarin zijn we met afstand nummer 1.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBC is alles maar geen propaganda zender. Al Arabiya brengt nieuws zoals Al Jazeera dat doet. Voor wat zouden we propaganda moeten maken. We hebben maar één doel voor ogen en dat is geld verdienen. Verder zenden we in praktisch ieder Arabisch land terrestrisch uit. Niet alleen vanaf Emirati grondgebied. We zijn niets anders dan een pan-Arabische zender. En daarin zijn we met afstand nummer 1.

 

Tja, dat zou kloppen als de Arabische wereld een eenheid vormde. Het dramatische verschil of beter gezegd de dodelijke haat tussen Soennieten en Sjiieten bewijst het tegendeel. Als landen zo verstandig zouden zijn om alleen satbeams te gebruiken die juist niet het gebied van hun tegenhangers bestreken zou dat enorm verstandig zijn. Helaas is dat niet zo en worden conflicten daardoor voortdurend opgewakkerd.

 

Over de content van mbc kan ik uiteraard geen zinnig woord zeggen, ik versta geen lettergreep Arabisch. Maar ik weet wel dat Iran werkelijk op elke denkbare manier door ons allemaal met radio en tv programma's bestookt wordt. Zelfs de Nederlandse minister Plasterk die het uitgeven van 1 miljoen per jaar voor Radio 5 op de middengolf teveel vond besloot in diezelfde tijd een miljoen per jaar voor meerdere jaren aan een groepje Iraanse dissident-studenten in Amsterdam te geven om via internet radio hun geboorteland te bestoken. In totaal waren er wereldwijd ongeveer al 120 anti-Iran radiozenders op het internet om van satelliet nog maar te zwijgen.

 

Zelf vind ik onze bemoeizucht om ieder land dat niet exact volgens onze regeltjes leeft tamelijk weerzinwekkend. Ik heb het absoluut niet op religieus georiënteerde regeringen, ongeacht om welk land het gaat, maar ik vind wel dat we die neokoloniale bemoeizucht eindelijk eens achter ons moeten laten. De Iraanse bevolking heeft jaren geleden na lange strijd het juk van de shahs afgeschud, als ze de ayatollahs beu zijn is het aan hen om ook dat juk af te schudden. Buitenlandse bemoeienissen zijn altijd fout en immoreel, ze leiden doorgaans tot het verlies van vele onschuldige levens op de lange termijn.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user, grappig dat je "onze" bemoeizucht naar andere landen er bij haalt, maar het interesseert mij totaal niet wat er in andere landen gebeurd en ik denk dat vele met mij er net zo over denken.

Het is die (te) linkse media hier in dit land die de boel (zoals gewoonlijk) aan het opruien is.

Alleen de geitenwolleknsokkenridders, boomknuffelaars en borstkloppers vinden op een fascistische manier dat wij er zonodig druk over moeten maken.

Het gevolg is dat we die reliegekkies hier naar toe moeten halen, veelal om de linkse mensch een goed zelfgevoel te geven on hun eigen wandaden te maskeren, met als gevolg dat we hier diezelfde puinbak krijgen.

Wat interesseert mij het dat de ene onzichtbare verzonnen opperwezen beter is dan het andere verzinsel!

 

Sorrie dat ik het zo verwoord, maar dit is mijn mening!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user, grappig dat je "onze" bemoeizucht naar andere landen er bij haalt, maar het interesseert mij totaal niet wat er in andere landen gebeurd en ik denk dat vele met mij er net zo over denken.

Het is die (te) linkse media hier in dit land die de boel (zoals gewoonlijk) aan het opruien is.

Alleen de geitenwolleknsokkenridders, boomknuffelaars en borstkloppers vinden op een fascistische manier dat wij er zonodig druk over moeten maken.

Het gevolg is dat we die reliegekkies hier naar toe moeten halen, veelal om de linkse mensch een goed zelfgevoel te geven on hun eigen wandaden te maskeren, met als gevolg dat we hier diezelfde puinbak krijgen.

Wat interesseert mij het dat de ene onzichtbare verzonnen opperwezen beter is dan het andere verzinsel!

 

Sorrie dat ik het zo verwoord, maar dit is mijn mening!

 

Ik zag enkele dagen geleden een reportage van de Noorse televisie via een van de Duitse tv kanalen. Daarin werd heel veel verteld over de economische situatie in Noorwegen en in de VS. Laat ik me tot het Amerikaanse scenario beperken. Er werd o.a. in verteld dat 25 jaar eerder 1% van alle Amerikanen 25% van alle eigendom in de VS bezat. En dat op het moment dat de documentaire gemaakt werd het nog maar om slechts een half procent van de bevolking ging die maar liefst 75% van alle eigendom in diezelfde VS bezat. En die dramatische verandering in razend tempo verder gaat, niet alleen daar maar ook steeds sneller bij ons. Je hoeft weinig hersens te hebben om te begrijpen dat dat uiteindelijk tot een catastrofe van onmeetbare proporties leiden gaat.

 

En al die leeghoofden maar schelden op alles wat "links" is. Tenzij je zelf multimiljonair bent help je ontzettend hard mee aan het graven van je eigen graf met dat soort scheldwoorden. Het gekke is dat rechtse mensen het altijd van het type scheldwoorden moet hebben zoals jij hier uit. Zinnige argumenten hoor je zelden of nooit omdat ze daar doorgaans de kennis niet voor hebben. Ik hoop dat het mijn tijd nog wel zal duren maar ik heb ook kinderen en kleinkinderen waarvan ik heel graag wil dat ze net zo'n aangenaam en bevoorrecht leven zullen kunnen leiden als onze generatie dat heeft gehad. Maar al dat links-hatend gezwets waardoor rechts steeds meer de vrije hand heeft steeds meer naar zich toe te graaien biedt daar weinig perspectief op. Het zou goed zijn als mensen weer een serieus de feiten gingen bestuderen in plaats van alleen uit hun onderbuik te zwetsen. Holla vaten klinken het luidst.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...