Ga naar inhoud


Collega vermoord (Iran Satelliet TV eigenaar)


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het onderwerp is nog onveranderd.

Collega vermoord (Iran Satelliet TV eigenaar)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zag enkele dagen geleden een reportage van de Noorse televisie via een van de Duitse tv kanalen. Daarin werd heel veel verteld over de economische situatie in Noorwegen en in de VS. Laat ik me tot het Amerikaanse scenario beperken. Er werd o.a. in verteld dat 25 jaar eerder 1% van alle Amerikanen 25% van alle eigendom in de VS bezat. En dat op het moment dat de documentaire gemaakt werd het nog maar om slechts een half procent van de bevolking ging die maar liefst 75% van alle eigendom in diezelfde VS bezat. En die dramatische verandering in razend tempo verder gaat, niet alleen daar maar ook steeds sneller bij ons. Je hoeft weinig hersens te hebben om te begrijpen dat dat uiteindelijk tot een catastrofe van onmeetbare proporties leiden gaat.

 

En al die leeghoofden maar schelden op alles wat "links" is. Tenzij je zelf multimiljonair bent help je ontzettend hard mee aan het graven van je eigen graf met dat soort scheldwoorden. Het gekke is dat rechtse mensen het altijd van het type scheldwoorden moet hebben zoals jij hier uit. Zinnige argumenten hoor je zelden of nooit omdat ze daar doorgaans de kennis niet voor hebben. Ik hoop dat het mijn tijd nog wel zal duren maar ik heb ook kinderen en kleinkinderen waarvan ik heel graag wil dat ze net zo'n aangenaam en bevoorrecht leven zullen kunnen leiden als onze generatie dat heeft gehad. Maar al dat links-hatend gezwets waardoor rechts steeds meer de vrije hand heeft steeds meer naar zich toe te graaien biedt daar weinig perspectief op. Het zou goed zijn als mensen weer een serieus de feiten gingen bestuderen in plaats van alleen uit hun onderbuik te zwetsen. Holla vaten klinken het luidst.

Over leeghoofden gesproken. Alles wat niet links is of commentaar heeft op links, is automatisch "rechts".

Maar laten we er geen welles nietes verhaal van gaan maken, want ik ben het deels met jou eens.

Vooropgesteld laat ik jou weten dat ik niet rechts ben en ondanks dat ik een goede boterham heb, vergeet ik mijn medemens zeker niet.

 

Tevens hekel ik zo'n beetje alles wat er uit (commercieel) Amerika komt en zie ik diens invloeden het liefste verdwijnen uit Europa.

Helaas kopen die "Yanks" zo'n beetje alles op, zuigen het leeg voor zelfverrijking en laten een boel mensen berooid achter.

 

Zullen we maar weer ontopic gaan?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, weet je, origineel was "rechts" gewoon de plek in een parlement waar stom toevallig mensen met eenzelfde mening samen zaten. Links trouwens ook. Zelf vind ik wel de gedachte dat wanneer je bijvoorbeeld met een lager IQ geboren wordt niet beter verdient dan  op een bestaansminimum te moeten overleven en als je voor jezelf een eigen bedrijfje opzet het volste recht hebt om je toe te eigenen wat je maar kunt je als zijnde rechts mag worden gekwalificeerd.

 

Maar let wel, ik geef dit alleen maar als antwoord op jouw reactie die je dan afsluit met "zullen we weer on topic gaan?" Die suggestie zou natuurlijk een stuk geloofwaardiger zijn zonder dat je in de eerste zin mijn visie even aanviel. Had je dat niet gedaan dan had ik deze reactie uiteraard niet gegeven want ook ik vind dat on topic blijven wel ons aller streven moet zijn. Probleem is echter ook dat de topic die hier is aangevoerd onmogelijk kan worden gezien buiten de context van waarin het beschrevene is gebeurd. Of nu om politieke of om zakelijke redenen, die meneer is uiteraard niet vermoord omdat hij zo dol op tv programma's maken was of omdat hij in de verkeerde kleur auto reed.

 

Om die reden vind ik het begrip "collega" erg gechargeerd want ik denk niet dat zijn collega-zijn op zich een grond tot vermoord worden speelde maar juist de dingen die we hier dan al snel "off-topic" noemen. Als hij alleen maar een gewone techneut zou zijn geweest zoals de initiatiefnemer van deze topic dan mag ik aannemen dat hij hoogstwaarschijnlijk nog had geleefd. Een reden waarom ik bestreed dat de discussie die zich ontspon echt "off-topic" was. Je kunt nooit stellen dat de moord op iemand on topic is en de reden waarom off-topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het er op houden dat de eerste regel enige invloed is van het zuid-europese temperament dat is ingebakken in het DNA. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hier word ik niet vrolijk van.

Deze man woonde buiten Iran. Was wel verantwoordelijk voor programma´s bedoeld voor Iran:

 

https://spacewatchme.com/2017/05/deadly-twist-irans-soft-war-iranian-satellite-tv-mogul-murdered-istanbul

 

Ik ken hem persoonlijk. Hij was onlangs nog op bezoek bij MBC

Van Iran kun je echt alles verwachten. :mad::(

As begher, khub nist, az pisham miri

Delam barrat thang shode. GEM TV.

 

خوب بعد از ظهر، آن است که خوب نیست، او رفت، ما او را از دست تلویزیون GEM

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen we op een Nederlands forum vooral Nederlands schrijven.

 

In ieder geval geen slecht Perzisch, wat niet eens bij benadering een transcriptie of vertaling is van de regel Farsi daaronder.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is dat nou niet precies het probleem? Elk land ter wereld, ook de VS, reageren niet wat je noemt lekker op burgers die vanuit het buitenland er alles aan doen om het regime van hun land te ondermijnen. Als ik alleen al denk aan de lange lijst van mensen die door de CIA zijn omgebracht. Maar ook door Rusland, Frankrijk, enzovoorts.

 

Natuurlijk wijs ik elke vorm van moord van wie dan ook af maar ik vind het soms griezelig hoe we vanuit onze vijandbeelden naar dit soort dingen kijken. Dat de goede man niet in Iran wilde blijven is zijn goed recht maar je mag je echt afvragen in hoeverre hij niet waarschijnlijk door veel Amerikaanse kapitaal gesteund dingen deed die ervoor zorgde dat hij in eigen land als landverrader gold.

Blijkbaar heb je nooit naar GEM TV gekeken , begrijpelijk als je er niks van verstaat, maar het zijn onschuldige turkse en indiase soaps, en een soort " the voice " en "iran got talent"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen we op een Nederlands forum vooral Nederlands schrijven.

 

In ieder geval geen slecht Perzisch, wat niet eens bij benadering een transcriptie of vertaling is van de regel Farsi daaronder.

Nederlands: goede middag, het is niiet goed, hij vertrok.

Ik mis hem.

Och je mag van een nederlandse man welke met een perzische vrouw getrouwd is niet verwachten dat hij vloeiend farsi spreekt, laat staan schrijven.

Maar begrijpen wat er gebeurd is een andere zaak. En Gem Tv staat hier dagelijks aan.

En uit respect voor iraniers, welke het wel ontzettend leuk vinden als een nederlander wat farsi spreekt, heb ik in farsi gereageerd.

Khoda havez.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Compliment!

 

Merci

(om het toch even fonetisch Farsi te houden)

 

Nederlands: goede middag, niet goed, hij vertrok.

Ik mis hem, Gem Tv.

 

Och je mag van een Nederlandse man welke met een Perzische vrouw getrouwd is niet verwachten dat hij vloeiend Farsi spreekt, laat staan schrijven.

Maar begrijpen wat er gebeurd is een andere zaak. En Gem Tv staat hier dagelijks aan.

 

En uit respect voor Iraniërs, welke het wel ontzettend leuk vinden als een Nederlander wat Farsi spreekt, heb ik in Farsi gereageerd.

Khoda havez.

 

Heel attent en charmant. Iraniërs zijn doorgaans ook erg beleefd.

Maar wellicht is het verstandig je vrouw even na te laten kijken wat je plaatst.

 

GEM is natuurlijk gewoon een reclamezender zoals er ook in Nederland dertien in een dozijn gaan.

Smaken verschillen gelukkig.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , gelukkig hebben we er meer dan 30, en manoto en pmc en ifilm engels zijn voor mij leuker om naar te kijken, 25 band en Googoosh, leuke muziek

Maar keuze genoeg, van 62 oost tot 35 west haal ik met mijn draaibare 120cm binnen, en persoonlijk gaat mijn voorkeur naar History channel en ons. Heb alle sport en filmkanalen maar kijk nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een verhaaltje uit de oude doos, maar toch: in de tijd dat we in Nederland uitsluitend kabelnetten hadden met de eigen Nederlandse publieke omroepen erop, in de grensstreken aangevuld met de Belgische en/of Duitse televisie, kwam dhr. Van Hunen uit Schaarsbergen begin tachtiger jaren met een mooie schotel op een aanhangwagentje laten zien dat je het eerste programma van de Russische televisie via de Gorizont satelliet kon ontvangen. Bij de RAI en bij een hoop andere plekken waar men daar interesse in had. Natuurlijk, vrijwel niemand kon Russisch verstaan, ik ook niet, dus propagandawaarde had het niet, maar er waren wel hele mooie muziekprogramma's en natuurfilms te bewonderen. Zo was er elke zondagochtend een folkloristisch programma waarbij men met een boot de Dnjepr afvoer en bij elk dorp dat iets leuks te bieden had stopte zodat de mensen daar hun zelfgemaakte spulletjes konden laten zien en zowel volwassenen als kinderen hun volksdansen en historische gebouwen en wetenswaardigheden konden vertonen.

 

Ongeveer een dozijn Nederlandse gemeenten vonden het leuk om dat op het gemeentelijk kabelnet erbij te plakken, maar toen kwam er een strikt verbod van de PvdA minister van binnenlandse zaken. Er was kennelijk grote angst dat we Rusland ineens anders dan alleen in een pikzwart negatief licht zouden zien, de schotels moesten per onmiddellijk van de CAI's afgehaald worden!

 

Voor mij een voordeel want zo kon ik een van die dingen kosteloos lenen een hele tijd in mijn achtertuin geplaats hebben staan en er mijn eerste C-Band satelliet ervaringen mee opdoen. Al gauw kwamen Arabsat en een tweede Gorizont positie erbij. Maar het toont wel aan dat het niet alleen dictaturen zijn die toch vinden dat hun burgers niet de vrijheid mogen hebben om te kijken naar wat ze willen. Het gaat daarbij heel vaak niet om de inhoud van het programma maar om het feit dat ze gewoon niet willen dat je naar iets anders kijkt dan datgene wat "de norm" is.

 

In dat licht zie ik dit hele gebeuren. Als je willens en wetens tegen de wil van een regime in bezig bent om de burgers van zo'n land te bereiken dan loop je bepaalde risico's. Als je je daar niet van bewust bent dan ben je enorm naïef bezig. Nog even afgezien van het feit dat we niet weten of het wellicht een maffiose zakelijke afrekening was. Niet dat ik iets als een moord goedpraat, verre van dat. Beter zou zijn dat niemand zijn burgers voorschrijft wat ze al dan niet mogen zien of horen maar gezien het feit dat ook wij een dergelijke oerdomme houding aannamen toen het nog technisch mogelijk is, en nu doen alsof alles wat een zender als RT uitzendt per definitie gelogen is, zelfs al zenden ze interviews uit met mensen als Robert Kennedy jr. of werken ze met befaamde presentators als Larry King (voormalig CNN coryfee) is er in zekere zin nog steeds iets van dat vijand denken over, ook in onze huidige samenleving. Mijn advies: neem kennis van alle standpunten en behoud voor jezelf datgene wat je het meest logische vindt.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...