Ga naar inhoud


Actieve PC boxen aan Bluetooth adapter koppelen


Aanbevolen berichten

Jurgen,

ik zou het proberen op te lossen, door op de tv een bleutooth zender aan te sluiten. Hou er wel rekening mee, dat een overdracht via bleutooth een vertraging heeft, en dat kan bij bepaalden, bij tv kijken als hinderlijk worden ervaren, omdat de lipsync iets verkeerd kan zijn. De ene heeft er problemen mee, de andere niet. Maar je kan simpelweg, toch een soort verlengdraad gebruiken, om de kabel aan die bose boxen uit te lengen? TV kijken, sluit de verlengkabel aan op de bose boxen. wil je streamen via bleutooth, ontkoppel de stekker van je bose naar de verlengdraad, en koppel die aan je bleutooth receiver.

Uiteraard vinden bepaalde mensen een extra draad in een living schreeuwlelijk, hinderlijk enz, en dan heb je enkel de mogelijkheid een bleutooth zender aan te sluiten op je tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen,

 

kijk als je het iClever receivertje in de TV line in stopt en de boxen per Cinch audio out

krijgt het receivertje van je Notebook of iPad per bluetooth de audio signalen

 

de meneer op de foto doet het net andersom, die hoort op zijn bluetooth hoofdtelefoon de audio signalen van de audio out

 

beide is mogelijk

post-30989-0-78210500-1494342493.png

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Wederom bedankt, ik ga binnenkort experimenteren.

Ik ga nu eerst met een Google Chrome Audio adapter stoeien, kijk hoe ver ik daarmee i.c.m. mijn Apple TV 4 kom.

 

Het voordeel van de Chrome adapter is dat daar de Audio via WiFi gaat, altijd wat stabieler dan Bluetooth.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar, we zullen het beleven.

Morgen komt de Chrome Audio binnen en dan testen.

 

Een bijkomend voordeel van de Chrome Audio is ook dat daar standaard Internet Radio geïntegreerd is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dit lukt niet, althans niet datgene wat ik wil.

Het blijkt dat als ik Radio via de Internet Browser wil streamen dit niet 1:1 functioneert en ik mij hiervoor b.v. op Tunein Radio moet abonneren en dat is uiteindelijk niet de bedoeling.

Ik zet nu een Radio stream rechtstreeks in mijn browser en speel deze dan af via de luidspreker van mijn iPad maar het is uiteindelijk de bedoeling dat dit dan via de actieve boxen gebeurt.

Ik denk toch dat ik dan een Bluetooth adapter moet bestellen want ik denk dat het daarmee wel zonder Tunein kan of zit ik hier ook mis?

 

Anders wordt het toch maar 1:1 kabeltje van iPad (MacBook) naar boxen en dan maar steeds omstreken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je internet hebt hoef je geen abonnement op tune-in (met de bluetooth iClever)

elke internet stream die je per mediaplayer kunt oproepen is bruikbaar

iTunes

en webplayers zoals spotify free inbegrepen

 

overigens ook horizon van ziggo (u was toch bij Ziggo)

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een uitgebreidere Bluetooth Audio adapter besteld, zowel ontvanger als zender, deze komt maandag binnen, mij benieuwen.

In de voor mijn Samsung Soundbar gratis verkregen Multiroom app is ook gratis gebruik TuneIn inbegrepen maar die app kan ik alleen voor de Soundbar gebruiken.

 

Nee niet bij Ziggo maar bij CaiWay Westland.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sjaak, laat ik daar bij aanschaf van mijn Samsung Soundbar ook goed hebben opgelet dat ik daarop via BT en WiFi externe Radio vanuit b.v. mijn iPad kan afspelen maar dat had ik in bericht #6 ook al uitgelegd.

Dus voor thuis is het ook geen enkel probleem.

Het gaat om de periode dat ik circa 5 maanden in Spanje zit want daar neem ik de Soundbar niet mee maar wel de 2 kleine Bose actieve boxen welke ik nog moet voorzien van een Bluetooth Audio adapter.

Als het goed is komt die maandag binnen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze nu besteld, zodra die binnen is en getest laat ik het wel even weten.

 

 

 

TaoTronics Transmitter/receiver, 2-in-1 Bluetooth 4.1-adapter, digitale optische audiokabel TOSLINK, 3,5 mm audiostekker, aptX, geringe vertraging, cinchstekker, twee verbindingen, muziekontvanger voor stereo-installatie

post-37183-0-25734000-1494781157.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar net hoe je het bekijkt, je kunt dit apparaat ook via de Nederlandse webwinkel bestellen met dezelfde naam maar uiteindelijk komt die toch uit Duitsland.

Gratis verzending en uitstekende telefonische service, vandaag op de servicepagina mijn telefoonnummer ingetoetst en ik werd onmiddellijk teruggebeld en in het Nederlands te woord gestaan.

 

Overigens vandaag de TaoTronics TT-BA09 Bluetooth Audio adapter getest en deze functioneert uitstekend.

Snelle en eenvoudige pairing met zowel mijn Apple als Android apparaten en dit zowel in de ontvangst als zend modus.

De adapter staat met de boxen in de slaapkamer en ik speelde een Radiostream via mijn iPad in de huiskamer zonder problemen af maar dat is ook minder dan 10m en zou ook geen probleem moeten zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja nog vergeten toe te voegen.

Deze adapter heeft de mogelijkheid om met twee apparaten tegelijkertijd via Bluetooth te verbinden, dit zowel in de TX- als RX-modus, dus b.v. tegelijkertijd audio afspelen op een paar boxen en een koptelefoon is geen probleem.

 

De Audio van de TV via de adapter / boxen af te spelen lukt alleen als de TV van Bluetooth is voorzien en dat is helaas niet het geval.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen als de audio uitgang van de TV aan de taotronics hangt dan kun je de audio per Bluetoet naar een luidspreker of soundbar sturen die bluetoet ontvangen kan.

 

Dat was toch zoals ik begreep dat wat jij wilde doen naast ook de ipad en iphone en/of notebook erop aansluiten.

 

daarvoor hoeft de TV niet zelf bluetoet te hebben

maar wel de luidsprekers

dacht dat die bose dat konden, anders heb ik je verkeerd begrepen en moet je nog een RX<>TX nemen

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je inderdaad verkeerd begrepen of ik heb het onvoldoende duidelijk uitgelegd.

 

De Bose boxen zijn niet van Bluetooth voorzien en kan ik deze uitsluitend via een 3.5 Jack kabel aansluiten dus deze adapter gebruik ik nu primair voor mijn boxen.

Inderdaad, ik moet nu overwegen om ook op de TV een eenvoudige Bluetooth adapter te plaatsen of telkens de kabel omwisselen waarbij het laatste geen goede optie is want dat komt de stekerverbindingen niet ten goede.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...