Ga naar inhoud


Actieve PC boxen aan Bluetooth adapter koppelen


Aanbevolen berichten

Misschien is de titel niet helemaal juist maar de bedoeling is het volgende.

Ik heb nog een paar perfect klinkende Bose PC boxen in mijn bezit welke via een 3,5mm Jack b.v. op de laptop, tablet of TV kunnen worden aangesloten.

Dit betekent echter dat de aan te sluiten apparaten altijd op kabellengte afstand op de boxen moeten zijn aangesloten.

Nu vraag ik mij af of er een Bluetooth adapter bestaat die aan de 3,5mm Jack gekoppeld kan worden zodat ik b.v. muziek op mijn tablet via Bluetooth naar de Bose boxen kan streamen.

 

Een aanvullende wens zou zijn om ook het TV geluid via de boxen af te spelen

Dus b.v. de Audio van de TV direct op de Bluetooth adapter aansluiten welk zou kunnen betekenen dat ik zowel het geluid van de TV via de adapter kan beluisteren als het geluid via Bluetooth van de adapter.

Wellicht iets teveel gevraagd.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google Bluetooth zender & ontvanger er staan er veel vanaf €15 voor een ontvanger , zenders iets duurder

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dit soort adapters zijn ruimschoots te koop alleen zie ik nog niet helemaal hoe ik e.e.a. kan aansluiten.

 

Om alleen de radiostream vanuit mijn MacBook of iPad naar de actieve boxen te streamen zal nog wel lukken want daarvoor kan ik enkel een Bluetooth adapter Receiver gebruiken.

De 3,5mm Jack van de actieve boxen in de Aux-Out van de adapter en dan moet het denk ik lukken.

 

Maar... nu wil ik ook tegelijkertijd het geluid van de TV via dezelfde boxen afspelen zonder elke keer de verbindingskabel tussen de koptelefoonaansluiting van de TV en de boxen te verwisselen.

Misschien iets met een splitter?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb jij natuurlijk helemaal gelijk maar even de situatie uitleggen.

Hier thuis heb ik een Samsung Soundbar in gebruik waarop logischerwijze het geluid van de TV wordt afgespeeld.

Op deze Soundbar kan ik ook via de Samsung Multiroom app de Radiostream vanuit mijn iPad of Macbook afspelen, dus werkt perfect.

 

Maar als ik straks weer 5 maanden in Spanje overwinter heb ik geen Soundbar ter beschikking maar een krakkemikkig geluid van de daar aanwezige LCD TV.

Dus slecht geluid op TV en geen mogelijkheid om de Radiostream met een acceptabel geluid af te kunnen spelen.

Dan zijn de Bose PC actieve speakers een uitkomst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, nu ben ik wel 72 maar om dan gelijk U tegen mij te zeggen, zeg maar gewoon Jürgen..

 

Klopt, die neem ik ook mee om Netflix op de Samsung TV af te kunnen spelen want daar zit naar mijn mening geen Netflix op en films vanuit mijn NAS af te spelen.

 

 

Ik zie alleen nog niet zo 1-2-3 hoe ik de Apple TV 4 kan inzetten om zowel de Radiostream via de iPad als het TV geluid via de Bose boxen af te spelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chromecast Audio is inderdaad niet verkeerd maar ook daar zie ik geen mogelijkheid om het geluid van de TV naar de Bose boxen te sturen tenzij de tenzij de TV misschien WiFi heeft maar dat denk ik niet.

 

Ik denk dat ik inderdaad mijn Apple TV hiervoor in zet.

Bose boxen en Apple TV direct op de TV aansluiten en Radiostream via de Apple TV.

 

Het enige nadeel is dat ik dan bij Radiostream altijd de TV moet laten aanstaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...