Ga naar inhoud


Wie gebruikt een (Semi) portable DAB radio - en kan mij deze aanraden?


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Mijn oude FM-radio'tje is kaduuk (laten vallen), en ik bedacht dat het een mooie gelegenheid is om over te stappen naar wat modernere technologie: DAB+

Ik zoek een portable geval, het geluid mag schel zijn (want: inherent aan de kleine afmeting nietwaar?) maar ik heb echt de pest aan producten die gammel zijn, of niet doordacht. Mijn wensen zijn dus - in afnemende prio):

1. Duurzaam (niet fragiel) en doordacht ontwerp

2. Zowel op batterijen als op netspanning te gebruiken
3. Liefst ingebouwde accu

4. Optie: Bluetooth koppeling, zodat ik het als remote speaker kan gebruiken op de smartphone
5. Redelijk geluid.

Ik hoor graag!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pure Elan 3

 

Degelijke portable radio met goed geluid, kost 100 euro

post-36388-0-53883400-1494160052.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sangean WFR-27C

 

Al jaren een betrouwbaar merk.

 

De tests van die Pure zijn bepaald niet positief.

Kijk even naar de modellen van Sangean. Gebruik van oplaadbare batterijen is mogelijk waarbij de batterijen in het apparaat kunnen blijven zitten. Tevens zit er internet radio op.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn Sony is beter dan mijn Pure, bij Pure is er een speciale -lees dure- optionele batterij, bij Sony gewone NiMH; Sony start sneller op, heeft ook betere klank maar dit gaat natuurlijk over MIJN ontvangers. Deze die vandaag verkocht worden zijn misschien totaal anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

merken en prijzen staan hier in " een bestenliste "

 

"lijst" doet wat overdreven aan  voor die ene vermelding uit maart 2015 die er bij mij verschijnt als ik op de link klik.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-72269-0-62023100-1494976519_thumb.jpg

 

Ik heb toch even moeten zoeken - want wat mij opviel was dat in de prijsklasse waarin ik zocht de draagbare radio'tjes allemaal een schel geluid hadden (lees: lage tonen niet weergeven). Dat komt natuurlijk door het kleine formaat en de kleine luidspreker en kleine kastinhoud. Nu is het probleem dat je die dingen dus nauwelijks kan testen: bij de grote winkelketens moeten ze opboksen tegen de lawaai kakafonie van de subwoofers van een paar meter verderop, en je moet de FM-band gebruiken, want het DAB+ signaal is nagenoeg nul in de betonnen winkelkolossen.

Ik heb dus gekeken naar DAB radio's die groot zijn en een grote luidspreker hebben, en op de gok een Panasonic RF-D10 aangeschaft, die voor 69 Euri van eigenaar verwisselde. Vanavond uitgetest. Nee, niet de hemel op aarde qua geluid, ook hier gelden de natuurwetten - maar bijzonder goed te pruimen - voor een prima prijs/prestatie verhouding bovendien.

Dank voor het meedenken mensen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog op zoek bent, kan ik je SANGEAN zeker aanbevelen.

 

Ik heb er ondertussen twee in gebruik.

Een, draagbare "badkamer" radio en een "bouw" radio met flink wat power.

 

Ze zijn heel gevoelig, want ik kan de commerciele zenders uit het brusselse in de Laakdal ontvangen.

Kwaliteit van het geluid is ook goed, zelfs voor een badkamer radio.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De allermooiste en beste DAB radio die ik kende was mijn Multyradio van Technisat. Lees de specificaties maar, echt een prachtding!      ( https://www.technisat.com/en_XX/Archive/10-23/?pressID=615 ) Gevoeligheid piekfijn in orde op alle banden en daarbij twee goede stereoluidsprekers aan beide zijden van het toestel! Te dwaas voor woorden om de loftrompet over de digitale kwaliteiten van DAB+ te spreken en er dan één lullig speakertje aan te hangen zoals nu de norm lijkt te zijn. Die Multyradio was vele malen beter dan een Pure radio, daar gaat het meer om de vormgeving en de yuppie-propaganda voor het ding, niet om zijn technische eigenschappen.

 

Die rotzakken in Daun hebben het echter verdomd om ook maar ooit één software update te maken. Volgens Duitse techneuten zou het een fluitje van een cent zijn geweest er een DAB+ radio van te maken maar ze verdomden het gewoon omdat ze liever nieuwe toestellen verkopen, ook al adverteerden ze met juist de mogelijkheid van gemakkelijke software updates als verkoop argument.

 

Alleen... ze hebben een dergelijke veelomvattende radio nooit meer geproduceerd dus nieuw kopen met DAB+ aan boord kun je ook vergeten. Van Duitse vrienden begrijp ik dat de huidige Technisat DAB+ radio's in niets afwijken van andere merken, sommigen lopen nogal weg met Dual zonder dat nu echt heel duidelijk wordt waarom. Ik zou zelf ook eerder ook voor de Sangean gaan zoals anderen al voor mij stelden. Ik heb er geen eigen ervaringen maar wel meerdere goed gedocumenteerde recensies over gelezen.

 

Ik zie trouwens de foto van die Panasonic radio en stel me de vraag waarom ik tweemaal onder elkaar dezelfde zendernaam vermeld zie staan. Iemand een idee?

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...