Ga naar inhoud


Meer klachten over ontvangst CanalDigitaal zuidwest Europa


Sprietje

Aanbevolen berichten


 

Ook dat weet ik, doet niks af aan het feit dat dit prima werkt.

En zoals hier voor geschreven, 120 cm. is te klein en SES Astra beveelt 150 cm. aan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel is op de zwakke Astra 19,2 gericht. Voor de Astra 23,5 heb je er een lnb voor een offsetschotel naast hangen. Een lnb voor een offsetschotel tast maar een deel af van de primefocus schotel.

 

 

En dan nog loezend en je openingshoek gaat helemaal aan de haal. Elende is voorgeprogrammeerd. En de satellietprovider krijgt de schuld bij klachten met zulke brakke opstellingen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog loezend en je openingshoek gaat helemaal aan de haal. Elende is voorgeprogrammeerd. En de satellietprovider krijgt de schuld bij klachten met zulke brakke opstellingen.

Het werkt al jaren zo zonder problemen, dus over naar zuid Portugal en Spanje.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duo lnb die in de houder gemonteerd is loenst niet.

Het is slechts één lnb van de twee die loenst.

Plaats je de LNB voor Astra 23.5 in de houder dan heb je geen loensende lnb uitgericht.

Bij problemen is de 64 cm schotel die CanalDigitaal verkoopt en adviseert te klein.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog loezend en je openingshoek gaat helemaal aan de haal. Elende is voorgeprogrammeerd. En de satellietprovider krijgt de schuld bij klachten met zulke brakke opstellingen.

 

Wees niet te stellig, ik gebruik een perfect opgestelde draaibare 180 cm Channel master antenne waarmee ik veel zeer moeilijk te ontvangen transponders buiten de officiële voetprint nog pak. Moeite met 23,5 Oost heb ik daarmee uiteraard niet maar mij valt wel op dat sommige transponders beduidend minder doorkomen dan andere, iets wat ik alleen op die positie zo waarneem. Het zou wel eens een combinatie van factoren kunnen betreffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De oorzaak van dat "minder" doorkomen ligt niet aan de hoeveelheid RF van de transponder, maar door de gekozen Symbol eate en FEC, waardoor je s/n ratio lager wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de gekozen kleinere FEC loopt de bit error rate op. De overdracht is minder "robust". Maar er is meer plaats voor de payload.

Ga je dan ook nog de Eb/N0 verhogen door een andere modulatie toe te passen bij  transponder bandbreedte, dan gaat de S/N inderdaad terug.

Dus het zijn 2 parameters die de ontvangstkwaliteit beinvloeden. Het voordeel voor de provider is dat er plaats is voor meer programma´s per transponder.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het voordeel voor de klanten is dat ze verlost worden van alle bagger die in die payload aangeboden worden :grin:

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...