Spring naar bijdragen
Sprietje

Meer klachten over ontvangst CanalDigitaal zuidwest Europa

Aanbevolen berichten

Sprietje    692

Je schotel is op de zwakke Astra 19,2 gericht. Voor de Astra 23,5 heb je er een lnb voor een offsetschotel naast hangen. Een lnb voor een offsetschotel tast maar een deel af van de primefocus schotel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emekli    67

Ook dat weet ik, doet niks af aan het feit dat dit prima werkt.

En zoals hier voor geschreven, 120 cm. is te klein en SES Astra beveelt 150 cm. aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Drs. IJzerbout    212

Je schotel is op de zwakke Astra 19,2 gericht. Voor de Astra 23,5 heb je er een lnb voor een offsetschotel naast hangen. Een lnb voor een offsetschotel tast maar een deel af van de primefocus schotel.

En dan nog loezend en je openingshoek gaat helemaal aan de haal. Elende is voorgeprogrammeerd. En de satellietprovider krijgt de schuld bij klachten met zulke brakke opstellingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Johan45    6

Het onderwerp is slechte ontvangst in ZuidWest Europa.

Turkije heeft een andere geografise positie dus terug naar het onderwerp heren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emekli    67

En dan nog loezend en je openingshoek gaat helemaal aan de haal. Elende is voorgeprogrammeerd. En de satellietprovider krijgt de schuld bij klachten met zulke brakke opstellingen.

Het werkt al jaren zo zonder problemen, dus over naar zuid Portugal en Spanje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tonskidutch    370

ga je verhuizen emekli?

:grin:

zal het aan die monoblocks kunnen liggen van CDS?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Johan45    6

De duo lnb die in de houder gemonteerd is loenst niet.

Het is slechts één lnb van de twee die loenst.

Plaats je de LNB voor Astra 23.5 in de houder dan heb je geen loensende lnb uitgericht.

Bij problemen is de 64 cm schotel die CanalDigitaal verkoopt en adviseert te klein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
T90user    34

Wees niet te stellig, ik gebruik een perfect opgestelde draaibare 180 cm Channel master antenne waarmee ik veel zeer moeilijk te ontvangen transponders buiten de officiële voetprint nog pak. Moeite met 23,5 Oost heb ik daarmee uiteraard niet maar mij valt wel op dat sommige transponders beduidend minder doorkomen dan andere, iets wat ik alleen op die positie zo waarneem. Het zou wel eens een combinatie van factoren kunnen betreffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ceesv    4

De oorzaak van dat "minder" doorkomen ligt niet aan de hoeveelheid RF van de transponder, maar door de gekozen Symbol eate en FEC, waardoor je s/n ratio lager wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Drs. IJzerbout    212

Door de gekozen kleinere FEC loopt de bit error rate op. De overdracht is minder "robust". Maar er is meer plaats voor de payload.

Ga je dan ook nog de Eb/N0 verhogen door een andere modulatie toe te passen bij  transponder bandbreedte, dan gaat de S/N inderdaad terug.

Dus het zijn 2 parameters die de ontvangstkwaliteit beinvloeden. Het voordeel voor de provider is dat er plaats is voor meer programma´s per transponder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jean-Claude    15

en het voordeel voor de klanten is dat ze verlost worden van alle bagger die in die payload aangeboden worden :grin:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden