Ga naar inhoud


Meer klachten over ontvangst CanalDigitaal zuidwest Europa


Sprietje

Aanbevolen berichten

Een LNB is geen selectief element. Zodoende is er ook geen regeling binnen de LNC. En al helemaal niet in die dingen van €9,95 uit de grabbelbak van de bouwmarkt.

De waarden die Sprietje aangeeft suggereren een AGC regeling maar die is er niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Juist.

Wij hebben hier op het dak een 5 mtr. prime-focus Andrew schotel. Draaibaar. Met 2 invacom flens LNC´s voor H & V en een T-orthomode met bijpassende feedhorn geschikt voor deze schotel.. Als we die op Nilesat of BADR zetten, is er geen enkele sprake van oversturing. Ook niet op zwakke transponders.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een sterke transponder 3 graden uit focus van je schotel zal nooit sterker zijn als de transponder waar je op de primaire satelliet gericht bent.

 

Hij zal bij een kleine schotel met een relatief grote openingshoek interferentie veroorzaken wat tot storingen kan leiden.

 

En de conversie versterking zal bij hoger wordende mf frequenties bij voorkeur hoger worden, om kabelverliezen te compenseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon fout geweest om vanaf astra 19 naar 23 te gaan, daardoor zijn heel veel kijkers gaan klagen en zaten(zitten) velen zonder beeld. Dit terwijl er dik geadverteerd wordt over ontvangst in het buitenland en er een schamele 60cm schotel wordt geleverd die niet voldoet.

 

Dat zijn de feiten voor de meeste kijkers, al dat technish gebrabbel is geheel overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de conversie versterking zal bij hoger wordende mf frequenties bij voorkeur hoger worden, om kabelverliezen te compenseren.

 

De betere LNC´s hebben dat inderdaad. De conversiesteilheid stijgt bij toenemende frequencie.

Dat heet op z´n Duits: Schräglagekomensation.

AGC vindt in de ontvanger plaats. Niet in de LNC.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dat wordt weer glad getrokken door de hogere trajectdemping bij stijgende frequentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je geen problemen met Badr 26 oost hoeft te hebben, kan ik aantonen met mijn prime focus schotel van 150 cm*.

Hij staat uitgericht op 19.2 oost en heeft hiervoor een Invacom flens LNB.

Een "er tegenaan geplakte" gewone** LNB, die dus scheel kijkt in de schotel is voor ontvangst van Astra 23.5 oost, nog nooit problemen gehad met interferentie van Badr.

 

*  Dit is de aanbevolen grootte voor waar ik woon.

 

** Ik heb op 23.5 oost een dB van 11.2/11.3 en SNR van 74/76, dit zou beter kunnen met ook hier een flens LNB, of schotel uitrichten op 23.5 oost. De gewone twin LNB is nu een QUAD geworden

Ik laat de boel zo maar als het is, want alleen bij zwaar onweer even geen beeld, de rest van de tijd  perfect en zoals gezegd, géén probleem met Badr.

 

Hoe je het ook draait of keert alles valt en staat met het goed uitrichten van de schotel.

 

post-59723-0-28733600-1495093144_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb je dat probleem niet als je een schotel van 1,50 meter gebruikt. De openingshoek is dan nog maar iets groter dan 1 graad zodat Badr op 2,5 graden afstand niet kan storen.

 

Ik moet wel een 150 cm. gebruiken, dit geven de footprints voor Astra 1 & 3 aan.

Woon je in de Benelux, schaf dan een schotel aan die in ieder geval groter is dan 60/65 cm. en je hebt ook geen probleem.

 

Daarom adviseer ik mensen die in het buiten wonen altijd eerst naar de kaartjes van footprints te kijken.

 

Ga je op vakantie, laat die TV thuis en geniet van de sfeer en het landschap waar je bent.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met hobbyen en wat hulp is het probleem wel te tackelen.

Punt is echter dat CanalDigitaal adverteert met ontvangst in Europa met een schoteltje van 64 cm en dit als pakket zo verkoopt.

Deze verkoop belofte wordt niet waargemaakt voor een aantal Nederlandse zenders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

Je conclusie gaat helemaal mank.
In Zuid-Spanje en Portugal gebruikt niemand een schotel van 150cm.
Dat is maximaal 100cm en vaak kleiner. De openingshoek van jou schotel is dan ook niet te vergelijken met de schotels die Nederlanders en Belgen in Zuid-Spanje gebruiken.
Verder is bij jou de Astra 23,5 3dBw zwakker dan in Zuid-Spanje maar daar staat tegenover dat in Zuid-Spanje de Badr 26 weer 2dBw sterker is dan in Anamur.
Bovendien kun je in Anamur de Astra 23,5 ook met een kleinere schotel ontvangen. Je gebruikt een schotel van 150cm omdat de ontvangst van de Astra 19,2 daar erg zwak is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

 

Je conclusie gaat helemaal mank.

In Zuid-Spanje en Portugal gebruikt niemand een schotel van 150cm.

Dat is maximaal 100cm en vaak kleiner. De openingshoek van jou schotel is dan ook niet te vergelijken met de schotels die Nederlanders en Belgen in Zuid-Spanje gebruiken.

Verder is bij jou de Astra 23,5 3dBw zwakker dan in Zuid-Spanje maar daar staat tegenover dat in Zuid-Spanje de Badr 26 weer 2dBw sterker is dan in Anamur.

Bovendien kun je in Anamur de Astra 23,5 ook met een kleinere schotel ontvangen. Je gebruikt een schotel van 150cm omdat de ontvangst van de Astra 19,2 daar erg zwak is.

 

 

 

"In Zuid-Spanje en Portugal gebruikt niemand een schotel van 150  cm."

Dat is maximaal 100cm en vaak kleiner. De openingshoek van jou schotel is dan ook niet te vergelijken met de schotels die Nederlanders en Belgen in Zuid-Spanje gebruiken.". 

Dat weet ik.

 

"Bovendien kun je in Anamur de Astra 23,5 ook met een kleinere schotel ontvangen".

Dit klopt niet!!.

Toen CD op 23.5 oost begon, was ik 's avond mijn beeld kwijt en dat was al voor CD begon met zijn 29.900 en andere aanpassingen, vandaar de extra LNB in de 150 cm. schotel.

Ik heb hier genoeg NLers geholpen om op de zelfde manier hen 24 u. per dag beeld te geven.

 

Helemaal dom ben ik ook weer niet, doe alles uit ervaring.

Zie ook de footprint van 23.5 oost.

 

Mocht Joyne wat worden, raad ik nieuwe schotel kijkers hier in Turkije,  de 9 oost variant aan, want 

46 dBW     75-95 cm  

 

Dat is toch heel wat anders dan een vlaai van 150 cm.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...