Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Om de 9e en 13e te ontvangen, kun je beter geen 4,3° duo-lnb nemen omdat normaal gesproken de antennes gedraaid staan.
Beter kun je voor een schotel van 60cm een 3° monoblock nemen voor een schotel van 80cm. Dat is hetzelfde als een 4° monoblock voor een schotel van 60cm.
Zie bijvoorbeeld dit monoblock met 2 aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=169&cat=36
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga hier verder er  HIER niet op in, het gaat om een ander onderwerp. Maar ontvang  28-23-19E / 13-9E / en 1-5W met 3 x 64cm Triax scotels en  1 DiSEqSC  4weg en een 2 weg . resp. trioLNB block 4 uitg. en 2 x duo  met 2 uitg. aangesloten et7500 sat/cable / Edision OS mega 2xsat 1x cable en Vu+Ultimo 2x sat 1x cable Dit voor belangstelling, en laten we het verder hebben over Joyne. Ben benieuwd of ze een beter signaal gaan leveren dan Canaal digitaal.al zie de module niet zitten voor mij CCcam.221.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend dat Canal Digitaal kijkers met een CD ontvanger (801, 7141, etc) een nieuwe ontvanger moeten kopen, een tweede schotel met lnb?

Plus nog eens de activatiekosten. Dan moet de nood toch wel erg hoog zijn om voor zoveel geld over te stappen.

Snap niet dat Joyne de drempel om over te stappen zo hoog legt.

 

Wat is dan een virtuele smartcard waarover gesproken wordt?

Dan heb je geen smartcard zoals bij CD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal een  CI module met ingebakken smartcard moeten aanschaffen en een HD ontvanger met een CI slot ter beschikking moeten hebben.

Door Canaldigitaal geleverde ontvangers gaan niet bij de concurrent werken.

Het CI module beperkt je tot het kijken naar een zender.

Kijken en opnemen gaat alleen wanneer je het op te nemen programma gecodeerd opneemt en later decodeert.

 

Vergeet je te decoderen zal je doorgaans na een paar dagen de opname niet meer kunnen afspelen.

De software van je ontvanger dient het achteraf decoderen te ondersteunen.

 

Je kan een bestaande schotel opnieuw uitrichten, hebt dan echter geen ontvangst meer van eventueel Astra 1 of 2.

Wil je die ook kunnen (blijven) ontvangen zal je de schotel installatie moeten aanpassen.

 

Een en ander is gebaseerd op de informatie zoals die tot nu toe bekend is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 jaar geleden of zo had je de Xcam dat was  ook met een ingebakken smartkaart er in die opende op 13 E vele zenders. Toen kwam er een Xcam Premium voor nog meer genot, FreeXtv 3 x komkommers en k.u.t er bij. Niet dat ik dat zo nodig vindt maar het was er wel. Handige jongens wisten echter de Xcam met wat geknutsel om te toveren naar  de Premium die veel duurder was. Kort om ben bang voor Joyne dat ze ook gekraakt gaan worden. Niet dat ik daar voorstander van ben overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend dat Canal Digitaal kijkers met een CD ontvanger (801, 7141, etc) een nieuwe ontvanger moeten kopen, een tweede schotel met lnb?

Plus nog eens de activatiekosten. Dan moet de nood toch wel erg hoog zijn om voor zoveel geld over te stappen.

Snap niet dat Joyne de drempel om over te stappen zo hoog legt.

 

Regeren is vooruitzien, ook voor de kijker.

Vergelijk de (vaste EN variabele) kosten van Joyne met die van CD over een periode van zeg 3-4 jaar.

Kijk vervolgens wat prijstechnisch het interessants is en zet dat af tegen wat je er aan zenders meer voor krijgt (en of je die zenders ook per se WILT hebben).

De uitkomst zal hier voor iedereen anders zijn, voor een deel afhankelijk van de vraag of er veel nieuw aangeschaft of gewijzigd  moet worden. En wat men qua installeren zelf kan doen.

 

Een nieuwe ontvanger kopen alleen omdat daar een CI module in kan lijkt me een slechte investering (want welke zenders krijg je bij Joyne uiteindelijk meer dan wat je nu hebt?) . Dat is niet voor de hobby, want als dat zo zou zijn dan had je die al lang gehad. Degene die er nu wel zo een van zijn vrouw mag kopen draait haar wellicht een loer.

 

Degenen met een mobiele campingschotel zijn relatief makkelijk uit. Het lijkt een kwestie van anders opstellen dan men tot nu toe gewend was (maar oefening baart kunst) en bij een automatisch systeem een kwestie van goed herprogrammeren. De prijs van € 100 die ik daarvoor ergens voorbij zag komen lijkt mij overigens een woekerprijs. Zoveel tijd kan dat toch niet kosten (verstand heb ik er overigens niet van)?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn ci besteld aan 99€. Benieuwd of die module in mijn ci+ ontvanger zal installeren als ci of ci+. Kom er nog op terug. De reden van mij is, dat het gaat met een kleinere schotel in mijn woning.

En een andere reden is mogelijkheid 6 maanden. In de zomer zijn er toch *tig herhalingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regeren is vooruitzien, ook voor de kijker.

Vergelijk de (vaste EN variabele) kosten van Joyne met die van CD over een periode van zeg 3-4 jaar.

Kijk vervolgens wat prijstechnisch het interessants is en zet dat af tegen wat je er aan zenders meer voor krijgt (en of je die zenders ook per se WILT hebben).

De uitkomst zal hier voor iedereen anders zijn, voor een deel afhankelijk van de vraag of er veel nieuw aangeschaft of gewijzigd  moet worden. En wat men qua installeren zelf kan doen.

 

Een nieuwe ontvanger kopen alleen omdat daar een CI module in kan lijkt me een slechte investering (want welke zenders krijg je bij Joyne uiteindelijk meer dan wat je nu hebt?) . Dat is niet voor de hobby, want als dat zo zou zijn dan had je die al lang gehad. Degene die er nu wel zo een van zijn vrouw mag kopen draait haar wellicht een loer.

 

Degenen met een mobiele campingschotel zijn relatief makkelijk uit. Het lijkt een kwestie van anders opstellen dan men tot nu toe gewend was (maar oefening baart kunst) en bij een automatisch systeem een kwestie van goed herprogrammeren. De prijs van € 100 die ik daarvoor ergens voorbij zag komen lijkt mij overigens een woekerprijs. Zoveel tijd kan dat toch niet kosten (verstand heb ik er overigens niet van)?

Hmmm, interessant: Goedkoopste pakket CD is €19,95. Goedkoopste pakket Joyne is €13,00. 19,95 - € 13,00 = € 6,95.

€ 99,00 : € 6,95 = 14,24. Dus na zo'n 15 maanden heb je het verschil er uit en heb je waarschijnlijk de zenders die jij wil hebben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

 

Een pakket van €10,-/maand bestaat al lang niet meer. Er zullen nog wel enkele mensen zijn die voor dat bedrag het oude SettopBoxPakket hebben maar het is niet eerlijk om daarmee de prijs tussen CanalDigitaal en Joyne te vergelijken.

 

Ik betaal nog steeds Eur. 9,95 voor het basis HD pakket nij CD!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem van de smartcard niet met een losse niet getrouwde module, waarom ingebakken smartcards in modules die getrouwd zijn? De enige reden die ik kan vinden is dat Joyne extra gerouwde modules wilt verkopen met extra abonnementen daar aan, maar met 1 smartcard kan ik naar 1 zender tegelijk kijken, ik begrijp dat niet.

 

Kan iemand mij mogelijk een andere reden geven?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een voordeel zal in elk geval een rol spelen: als de footprints kloppen dan zul je probleemloos met je camper of caravan door vrijwel heel Europa kunnen koersen met een Travelsat UFO op je dak. Ik was vanavond even aan het experimenteren met mijn exemplaar en was er stomverbaasd over hoeveel sterker de transponders van Servië (waar nu Kitchen TV in plaats van RTS uitzendt), Roemenië (gecodeerd) en vooral ook Luxemburg (echt knalhard) op 23.5 Oost binnen komen. Het is niet alleen zo dat M7/CD de goedkoopste sat voor ons Nederlanders koos maar er bovendien nog de minst krachtige (dus goedkoopste?) transponders van gebruikt. Uiteraard zonder dat voordeeltje aan haar klanten door te geven. Echt sympathiek van hen, nietwaar? Alleen om die reden wens ik Joyne echt het allerbeste toe. Vooral omdat je als je op vakantie gaat alles zo compact mogelijk wilt houden, je schoteltje dus ook.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Twitter gelezen:

Citaat

 

Joyne, nouveau bouquet de chaînes TV destiné aux téléspectateurs et au marché des loisirs néerlandais, a retenu.

Vertaald: (door WorldLingo)

Citaat

 

Joyne, nieuwe tros van zenders TV bestemd voor de televisiekijkers en de markt van de Nederlandse vrije tijd, heeft. tegengehouden.

 

 

Op Twitter gelezen:

Vertaald: (door WorldLingo)

Dit is op Twitter gepost door telesatmedias

Er staat ook een Facebook-link bij:

https://t.co/nqFHi5vNpO

 

Sorry maar dit is kletskoek. Als je een taal niet spreekt dan moet je geen vertaalmachines op Internet gebruiken want niet zelden kom je totaal verkeerd uit. Zo ook hier. Retenu is het voltooid deelwoord van het Franse werkwoord retenir, en dat betekent NIET tegenhouden maar reserveren. Joyne heeft ruimte gereserveerd voor een Nederlands boeket volgens dit bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar dit is kletskoek. Als je een taal niet spreekt dan moet je geen vertaalmachines op Internet gebruiken want niet zelden kom je totaal verkeerd uit. Zo ook hier. Retenu is het voltooid deelwoord van het Franse werkwoord retenir, en dat betekent NIET tegenhouden maar reserveren. Joyne heeft ruimte gereserveerd voor een Nederlands boeket volgens dit bericht.

Klopt helemaal.

Als je even klikt op de link die ik heb geplaatst in post 2113 zie je ook dat in de tekst na he woordje "retenu" de zin nog doorloopt met een lijdend voorwerp: le satellite EUTELSAT 9B.

(Vertaalmachines werken doorgaans niet, vooral niet als je een woord of stuk zin zomaar uit de context haalt en erin plakt.)

 

Maar goed, de persberichten over Joyne gaan nu de wereld over. Het kan nu elk moment beginnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, interessant: Goedkoopste pakket CD is €19,95. Goedkoopste pakket Joyne is €13,00. 19,95 - € 13,00 = € 6,95.

€ 99,00 : € 6,95 = 14,24. Dus na zo'n 15 maanden heb je het verschil er uit en heb je waarschijnlijk de zenders die jij wil hebben.

 

Ik denk dat het nogal persoonsafhankelijk is, ik betaal zelf € 10,- per maand aan Canal Digitaal wat ik voor wat ik kijk al veel vindt, maar een goedkoper en eenvoudiger pakket is er niet op satelliet. Ik ben een zogenoemd voorheen STB-pakket klant die op het randje overgehaald is om een pakket te behouden, maar dan de eenvoudigste voor een "lage" prijs. Ik kijk zo weinig TV dat ik er niets voor voel meer aan een abonnement uit te geven, ik zal dan ook geen Joyne klant worden.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nogal persoonsafhankelijk is, ik betaal zelf € 10,- per maand aan Canal Digitaal wat ik voor wat ik kijk al veel vindt, maar een goedkoper en eenvoudiger pakket is er niet op satelliet. Ik ben een zogenoemd voorheen STB-pakket klant die op het randje overgehaald is om een pakket te behouden, maar dan de eenvoudigste voor een "lage" prijs. Ik kijk zo weinig TV dat ik er niets voor voel meer aan een abonnement uit te geven, ik zal dan ook geen Joyne klant worden.

 

Jouw abo mag je niet vergelijken met de officiële prijzen, niet iedereen heeft het geluk een te gemoed koming te krijgen van CD om je als klant te houden.

 

Mocht Joyne een aantrekkelijk pakket aanbieden met daar in Film Europe HD, dan zou ik geneigd zijn om over te stappen, maar die CI- module houd mij tegen.

Soms neem ik drie gecodeerde zenders tegelijkertijd op en dat kan niet met een module, achteraf decoderen vind ik helemaal niets. 

Misschien dat er op den duur toch nog losse cards komen, want de meesten hier hebben ook niks met zo'n beperkende module.

 

Voor hen die niet het gehele draadje willen lezen hier de footprint die voor Joyne gebruikt gaat worden vanaf 24 juli 2017, 18, 19?.

Ontvangst van Groenland tot west China en noord Scandinavië tot in noord Afrika.

 

post-59723-0-33140600-1500367366_thumb.png

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...