Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Heeft alleen als nadeel dat iedereen in huis naar dezelfde satelliet kijken moet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijk gaat Joyne ook met een soort Triple LNB komen, maar liever heb ik er 1 voor 5 satellieten, een grotere schotel is geen bezwaar, maar bij een grotere Triax zet ik dan mijn vraagtekens, of zou dat wel werken?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn keuze voor een T-90 een aantal jaren geleden was vooruit zien.

Helemaal mee eens

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant om te lezen hoe er nagedacht wordt om 9E te gaan ontvangen.

 

Hierbij maak ik mij wel de bedenking, zullen we eerst niet eens afwachten wat het juist gaat worden.  Momenteel zijn er nog teveel onduidelijkheden om verder enthousiast te worden.

 

Maar dat gezegd zijnde, voorbereidingen treffen en nadenken hoe we deze satelliet toevoegen aan onze ontvangst mogelijkheden is natuurlijk niet verkeerd.  Maar hier zie ik vooral oplossingen voorbij komen met multi LNB's en Bigsats.

Hierbij vraag ik mij af wat er nodig is om 9E toe te voegen aan een bogstandaard 78cm Triax met reeds 4 LNB's (13,19.2,23.5 en 28.2) en 4 4:1 switches voor 4 ontvangers.  Hoe kun je deze nieuwe sat toevoegen voor 2 ontvangers op een zo goedkoop mogelijke en eenvoudige manier?  (ik wil wel 23.5E houden - TVV)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En nadenken hoe je omgaat met het kijken met een CI module.

Een nieuwe provider zal niet meer open ontvangers met softcams ondersteunen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nadenken hoe je omgaat met het kijken met een CI module.

Een nieuwe provider zal niet meer open ontvangers met softcams ondersteunen.

 

Dat is ook speculatie op het moment.  Maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Speculatie of visie, de tijd zal het leren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geloof mij, Wanneer je een T-55 aanschaft komt er een dag dat je dat betreurt.

Voor de lange termijn, en een Wavefrontier schotel staat vele jaren op je dak, zal er zich weer een situatie voordoen, dat je behoefte krijgt een nieuwe positie te installeren.

Een T-90 staat bij mij tussen 28 oost en 12 west te ontvangen, waarbij je met normale LNB's 3 graden separatie hebt.

 een T-55 heeft bij normale lnb's geen 3 graden separatie, en aan de uiteinden van de rails neemt de versterking behoorlijk af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC World News (FTA) en BBC Entertainment met Nederlandse ondertiteling zit ook op die satelliet.

Daarnaast ook een klein beetje Duits FTA, Bloomberg, TV5 Monde, .(...)

De meeste kanalen die je hier aanhaalt en sowieso het meeste FTA dat op 9 oost nu aantrekkelijk is, dat zijn Kabelkiosk kanalen. Het laat zich raden hoe snel M7 Group (!) de codeerknop daarvoor vindt mocht een concurrent die zenders gaan aanprijzen! Andere FTA zenders op die satelliet, daar is maar de vraag van hoe lang die blijven, zoals M6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk echt wel dat ze ook beschikbaar komen voor de Belgische kijkers. Joyne kan immers niet bestaan van alleen maar de klanten van CanalDigitaal.

 

Als ze dat doen dan krijg je weer het gesodemieter van de reclamezenders die geen uitzndingen voor mensen maken maar alleen maar als middel voor bedrijven om reclame voor hun spullen te maken. Tot dusver eisen die makkers dat mensen die in Nederland wonen niet naar Vlaamse reclamezenders kunnen kijken en ook omgekeerd. Ik denk niet dat ze zich door Joyne laten overhalen om dat egocentrische principe te laten varen. Dus naast de publieke netten van beide landen zal er een heel ander zenderpakket voor Vlaamse abonnees dan voor Nederlandse moeten worden aangeboden. Dus (bijna) dubbele kosten qua transpondergebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof mij, Wanneer je een T-55 aanschaft komt er een dag dat je dat betreurt.

Voor de lange termijn, en een Wavefrontier schotel staat vele jaren op je dak, zal er zich weer een situatie voordoen, dat je behoefte krijgt een nieuwe positie te installeren.

Een T-90 staat bij mij tussen 28 oost en 12 west te ontvangen, waarbij je met normale LNB's 3 graden separatie hebt.

 een T-55 heeft bij normale lnb's geen 3 graden separatie, en aan de uiteinden van de rails neemt de versterking behoorlijk af.

 

Helemaal mee eens. Bij mij staat ie van 39 Oost tot 5 West. Geen enkel probleem om 19-16-13-10 graden Oost naast elkaar te pakken. Alleen 7 en 4,8 Oost gaan niet echt lekker samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder zal moeten blijken dat Joyne voldoende vet op de botten heeft.

 

Je bent niet vanaf dag 1 winstgevend, daar zal een meerjarige periode voorgefinancierd moeten worden.

Ook zal Canaldigitaal niet op hun handen blijven zitten, en een tegenoffensief starten.

 

Dat mag een voordeel lijken, maar er is een risico dat beide providers ter ziele gaan omdat de spoeling te dun wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Time wil Tell, dit topic bulkt alweer over van de veronderstellingen, wel verbazend hoeveel helderzienden we tellen .

Concurrentie is in vele gevallen bevorderlijk voor de consument.

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...