Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Dat klopt helemaal... en het is dan ook erg handig dat je geen module nodig hebt met een Technisat receiver.

Wel iets waar niet over gepraat wordt, is dat die "kaart" niet voordelig is.

Je je hoeft niets te betalen voor de aankoop van een kaart... ze verkopen ook geen losse kaarten, maar je betaalt maandelijks een "Krypteringsavgift", zeg maar een bedrag voor de codering... en dat is geen gering bedrag... voor alle abonnementen is dat 59 Kr per maand (= ruim 6 euro/mand)...  of je daar dan weer blij mee moet zijn weet ik niet... Voor een tweeling abonnement zijn de coderingskosten 19 kr per maand, ca 2 euro.

Nu ben ik al meer dan 10 jaar klant bij Canal Digital, en ik heb nooit problemen gehad... ik kan gewoon 1 zender kijken, en van een andere opnemen... meer doe je toch nooit volgens mij... en het werkt altijd prima. Gewoon wat je mag verwachten.

 

Wat het opnemen betreft, als het met de module niet lukt om 2 programma's te decoderen... misschien zenden de nederlandse zenders ook wel, net als in andere landen, herhalingen van de programma's uit in de nachtelijke uren of 's ochtends... en dan heb je zat tijd om op te nemen- Ik maak altijd graag gebruik van die mogelijkheid op de duitse of zweedse zenders... erg handig altijd.

Als jij af en toe eens opneemt, dan loop je toch achter op de werkelijkheid.

Heel veel mensen nemen tegenwoordig van alles op en kijken naderhand wanneer het uitkomt.

Ik zit dan nog in een lastige postie, het meeste waar ik naar kijk, zijn programma's die uit auteursrechtelijke gronden, maar een keer worden uitgezonden en soms nog wel eens herhaald worden.

Maar omdat ik bijna alles opneem, kom ik dan weer voor hetzelfde probleem te staan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli

 

Oa vanwege het door jou genoemde verschijnsel maar ook het intern beschikbaar hebben van beeld op meerdere plekken (gezin) mijn pleidooi om per kaart limitering te zetten van 5 a 6. Hoe je signaal doorzet/benut maakt niet uit. Mbv softcam of smartwi of vul maar in.

 

Waarbij dan bijv max 2 kaarten per adres/bankrekening/persoon geregistreerd kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koopman zou ervoor zorgen dat hij vanaf dag 1 zoveel mogelijk klanten heeft om de kosten te dekken.

Joyne doet op dit moment hoegenaamd niets aan klantenwerving.

 

Je kunt ook een zak met geld klaar hebben staan, plus een goed ondernemingsplan, om het een tijdje uit te kunnen zingen voor er voldoende resultaat is.

Investeren heet dat geloof ik.

 

Niets wijst er op dat Joyne een bodemloze put gaat worden.

Hier kennen we slechts geruchten en de mening van een vrij bescheiden belangengroep.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg het allemaal wel, maar reageren heeft geen zin.Ook Joyne zal het nooit iedereen naar de zin kunnen maken.

Als Joyne alles al op hun website had bekend gemaakt hoeven ze geen dealerdagen te houden.

Het grootste gedeelte van de markt zal toch door de dealer geholpen worden.

En daar worden die interessante paketten en prijzen morgen bekend gemaakt.

En ieder zal een eigen voorkeur hebben, en dat is prima.

En als dan diverse mensen stoppen als ze geen kaart meer krijgen wordt de keuze wel erg beperkt zolang de internationale IP adressen nog geblokkeerd zijn.

Kan je in Nederland nog naar Tele 2, maar dan moet je gaan betalen voor uitzending gemist of om op te nemen binnen hun regels.

Er blijft weinig over dan npo 1-2-3 en de regionalen op digitenne.

En zelfs in Duitsland is men over gegaan naar H265 en heb je dan zo'n ontvanger zijn de meeste kanalen nu gecodeert.

Het schijnt dat binnen afzienbare tijd ook de duitse kanalen op satelliet gecodeert gaan worden.

Dus..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dealers?

Welk deel van de markt bedienen die dan momenteel? Als ik het zo beluister dan richten zij zich vooral op expats, al dan niet mobiel.

 

Nederlanders in een rijtjeshuis, zo ze al belangstelling hebben voor satellietontvangst of er vanwege een buitenlandse partner niet omheen kunnen, lijken niet veel te vrezen te hebben van dealers die actief de boer op gaan.
Zoals glazenwassers, schoorsteenvegers en een incidentele fruitventer of energieleverancier de hier in de straat de deuren af gaat.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar

 

Het klopt dat het onmogelijk is om het iedereen naar het zin te maken. Dat is zo. Echter is het net zo goed waar dat het goed is om naar de klant te luisteren en indien mogelijk aan de wensen van de klant tegemoet te komen.

 

Wat betreft de coderingswensen van de Duitse commerciële zenders die zijn bekend. Edoch is het de vraag in hoeverre dat gaat lukken oa ivm acceptatie grens vd kijkers daar

Het HD+ verhaal is niet zo'n succes als verwacht/gehoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zelfs in Duitsland is men over gegaan naar H265 en heb je dan zo'n ontvanger zijn de meeste kanalen nu gecodeerd.

Het schijnt dat binnen afzienbare tijd ook de Duitse kanalen op satelliet gecodeerd gaan worden.

 

Als ik het (ook op dit forum) zo lees dan is de belangstelling een en ander tegen betaling te laten decoderen in Duitsland ruim beneden verwachting gebleven.

Meer dan drie jaar noem ik geen afzienbare tijd.

 

Nog los daarvan, vergelijkbare RTL-SBS kanalen zijn vanwege de vele reclame ook niet bij iedereen geliefd.

 

Ik zou zeggen Jonye, grijp je kans en neem de proef op de som met een NPO 1-2-3- pakket (zodat er toch de nodige modules worden afgezet) en een uitbreidingsmogelijkheid naar een RTL-SBS pretpakket.

De eenmalige investering in een module is niet voor iedereen een probleem. Belangstellende hebben dan een upgrade naar een uitgebreider pakket ook sneller en zonder extra kosten gemaakt.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens die loodgieter dealer, zou de joyne module wel 2 transponders aankunnen.

Maar dit zullen we enkel weten als er toch iemand zo'n module met abonnement neemt en dit test.

Maar als dit zever is, dan lijken we in de toekomst flink achteruit te gaan.

Met al hun lelijke beperkingen, is het misschien tijd om alternatieven te gaan opzoeken a la netflix, al heeft een vakantieganger daar weinig aan. Tenzij netflix uitbreidt en nog meer opties bied om offline naar hun content te zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestel t.z.t. die module online.

Tenzij de dealer een retourgarantie geeft.

 

Na ontvangst kun je hem 14 dagen uitproberen. Stuur je deze terug dan krijg je je geld terug.

Wel even de kleine lettertjes lezen of het met een abonnement net zo makkelijk gaat. Zet geen verkeerd kruisje. En bestel alles online 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens die loodgieter dealer, zou de joyne module wel 2 transponders aankunnen.

 

Het kan theoretisch niet. Als dealers dat wel gaan beweren leidt dat tot grote teleurstellingen bij klanten. Joyne moet hier alert op gaan zijn: Iets niet kunnen bieden is één ding (en daar eerlijk over zijn), maar als dealers gaan beweren dat iets werkt en de klantenservice van Joyne moet de klant gaan uitleggen dat het toch niet kan, dan kan dat tot hele heftige emoties aan de telefoon leiden. Daarom: Spreek te allen tijde de waarheid. CI-modules en onafhankelijk kijken en opnemen zijn niet met elkaar verenigbaar.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zelfs in Duitsland is men over gegaan naar H265 en heb je dan zo'n ontvanger zijn de meeste kanalen nu gecodeert.

Het schijnt dat binnen afzienbare tijd ook de duitse kanalen op satelliet gecodeert gaan worden.

Dat is wel een heel erg scheve voorstelling van zaken:

  • Alle publieke omroepen zijn gewoon ongecodeerd via DVB-T2, inclusief alle themakanalen. Duitsland heeft de rijkste publieke omroep ter wereld, dus genoeg te zien via DVB-T2. De commerciële omroepen zijn gecodeerd. Zelfs als dat een meerderheid mocht zijn, dan is het enigzins creatief omgaan met de waarheid als je stelt dat een meerderheid gecodeerd is, het belangrijkste is immers ongecodeerd. Verreweg de meeste Duitsers kijken enkel de ongecodeerde zenders.
  • De Duitse DVB-T2 is een enorme stimulans voor open Enigma2-ontvangers, omdat vrijwel alle 4K/H265-compatibele ontvangers Enigma2 gebruiken. Ga er dan ook niet vanuit dat die Linuxontvangers opeens verdwijnen, er komen er meer en meer op de markt. De consument leert vanwege de goede ervaring wat hij moet kopen en zal daarom nog harder ageren tegen CI-modules.
  • De codering werkt gewoon met een kaart, dus dat geeft aan hoeveel waarde je moet hechten aan verhalen van een meneer Kriek dat kaarten gaan verdwijnen. Waarvan de eerlijkheid overigens gebiedt te zeggen dat de softcams pas recent in staat blijken de betreffende kaart goed aan te sturen.
  • De stelling dat de Duitse kanalen op satelliet gecodeerd gaan worden is een gerucht, dat met de uitspraak van het Bundeskartellamt dat in ieder geval tot 2022 niet gecodeerd mag worden, als niet meer ter zake doenend afgedaan kan worden en waarschijnlijk gewoon onwaar was.

Dus..........

De fout erkennen en met Conax in gesprek gaan over het leveren van kaarten. Of wacht anders gerust even de lancering af. De consument hoeft niets, de noodzaak om te handelen ligt bij Joyne, die moet een abonneebestand opbouwen. Die zal ervaren dat dat zonder kaarten beschikbaar te hebben erg lastig wordt...

 

... daarom misschien toch maar vast aan een plan-B werken, mocht de consument het niet slikken.

aangepast door Zuppelan
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem ligt niet bij Conax, maar bij de content providers die geen open platform toestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik nog niet zo net. Codeerbedrijven als Conax hebben er alle belang bij een inherent duurdere oplossing te promoten. Contentaanbieders zijn Rupsjes Nooitgenoeg, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat dezen in deze het aanbieden van kaarten verhinderen. Beter gezegd: Als ze ongecodeerd op de kabel zitten, waarom zouden ze dan wel moeilijk doen om gecodeerd op een kaart te zitten?

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...