Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ilseonline

 

De boete had CD aan de kont omdat ze Ketnet niet doorgaven (1 vd 3 verplichte publieke kanalen van Belgie dat en niet meer dan dat. Prawo heeft het naar mijn idee redelijk goed in het snotje.

 

Oeps Prawo was net iets sneller. sorry

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ilseonline, als je het niet erg vind, mag ik wat toevoegen aan je, overigens uitstekende, verhaal:

vroeger betaalde je per gezin 100 GULDEN (zeg maar 45 euro) aan kijk- en luistergeld.

Men is toen overgestapt naar een bijdrage leveren aan het in stand houden van het omroepbestel!

Dat is een percentage van de eerste schijf inkomstenbelasting geworden. Voor mij loopt dat over de 200 euro heen.

Maar het leuke voor de staatskas is dat elk gezinslid dat inkomen heeft een percentage van de inkomstenbelasting betaald.

Ergo, de staat houdt vele malen meer geld over dan vroeger.

En men heeft dit verantwoord onder het motto dat de controle te duur was.

Nog leuker is dat mensen, zoals ik, die in het buitenland wonen ook mee "mogen" betalen aan de Nederlandse omroep, maar er officiel niet naar mogen kijken.

Het punt dat uitzenden van NPO1-2-3 via de sat te duur wordt, is natuurlijk ook een drogreden. Geef die meneren (en dames) grootverdieners bij de publieke omroep de helft van hun huidige salaris en NPO1-2-3 kan gratis op de sat.

Sorry dat ik afwijk van het topic, maar deze oneerlijkheid moest me toch even van het hart.

 

Ja hoor, dat mag, maar volgens mij was het rond de 200 gulden, het is alweer een tijd geleden.

 

BVN kost uiteraard ook geld, daar betaal je dan voor, want volgens de app voor smartphones is in Nederland en België het niet te gebruiken. We zouden BVN niet in Nederland en België via de satelliet moeten kunnen ontvangen, maar via de satelliet wordt dat erg lastig tenzij ze een codering er op gaan zetten, echter kost dat ook weer geld. Wat er uitgezonden wordt zitten geen rechten aan, uitzonderingen daar gelaten, maar dat zijn dan Nederlandse producties die al betaald zijn, dan hoeft coderen niet.

 

Dat er flink verdient wordt ben ik met je eens, ze zijn het aan het inperken, uitzonderingen zijn de zogenaamde publiek trekkers, maar al zijn ze dat niet, dan mogen ze nog steeds even veel verdienen als de mini-ster president, en dat vindt ik erg veel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoenmaker blijf bij je leest.

Ongetwijfeld ben je heel goed in satelliettechniek. Misschien weet je minder van de juridische kant dan je denkt of zou willen. Ken je beperkingen!

 

Volgens mij kreeg CD geen boete maar werd haar verzoek om vrijstelling van de verplichte ZES zenders afgewezen. CD moet sindsdien Ketnet ook doorgeven in alle pakketten.

 

Voor het al of niet verplicht zijn van 30 zenders, met name welke, kun je beter eerst even goed de Mediawet zelf lezen. Of wat ik daarover al heb uitgelegd op dit forum.

Joyne heeft daar geen enkele last van, ook al krijgt het 1 miljoen abonnees.

Denk ook eens na over het volgend: hoe (en hoe lang) tel je een abonnee mee die pre paid heeft voor 1, 3 of zes maanden? En bovendien vaak per definitie op dat moment niet in Nederland is.

 

Ik heb mij er niet zwaar in verdiept moet ik toegeven, echter waarom naar minimaal 30 bij Canaldigitaal die daar wel mee schermt is mij dan onduidelijk.

 

Prepaid via Joyne wordt geregistreerd, dus het  na te gaan wanneer men wel en wanneer men niet kijkt, echter als die regel anders is, dan maakt het helemaal niet uit, ook voor Canaldigitaal niet, toch blijf ik het vreemd vinden ten opzichte van de kabel, ADSL en glasvezel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo

 

Het schermen met de verplichting deed CD omdat dit het verkoopargument was om het settop pakket definitief buiten de deur te zetten. Men was hier al meebezig vanaf ongeveer 2008. Echter het juiste argument ontbrak en dit pikte het publiek want ja het was een gevolg van een wet. Daarmee acceptabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij er niet zwaar in verdiept moet ik toegeven, echter waarom naar minimaal 30 bij Canaldigitaal die daar wel mee schermt is mij dan onduidelijk.

 

Met prepaid via Joyne wordt het inderdaad nogal rommelig om na te gaan wanneer men wel en wanneer men niet kijkt, maar als die regel anders is, dan maakt het helemaal niet uit, ook voor Canaldigitaal niet.

 

Niet erg.

Ik ben ook afhankelijk van anderen voor zaken waar ik geen verstand van heb.

 

CD pronkt (net als TVV) wat betreft de FTA zenders in "haar" zenderpakketten met andermans veren. En draait verder de nietsvermoedende en onwetende consument (zoals jij?) een loer (en poot uit). Consument die verder geen enkele keuze hadden als deze NL tv via de satelliet wilden blijven kijken. Die zie ik binnen Nederland nu allemaal overstappen naar iptv zodra het KPN netwerk bij hen daar voldoende geschikt voor is geworden.

 

Als CD slim is lezen ze hier mee, volgen ze mijn advies en gaan ze snel over op twee nieuwe en (veel) goedkopere pakketten:

1) super light met NPO 1-2-3 en VRT 1-2-3 (daarmee houden ze in ieder geval het Commissariaat voor de Media buiten de deur, zo dat al nodig is. In ieder geval wordt een discussie vermeden.).

2) pakket super light geüpdatet naar light, d.w.z. aangevuld met de NL RTL-SBS commerciëlen en de B commerciëlen (naar keuze klant, eventueel met keuzeoptie voor de NL of Belgische klanten, zoals het M7 groepslid Skylink heeft voor Slowakije en Tsjechië).

 

Volgens mij zouen ze daarmee Joyne serieuze concurrentie aan doen, in ieder geval voor iedereen tot de lijn Valencia/Madrid in het zuiden (de precieze opties qua veldsterkte ken ik niet), al was het maar omdat in dat gebied niemand zijn schotel hoeft te verstellen en men vaak al beschikt over de gewenste apparatuur en module.

 

Ik blijf het van Joyne een gemiste kans vinden dat men niet nu meteen al bij hun start met een dergelijk concept komt.

Bedenk eens wat een marketinginstrument. En wat een publiciteit (buiten de gebaande sat- en kampeerpaden) een nieuwe satellietprovider dadelijk gaat krijgen de komende komkommertijd.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo

 

Wat niet is kan komen. Het wordt een leuke tijd om te zien of en hoe het satellietlandschap in NL en B gaat veranderen met de komst van Joyne. Om gelijk maar nog een kei in het water te gooien, kan het zelfs nog anders worden. Dit als blijkt dat Joyne goede ogen gooit en er nog een "derde partij" opstaat. (Kijk maar eens hoeveel mobiele en internet aanbieders er zijn al dan niet in de vorm van wederverkoop).

 

Tot voor kort werden 2 aanbieders in NL voor onmogelijk gehouden en nu hebben we er 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste gedeelte:

 

Vroeger was radio een primaire levensbehoefte, televisie dat dat later geworden, dat heeft te maken met informatieve uitzendingen. Ik begrijp dat het wat raar over komt, maar het valt via DVB-T NPO politiek en informatievoorziening onder primair.

 

Het tweede gedeelte:

 

Daar is BVN voor in het leven geroepen, daardoor heeft de NPO geen verplichting via de satelliet uit te zenden.

Voor jouw informatie: primaire levensbehoeften zijn behoeften die je nodig hebt om te (over)leven. Radio en TV horen daar niet bij.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jouw informatie: primaire levensbehoeften zijn behoeften die je nodig hebt om te (over)leven. Radio en TV horen daar niet bij.

 

Daar denken schuldhulpverleners anders over.

Uit iemands weekbudget hoeft geen TV abonnement te worden betaald, de kosten voor Ziggo worden al voldaan door de budgetbeheerder. Mensen in een dergelijke situatie zijn vaak ook minder geïnteresseerd in overstappen naar een goedkopere aanbieder.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat niet is kan komen. Het wordt een leuke tijd om te zien of en hoe het satellietlandschap in NL en B gaat veranderen met de komst van Joyne. 

Om gelijk maar nog een kei in het water te gooien, kan het zelfs nog anders worden.

Dit als blijkt dat Joyne goede ogen gooit en er nog een "derde partij" opstaat. (Kijk maar eens hoeveel mobiele en internet aanbieders er zijn al dan niet in de vorm van wederverkoop).

 

Tot voor kort werden 2 aanbieders in NL voor onmogelijk gehouden en nu hebben we er 2.

 

Ik heb geen idee wat het moet kosten om als wederverkoper pakketjes televisiezenders via de sat door te mogen verkopen.

Drs. IJzerbout heeft hier geloof ik wel eens laten doorschemeren dat je daar failliet aan kunt gaan.

 

Zo bezien is het concept van Joyne om samen te werken met dealers zo gek nog niet.

Al lijken de plannen van Joyne onvoldoende doordacht (maar we weten als gezegd niet alles).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je met DVB-S2x icm HEVC meer dan 50% besparen op de bandbreedte. Dat is fijn voor de provider maar niet fijn voor de gebruikers.

De s/n zakt namelijk 3,6dB en dan zul je toch een flink wat grotere schotel nodig hebben.

Complete onzin! Ga dit maar eens lezen:

https://www.dvb.org/resources/public/factsheets/dvb-s2x_factsheet.pdf

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar denken schuldhulpverleners anders over.

Uit iemands weekbudget hoeft geen TV abonnement te worden betaald, de kosten voor Ziggo worden al voldaan door de budgetbeheerder. Mensen in een dergelijke situatie zijn vaak ook minder geïnteresseerd in overstappen naar een goedkopere aanbieder.

Ga terug naar school.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar denken schuldhulpverleners anders over.

Uit iemands weekbudget hoeft geen TV abonnement te worden betaald, de kosten voor Ziggo worden al voldaan door de budgetbeheerder. Mensen in een dergelijke situatie zijn vaak ook minder geïnteresseerd in overstappen naar een goedkopere aanbieder.

Dat is onbegrijpbaar vind ik.

Mensen die buiten hun schuld in de problemen gekomen zijn, zijn zekern iet te benijden ... maar de grote hoop is daar echt wel zelf schuld aan... en die dan nog met erg dure radio/tv/internet en mobiele abo's door te laten gaan met geld verslinden, is onverantwoordelijk van een schuldhulpverlener.  Die mensen zouden sowieso terug gezet moeten worden naar een goedkoper basis abo...  het is door die veel te dure abonnementen, en onnadenkend koopgedrag dat je überhaupt in de problemen komt.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook uitermate vreemd te moeten zien dat mensen in een dergelijke situatie hun TV konden vervangen door een nieuwe flat screen en niet geïnteresseerd waren in een overstap van Ziggo naar het goedkopere NLE.

 

Wat een andere school aan mijn waarneming zou veranderen ontgaat mij, Mojo.
Misschien had ik beter moeten schrijven "sommige"schuldhulpverleners". Niet nuanceren is jou ook niet vreemd, zo geef jij ook niet aan naar welke school ik dan terug zou moeten, de Jezuïeten van het Canisius?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is onbegrijpbaar vind ik.

Mensen die buiten hun schuld in de problemen gekomen zijn, zijn zekern iet te benijden ... maar de grote hoop is daar echt wel zelf schuld aan... en die dan nog met erg dure radio/tv/internet en mobiele abo's door te laten gaan met geld verslinden, is onverantwoordelijk van een schuldhulpverlener.  Die mensen zouden sowieso terug gezet moeten worden naar een goedkoper basis abo...  het is door die veel te dure abonnementen, en onnadenkend koopgedrag dat je überhaupt in de problemen komt.

Helaas gaan we ver top offic, maar diegene die schuldenaars helpen, dwingen mensen prepay gsm kaarten te gebruiken, die zoveel duurder is.

En probeer eens een doorsnee schuldbemiddelaar maar eens wijs te maken dat sat ontvangst goedkoper is. Zei vinden een kabelaansluiting normaal, terwijl iptv en sat ontvangst voor hen dure luxe is, wat buiten de hardware gerekend zeker niet zo is.

Want een basic light bij tvv is goedkoper dan analoge tv bij telenet.

Je zal gemakkelijker telenet whop aan 70€ krijgen, dan tvv all in one van 43€. En ja, helaas spreek ik van ervaring.

Om on toppic te blijven, juich ik de flexibiliteit van joyne toe. Ik kijk zeer weinig tv, en zal joyne enkel in de wintermaanden nemen voor 3 maanden die me goedkoper is. Want nu betaal ik 48€/maand aan canal digitaal

Enkel hopen dat joyne ook een overeenkomst kan maken met film1, en dat ik die 9 graden kan ontvangen.

En hopelijk maken ze ook een overeeenkomst om de film1go app te gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...