Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wat mij opvalt is het volgende, nu Joyne zijn aankondiging heeft gedaan, hoor je niks meer over de onderhandelingen van CD met Discovery/Eurosport, ze voelen de hete adem van Joyne in hun nek.

Dus CD zal wel het volle pond gaan betalen en wij zijn de klos, want het abo zal wel duurder worden.

Ik kijk nooit naar die prut, maar je zit er wel aan vast.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kijk nooit naar die prut, maar je zit er wel aan vast.

 

Daarom zou een uitgekleed abonnement met alleen de verplichte zes basiszenders tegen lage kosten een uitkomst (de toekomst?) zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is het volgende, nu Joyne zijn aankondiging heeft gedaan, hoor je niks meer over de onderhandelingen van CD met Discovery/Eurosport, ze voelen de hete adem van Joyne in hun nek.

Dus CD zal wel het volle pond gaan betalen en wij zijn de klos, want het abo zal wel duurder worden.

Ik kijk nooit naar die prut, maar je zit er wel aan vast.

Kan je absoluut niet weten, dergelijke onderhandelingen gebeuren in alle discretie, wat wel zeker is dat u nogal veel zelf verzint.

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speculeren is net als roddelen ook een vorm van entertainment.  :grin:  :grin: 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doe je toch iets fout, bij mij komt de Eutelsat 9 keihard binnen. en de LNB hier voor hangt net naast die van de Hot Bird.

 

Gisteravond nog even getest, bij een zeer zware onweersbui vielen volgende sats kortstondig uit;

Astra 1 en 3*, de andere sats gaven een vermindering van signaalsterkte, maar waren gewoon te bekijken en kwamen niet in de "gevarenzone".

Heb de test herhaaldelijk gedaan, want zo'n bui blijft niet op een plaats hangen.

De bui ging van west naar oost en moet ook langs de sats die wel doorkwamen gegaan zijn.

 

* Astra 1: hier zit ik ver buiten de footprint, Astra 3: gewone LNB in plaats van flens LNB.

  Astra 1 heeft wel een flens LNB want het gaat om een prime focus schotel en de gewone LNB zit er naast "geplakt". 

Volgens mij naar veel uitproberen kom ik echt niet verder, Bij de visiosat bisat ga ik natuurlijk wel ver op het uiteinde kijken van de schotel om de 9e nog te pakken, is dat niet eerder de oorzaak?

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

mannen, voor ontvangst vraagstukken hebben we het schotelpark. Dit is uitsluitend voor nieuws over Joyne

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zou een uitgekleed abonnement met alleen de verplichte zes basiszenders tegen lage kosten een uitkomst (de toekomst?) zijn.

 

Mag ik het hopen?

 

Betalen voor bakken vol reclame zie ik niet zitten.

Ik geef "mijn extra tientje" liever uit aan Netflix.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skylink doet het in Tsjechië/Slowakijke ook al.
Met het Flexi 7 pakket.
Waar een wil is is een weg. Maar zolang de meute graag het volle pond blijft betalen zal er in de Benelux niet snel wat veranderen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn kabelprovider: Etisalat kon ik dat wel. Gewoon aangevinkt welke kanalen ik wilde hebben Uit een lijst van ik meen meer dan 100.

Dat dit in NL (nog) niet gaat is een kwestie van tijd.

 

 

Waar een wil is, is een wet.

 

Ik ben nu eenmaal anders dan de gemiddelde mens, maar ik ben er voor en zou ook nog wat extra willen betalen voor alleen! NPO, met alle thema kanalen, de Regio zenders en VRT met indien mogelijk alles in HD.

 

Ik kijk nooit! commercieel, ook de Duitsers niet.

 

Mijn Favorieten zijn: NPO, VRT, ARD/ZDF, die Dritten en Arte.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugkomend op dat er nog maar twee transponders beschikbaar zijn op de Eutelsat 9B en dat rekening houdend met de naburige satellieten er ook geen frequentieruimte meer beschikbaar is vind ik deze uitspraak ook wel bout:

"Joyne heeft voldoende ruimte ingehuurd om het zenderaanbod in de toekomst te kunnen uitbreiden." (Bron: https://www.campingtrend.nl/joyne-2e-aanbieder-satelliet-tv-van-nl/)

 

Deze satelliet heeft volgens de wiki 60 transponders aan boord en volgens satbeams zelfs 66 . Snel geteld zijn er momenteel nog geen 30 in gebruik, dus deze satelliet is nog half leeg. Dan lijkt me 'voldoende ruimte om uit te breiden' wel te kloppen en zal Eutelsat genegen zijn om een paar transponders voor een leuke regeling aan te bieden aan een nieuwe provider, dat kost Eutelsat vrijwel niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wachten als potentiële klant met spanning af.

 

Aangezien de verwachting is dat KPN iTV haar prijzen wel zal verhogen (in ieder geval NLE als wederverkoper) ontstaat er hier in het najaar wellicht behoefte aan een andere pakketaanbieder voor TV.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...