Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Eutelsat zelf schrijft dat de 9 oost positie nu 50 transponders heeft (47 met equivalent van 36Mz transponders), zie: http://news.eutelsat.com/pressreleases/eutelsat-9b-satellite-gets-to-work-1337945
Hiervan zijn er 29 in gebruik volgens Kingofsat, zie: http://nl.kingofsat.net/pos-9E.php
30 volgens Lyngsat, zie: https://www.lyngsat.com/Eutelsat-9B-and-Ka-Sat-9A.html
en 32 volgens Flysat, zie: http://www.flysat.com/e9b.php

Maar die 50 transponders zijn verdeeld over 5 verschillende beams te weten de:
- Wide pan-European beam
- German beam
- Greece beam
- Italy beam
- Nordic Baltic Beam

In het geval Joyne gaat het natuurlijk hoeveel transponders er nog vrij zijn in de Wide pan-European beam. Het aantal transponders die hier op zit heb ik nog niet kunnen ontdekken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Los daarvan zullen bestaande zenders van andere aanbieders vrij eenvoudig gedeeld kunnen worden veronderstel ik.

Lijkt me een kwestie van een andere codering er bij zetten. Of vergis ik me?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar een wil is, is een wet.

 

He, die uitdrukking kende ik nog niet.
Wellicht Turkse interferentie in jouw Nederlandse woordkeuze?

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk niet zeeteefje dat alle transponders voor elke beam beschikbaar zijn.
Als de Eutelsat 9B een hoofdfootprint heeft voor de Wide pan-European beam en nog vier footprints heeft voor regionale doelen, dan heeft de satelliet 5 hoofdreflectors die de signalen elk een andere richting uitzenden. Op elke hoofdreflector staan via hulpreflectors transponders gericht.
Bekijk de foto van de Eutelsat 9B een goed. Dan zie je een groot blok met vele transponders die allemaal gericht zijn op de Wide pan-European reflector. Verder zie je nog 4 groepen transponders die op de hoofd- en hulpreflectors gericht staan voor de regionale landen zoals ik al had aangegeven namelijk de:
- German beam
- Greece beam
- Italy beam
- Nordic Baltic Beam

Het is dus zeker niet zo dat alle transponders voor alle footprints inzetbaar zijn.
 

post-60869-0-98184400-1495655798_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat joyne Europese ambities heeft en dat ze een stevige zenderpakketten aanbieden.

Zou de naam daar ook op gericht zijn?

Joy Nederland, Joy België, Joy Duitsland, etc.

Joyne

Joybe

Joyde

Joyuk

Joyfr

Joyit

Etc.

Een combinatie van het zenderaanbod van Skyde, Skyuk, Skyit ineen zou leuk zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gangbare uitdrukking luidt "waar en wil is is een weG", met een G.
Als het andere zijn (geen gangbare) variaties hierop.

 

"waar een wil is is een wet" is zo'n variatie zoals in de titel van een boek http://www.uitgeverijparis.nl/boeken/boek/210/Samenlevers-erfrecht-Waar-een-wil-is-is-een-wet over het nieuwe erfrecht (nieuw sinds 2003 dan).

 

Of als het over vrouwenrechten gaat: Waar geen wil is, is een wet.

 

(Google is je vriend)

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk niet zeeteefje dat alle transponders voor elke beam beschikbaar zijn.

Als de Eutelsat 9B een hoofdfootprint heeft voor de Wide pan-European beam en nog vier footprints heeft voor regionale doelen, dan heeft de satelliet 5 hoofdreflectors die de signalen elk een andere richting uitzenden. Op elke hoofdreflector staan via hulpreflectors transponders gericht.

Bekijk de foto van de Eutelsat 9B een goed. Dan zie je een groot blok met vele transponders die allemaal gericht zijn op de Wide pan-European reflector. Verder zie je nog 4 groepen transponders die op de hoofd- en hulpreflectors gericht staan voor de regionale landen zoals ik al had aangegeven namelijk de:

- German beam

- Greece beam

- Italy beam

- Nordic Baltic Beam

 

Het is dus zeker niet zo dat alle transponders voor alle footprints inzetbaar zijn.

 

Onzin. Welke transponder naar welke beam wordt gezet is een kwestie van interne elektronica en heeft niets te maken met fysieke antennes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk niet zeeteefje dat alle transponders voor elke beam beschikbaar zijn.

Als de Eutelsat 9B een hoofdfootprint heeft voor de Wide pan-European beam en nog vier footprints heeft voor regionale doelen, dan heeft de satelliet 5 hoofdreflectors die de signalen elk een andere richting uitzenden. Op elke hoofdreflector staan via hulpreflectors transponders gericht.

Bekijk de foto van de Eutelsat 9B een goed. Dan zie je een groot blok met vele transponders die allemaal gericht zijn op de Wide pan-European reflector. Verder zie je nog 4 groepen transponders die op de hoofd- en hulpreflectors gericht staan voor de regionale landen zoals ik al had aangegeven namelijk de:

- German beam

- Greece beam

- Italy beam

- Nordic Baltic Beam

 

Het is dus zeker niet zo dat alle transponders voor alle footprints inzetbaar zijn.

 

 

Sprietje haalt hier dingen door elkaar.

Een transponder bestaat uit een zender en een ontvanger. Hiervan zitten er meerdere en ook reserve units binnen in de satelliet. Dat gedeelte heet de bus. Het eigenlijke frame.

De zender in een transponder bestaat doorgaans uit een TWTA. (Travelling Wave Tube Amplifier) of ander versterkend element met HPA (High Power Amplifier).

Het is niet zinvol deze gevoelige apparatuur aan de buitenkant van een satelliet aan te brengen als je alleen al denkt aan de extreme temperaturen die daar heersen.

Wat je op de foto zit zijn de feeds die de schotels aan de buitenkant belichten. De vorm van de feed bepaald o.m. de footprint.

Verder is het zo dat je maar niet van overal naar een satelliet kan uplinken. Ook voor de uplink is er een footprint catalogus. Die vind je echter niet of nauwelijks op het www. De up en downlink footprints kunnen heel verschillend zijn. Voor onze West Afrika feed op BADR maken we gebruik van een uplink provider in Nairobi. Vanuit Dubai zou dat niet gaan.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

 

Maar qua footprint is het wel een hele mooie satelliet.

Eigenlijk had CD daar op moeten zitten. Dan waren veel mensen nog gelukkiger.

 

 

Gr

Henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...