Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij netwerk probleem


0501hans

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben in het bezit van 2 Dreamboxen, 1x DB 525 HD en 1x DB 800 SE, die beiden in mijn netwerk zijn opgenomen.

 

Ik gebruik Windows 10 en heb sinds kort het volgende probleem. Als ik op mijn PC naar mijn netwerk kijk zijn beide boxen zichtbaar.

Als ik op de DB 800 SE klik dan worden er 2 mappen aangegeven, Harddisk en Root maar, als ik op de DB 525 klik zie ik alleen de Harddisk.

Voor heen werden ook op de 525 beide mappen zichtbaar. Via DCC kan ik gewoon in de box komen en werkt het zoals het moet werken.

Verder kan ik van buitenaf mijn box niet meer bereiken met mijn smartphone en, als ik in het bereik van mijn router ben is dat geen probleem.

 

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, en hoe dit te verhelpen is?

 

 

Bij voorbaat dank

 

Hans Veltman

post-105780-0-68221400-1494596736_thumb.png

post-105780-0-57153000-1494596748_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had na een update van openPli ook het probleem, dat ik niet meer van buiten mijn netwerk op mijn box kon.

 

Bij de instellingen staat ergens : "verbinding van buitenaf toestaan " of iets dergelijk.

 

Dit moet je terug aanvinken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

en werkt het nu terug ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb het terug gevonden.

Zie dit topic : https://www.sat4all.com/forums/topic/356572-port-forwarding-forbidden/page-2

 

"Bij openwebif configurator kan je toegang via VPN op ja zetten".

 

mvg

 

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit er misschien een switch tussen je ontvanger en je router?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, ik heb een switch tussen dreambox en router.

En wat gebeurt er wanneer je de ontvanger rechtstreeks aansluit op je router?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hub ertussen maakt niets uit.

Heb hier tussen de dreams elk een hub hangen .

kan op beide komen via pc of tablet/telefoon.

Kan zijn dat hub het begeven heeft of is half duplex mode gezet.

Een hub is geen switch.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al vaker gezien dat dat bij satelliet ontvangers problemen geeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...