Ga naar inhoud


Waarschuwing: Er is een wereldwijde ransomware aanval gaande


winwiz

Aanbevolen berichten

Zo erg zelfs dat sommigen vinden dat we ons maar een beetje moeten aanpassen aan primitieve culturen.

 

Het begin van het einde. Voor wie echt geïnteresseerd is, zoek eens uit hoe grote beschavingen uit de geschiedenis uiteindelijk aan hun eind zijn gekomen.

 

Wow..wat je hier zegt heeft mij volkomen wakker geschud. Ik wist niet dat je zo filosophisch kon zijn.

Wie zijn die "sommigen" eigenlijk?  :D :D

Ik zie de parallelen naar de grote beschavingen nog niet helemaal...het moet even op me inwerken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beveiligingsonderzoekers hebben ontdekt dat verscheidene HP-laptops zijn uitgerust met een keylogger, die toetsaanslagen van nietsvermoedende gebruikers bijhoudt en bewaard

 

De onderzoeker sluit overigens niet uit dat andere merken ook getroffen zijn.

Dat ligt ook in de lijn van de verwachtingen want fabrikanten als HP schrijven niet hun eigen drivers, die worden aangeleverd door de fabrikant van het chipje wat ze implementeren in hun producten.

 

Overigens wordt de keylogger pas actief nadat deze ingeschakeld is door de gebruiker met een niet bekend gemaakte toetscombinatie.

Maar dat laatste lees je ook niet overal omdat het de zaak heel wat minder gewichtig maakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het online tijdschrift NU.nl staat

Beveiligingsonderzoeker Adrien Guinet zegt een manier te hebben gevonden om de ransomware WannaCry te kunnen ontsleutelen.

 

maar ook dat de meeste gegijzelde computers allemaal het oude windows erop hebben staan en dus onvoldoende beveiligd waren.

 

67 procent van de computers die getroffen werden door de ransomware-aanval draaiden op Windows 7, zonder de laatste beveiligingsupdates. Dat blijkt uit een onderzoek van beveiligingsbedrijf BitSight.

De nieuwste versie van Windows, Windows 10, is goed voor 15 procent van de slachtoffers.

 

dat is toch wel frappant

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo frappant is het niet. Windows 10 is een stuk moderner en men heeft er heel veel aan gedaan om het veiliger te maken. Hier zie je toch echt het resultaat er van. Ook  geeft  het aan de die updates toch echt heel belangrijk zijn, en in Windows 10 is dit ook beter geregeld zodat je er minder last van hebt. Uiteraard komt het nooit gelegen, maar je wordt nu toch wel met de neus op de feiten gedrukt dat het echt noodzakelijk is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik verleden jaar in het ziekenhuis was, droeien alle computers die ik kon zien op xp. Dus niet verwonderlijk, dat er zoveel getroffen zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar waren ook al weer de eerste en meeste slachtoffers? 

 

Verrek, droeien bestaat maar heeft toch wel een andere betekenis:  [Vergeten woorden] (zw. -de) harden, verduren, uitstaan, lijden [in droed ‘gehard’, van droe ‘last’, ~ drouw ‘smart’] 

 

 

Het wordt allemaal nog veel erger: https://www.techzine.nl/blogs/107363/check-point-ransomware-wordt-nog-erger-en-iedereen-is-doelwit.html

 

"de cyberaanvallen die we tot nu toe hebben gezien stellen nog niet veel voor, het gaat nog veel erger worden en iedereen is een doelwit"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks wordt er nog losgeld gevraagd, om onze linux ontvanger verder te gebruiken  :lol: .

Zou niet lachen zijn, voor degene die enkel Tb's aan opname's heeft staan, en die allemaal geëncrypteerd staan  :lol:

Of wat zou menige kijker zeggen, als hun kabel of iptv ontvanger plots de melding geeft, dat alles geëncrypteerd staat? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook wel logisch. In Europa is de verhouding:

 

Win10 :42.89%
Win7: 39.72%
Win8.1: 9.2%
WinXP: 4.97%
Win8: 1.61%
WinVista: 1.53%
 
Bron   Dan je hebt sowieso al 8x zoveel Windows 7 computers in Europa rondhangen
 
In Nederland is de verhouding:
 
Desktop Windows Versions Market Share in Netherlands
 
Win10: 57.31%
Win7: 29.57%
Win8.1: 9.43%
WinVista: 1.34%
WinXP: 1.14%
Win8: 1.14%
 
Speciaal voor jou in Spanje:
 
Desktop Windows Versions Market Share in Spain
 
Win10: 45.45%
Win7: 37.15%
Win8.1: 8.86%
WinXP: 5.18%
WinVista: 1.92%
Win8: 1.38%

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tot voor een week of 4, toen de koffie over mijn laptop ging, draaide die ook nog op XP. En ik was er prima tevreden mee.

 

Dat zouden meer mensen moeten doen (koffie over hun windows XP PC gooien) ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...