Ga naar inhoud


7 west signaal sterkte .


Ga naar oplossing Opgelost door Crazy Sat,

Aanbevolen berichten

En dan bedoel je waarschijnlijk de Nilesat-positie?

En is de reserve transponder van de Eutelsat 7 West A lijkt me, want Nilesat 201 is toch uitgesloten dat we daar nu signaal van krijgen? Die beam is in de Benelux toch niet te ontvangen?
En voor zover ik kan nagaan heeft de Nilesat 201 alleen transponders in het frequentiebereik boven 11700.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nilesat 201 ontvang je niet meer, de Eutelsat 7 West A MENA Beam moet gaan met 120cm. De NW Africa beam waar het in dit topic over gaat lukt alleen onder zeer ideale omstandigheden met 120cm.

De Eutelsat 8 West B MENA of Europa beam moet je ook kunnen ontvangen, East beam niet.

Bij 26°E lukt alleen Badr4 nog.

Bedankt voor de info, Voorheen ontving ik honderden kanalen op Nilesat, Op lyngcsat zie ik dat de meeste kanalen op de Mena beam zitten, zal dus het dak op moeten.

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, Voorheen ontving ik honderden kanalen op Nilesat, Op lyngcsat zie ik dat de meeste kanalen op de Mena beam zitten, zal dus het dak op moeten.

 

Normaliter scan ik die posities nooit in omdat de F16 sowieso al ruimte tekort komt om alles wat ik kan ontvangen op te kunnen slaan, maar toevallig was ik vanavond even bezig voor een vriend. Een ontvanger zonder blindscan dus nog lang niet alles ingescand, wat dacht je van 147 zenders op 8 graden West en 717 kanalen op 7 graden Oost? Al kijk je maar 1 enkele minuut per zender zit je volgens Bartjens al meer dan 14 uur lang te kijken! Niet dat ik het in mijn hoofd zou halen om dat te doen, maar toch... het aanbod is overweldigend. Dus verhuis ik liever toch maar niet naar Mena-land :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter scan ik die posities nooit in omdat de F16 sowieso al ruimte tekort komt om alles wat ik kan ontvangen op te kunnen slaan, maar toevallig was ik vanavond even bezig voor een vriend. Een ontvanger zonder blindscan dus nog lang niet alles ingescand, wat dacht je van 147 zenders op 8 graden West en 717 kanalen op 7 graden West? Al kijk je maar 1 enkele minuut per zender zit je volgens Bartjens al meer dan 14 uur lang te kijken! Niet dat ik het in mijn hoofd zou halen om dat te doen, maar toch... het aanbod is overweldigend. Dus verhuis ik liever toch maar niet naar Mena-land :crazy:

7°W en 8°W samen op een 90 cm Visiosatschotel met inverto black ultra lnb: 830 zenders 

post-79750-0-15724500-1496930355_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7°W en 8°W samen op een 90 cm Visiosatschotel met inverto black ultra lnb: 830 zenders

Maar imho niet veel interessants, maar ik versta dan ook geen Arabisch.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pandit schreef eerder over het feit dat het rijke aanbod aan Nilesat zenders weg was en dat je dus op BADR moest kijken. Ik heb eerlijk gezegd zelf helemaal geen interesse in Arabische zenders afgezien van Al Jazeera in het Engels dus ik heb eerlijk gezegd nooit zo bijgehouden wie wat uitzendt dus sla ik doorgaans alles over wat tussen 5 West en 11 West ligt. Toen ik las dat het Nilesat gebeuren niet meer te zien was en ik eigenlijk wel wist dat veel spul op 8 West te zwak was wegens verkeerde beam voor ons nam ik aan dat er dus bijna niets meer over was. Vandaar mijn verbazing dat er zo ontzettend veel nog ontvangbaar was en dat zelfs zonder blindscan. In elk geval lijkt me BADR dus niet echt de enige mogelijkheid, echter wel de sterkste. Maar goed, als ik alleen al kijk wat in aan Arabisch op Hotbird tegen kom denk ik niet echt dat mensen die die taal spreken er bekaaid vanaf komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

11599 V 27500  ?

Als je het MBC pakket bedoelt, (E7WA NW Africa beam) die zitten op frequentie

11559 V 27500 5/6

 

Met een triax110 geen signaal bij mij.

correctie,

met wat finetunen, laag (5.5 dB) maar stabiel signaal, op de mbc zenders

(dm900/Si21692C tuner, triax110, ibu lnb)

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

 

Hmmm...ik ga dit doorgeven aan mijn mensen dat het vermogen nog verder terug moet..!  :D :D :D :D

 

Bedankt die mannen met elk een kameel , ik heb namelijk lock en beeld ( wel in blokken ) met mijn Deltastar 90 cm. :D

Wel zoals satmaat zegt , flink wat finetunen . Kan je gerust via fijn draaien in diseqc 1.2 , voor mij iets meer naar het westen op , dan zet ik de schotel met actuator voor elevatie ( gemonteerd op de schotel ) via de Motek MP-880 in mijn hobbyruimte een half graad hoger ( ongeveer) . En Bingo !

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Citaat

Is het mogelijk om in Noordwijk (zuid Holland) bein sports hd te ontvangen via eutelsat 7 of eshail sat?

 

Ja , maar hangt af van de grootte van je schotel. Op een CM 180 geen probleem.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...