Ga naar inhoud


Satelliet opstelling met 4 LNB's


JJW

Aanbevolen berichten


Een schotel van 100cm zelf ophalen is nog helemaal niet zo'n slecht idee.
De meeste webshops versturen geen schotels per bode die groter zijn dan 90cm omdat het risico erg groot wordt dat ze tijdens het transport beschadigen. Ze schrijven dan "zelf ophalen".
Hoewel er geen enkele beschadiging te zien is, gebeurt het regelmatig dat de schotel tijden transport getorst wordt en die schade is op het oog niet te zien. Hij doet het echter voor geen meter meer.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem wat je wel hebt met een wavefield super HD 100 cm is dat multifeed van 4 lnb's niet zonder aanpassing past. De breedte is niet genoeg om 4 lnb's te plaatsen. Je moet van de 2 buitenste lnb houders de nokjes aan de onderkant afslijpen om breed genoeg te komen. Alleen het buitenste nokje aan beide kanten. Helaas leveren ze geen bredere multifeed...

aangepast door recol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad zeer onhandig. Ik blijf bij de Gibertini.

 

Gezien een schotel best fragiel is ga ik er zelf omrijden naar Duitsland.

Ik ga direct al de andere zaken ook daar aanschaffen, ik zie namelijk dat de prijzen best verschillen met deze in BE en NL. (het is al kostelijk genoeg :-D )

 

@Mebo870

Bedankt voor het voorstel, ik kijk hoever ik geraak. Maar waarschijnlijk zal een helpende hand meer dan welkom zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je dan niet verleiden door de waardeloze coaxkabel met ijzeren kern. Schermen met 120-130 en zelfs 140dB afscherming wat nergens voor nodig is maar wel een CCS-middenader die een veel te hoge ohmse weerstand heeft om voldoende voedingsspanning aan de lnb's en diseqc-switches te geven.
 

post-60869-0-89550900-1495205569_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, je gaf aan de Koka 9 TS te gebruiken.

Voor mijn bekabeling binnenshuis heb ik deze gebruikt.

Echter heb ik me laten vertellen dat deze niet geschikt is voor de buitenbekabeling, heb jij hier enige ervaring mee?

Indien deze niet geschikt is voor buiten, welke zou je adviseren?

 

Sowieso ga ik buiten werken met een flexibele buis om wat orde te scheppen. Of is dit niet aan te raden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een extra laag "afscherming" heeft de KOKA 9TS wel een dunnere buitenmantel in vergelijking met de KOKA 799 - Voor UV schade houd ik mij alsnog aan de 799 BLACK ....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de terugkoppeling.

Het enige waar ik nog op zoek naar ben zijn goede f-connectoren die compatibel zijn met de Koka 9 TS.

Ik kijk me scheel op al de verschillende soorten en materialen. Welke raden jullie aan?

 

Ik ga ook 4 koppel connectoren nodig hebben om de koppeling te maken tussen de binnen en buiten bekabeling.

hebben jullie daar enige tips voor?

 

Ik denk dat dit de laatste hardware vraag zal zijn. daarna doe ik de aankoop.

De installatie is de volgende stap. Ik hou jullie hiervan zeker op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje

 

Leuke link. Vraagje in filmpje werd aangegeven dat de draadjes (gevlochten afscherming) vd buitenmantel niet met de vingers aangeraakt mogen worden. Maar met het kabelmes omgevouwen moeten worden. Waarom is dat? Alvast bedankt voor het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...