Ga naar inhoud


Euronews : Portugees geluidsspoor verdwenen?


Aanbevolen berichten

32 kbit video? Geen wonder dat je er hoofdpijn van krijgt. Dat is net genoeg voor een slechte audiostream.

Dit was een tikkeltje gechargeerd ;) Ik geloof dat het rond de 3000 mbit schommelt. Veel meer is het niet. Geloof RTP zelfs 2700 ofzo. Maar ik vind het blokkendozen die niet om aan te zien zijn. Dit heet bezuinigen op bandbreedte. Vroeger in het analoge tijdperk waren TVE en RTP fantastisch mooi om te kijken! ANALOOG ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit was een tikkeltje gechargeerd ;) Ik geloof dat het rond de 3000 mbit schommelt. Veel meer is het niet. Geloof RTP zelfs 2700 ofzo. Maar ik vind het blokkendozen die niet om aan te zien zijn. Dit heet bezuinigen op bandbreedte. Vroeger in het analoge tijdperk waren TVE en RTP fantastisch mooi om te kijken! ANALOOG ja.

Het is inderdaad bedroevend dat je op zo'n slechte kwaliteit getrakteerd wordt bij TVEi en RTPi.

Je moet het al helemaal voor de inhoud doen.

Hopelijk gaan ze daar ooit eens wat betere beeldkwaliteit aanbieden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier meer informatie:

 

Euronews auf Hotbird nur noch mit englischem Ton
Euronews ist über Hotbird, 13° Ost, auf 12.596 GHz vertikal (SR 27.500, FEC 3/4) nur noch mit englischem Ton zu empfangen. Die Tonspuren in Deutsch, Französisch, Italienisch, Spanisch, Portugiesisch, Russisch, Arabisch, Türkisch, Farsi, Ukrainisch, Griechisch und Ungarisch wurden abgeschaltet.

 

Bron: Satellifax

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar blijkbaar weten ze bij Euronews niet hoe de vork aan de steel zit.

Gisteren nog op facebook gechat met "euronews português".

Volgens hen is het allemaal een overgangsfase, en komt het zeker bij de diverse aanbieders, en ook in een Spaanse, Portugese versie, enz.

Ze vroegen waar ik woonde, als ik dan zei "België", dan duurde het wat.

Als ik dan vroeg, mijn "aanbieder" is Hotbird, Astra, daar zijn jullie toch zelf verantwoordelijk voor, dan kreeg ik weer het verhaal van overgangsfase, komt er zeker, enz.

Dan heb ik gezegd dat als het er echt komt, dat het dan zeer onlogisch is dat ze eerst de geluidssporen wegdoen, nog vóór de aparte zenders er zijn.

Ik kreeg nog excuses voor de verwarring, en voor de overgangsfase, en de tip om via internet te kijken.

 

Ik denk dat ze het zelf niet goed weten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou nog handiger zijn voor Euronews als ze alle geluidssporen gewoon helemaal niet meer via satelliet uitzenden. Dus alleen het beeld nog via satelliet.En dan via het internet kun je het geluidsspoor erbij horen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We zijn nu zoveel tijd verder, en geen spoor van de Portugese versie op satelliet.

Op internet is het wel beschikbaar.

Ik heb eens de stream proberen aan mijn zenderlijst van mijn Dreambox 8000 toe te voegen, en dat lukte, maar de dag erna was de URL veranderd,en werkte het dus niet meer.

Ik vraag mij af, is hier een truuk voor?

Dat gebruikt een M3U file of zoiets, denk ik.

Dus ik vraag mij af, als ik nu op mijn PC de webpagina zou downloaden, daarin de M3U file zoeken, en die uploaden naar de Dreambox, en dan die in de zenderlijst zetten, dan kun je wel weer gewoon op Dreambox kijken.

Of zie ik het te simpel?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...