Ga naar inhoud


Satellietontvangst of internet TV


marcow

Aanbevolen berichten

Beste youriy ,

 

Je hebt gelijk mijn zoon kan inderdaad opnemen maar het terugkijken werkt niet goed als de werkelijke uitzending nog bezig is springt hij daar naar terug

Je mist dan de tussenliggende opname van het programma

Dus programma is bv gestart om 19.30  en mijn zoon heeft de pauze in gedrukt  en wil om 19.45 terugkijken spoelt even door en hij springt naar de live uitzending.

 

Mijn 2e vraag is bij mijn zoon is ook glasvezel aangelegd ; als hij nu overstapt naar een provider die via glasvezel levert ( bv  TELFORT )  is de kwaliteit van de tv ontvangst dan beter als kabel

 

Mvg Hans       

 

OKe u zoon pauzeert de televisie uitzending, komt vervolgens 15 min later terug en wilt de uitzending hervatten spoelt waarschijnlijk de reclame even weg. En nu komt het drukt hij o pde play toets of op de stoptoets. Hij zal niet de eerste zijn  (ook niet de laatste) die het overkomt. 

 

Vrienden van mij hebben Telfort, vodafone, xs4all ed gehad, maar waren niet tevreden, door dat deze partijen iptv leveren moet er eigenlijk een groot deel van internetsnelheid  gereserveerd worden voor de tv zodat deze niet blokkerig worden, maar dat was ook een probleem omdat de beloofde snelheid totaal niet werd gehaald.

 

Een oplossing voor uw zoon is misschien ipv te pauzeren een opname te maken. Je krijgt de keuze om gehele aflevering optenemen of dat je het handmatig stopzet, met daarbij dat het begin het moment is dat er op rec gedrukt is 

Link naar reactie
Delen op andere sites


aha,

vond deze ook nog

May 17, 2017 09.24 Europe/London By Robert Briel

op deze link

 

dan gaat het op de E2 box met CI+ gewoon werken

 

nog niet op voorraad

 

 

 Er is toch 1 kaarttype (ben even de naam kwijt maar in ieder geval in oud ziggo gebied werd die verstrekt) waarbij er specifieke sleutels aanhangen? Die sleutel moeten ze dan aan jou bekent maken, en ik schat zo maar eens in dat ze dat niet gaan doen

aangepast door ceesv
commerciële link verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Bedankt voor de tip

Het enige nadeel is het kostenaspect voor satellietontvangst , mijn zoon is voor de ontvanger etc toch gauw tussen de 300 en 400 euro kwijt.

Als hij kiest voor glasvezel dan krjjgt hij de ontvanger gratis in bruikleen en een combi abonnement bij een provider voor TV / Internet is volgens mij voordeliger als een abonnement voor SAT en een abonnement voor internet bij verschillende providers.

Of zie ik dit verkeerd.

De ontvanger zelf kan al voor rond de €100, complete installatie meer natuurlijk.

Wil je een ontvanger gratis in bruikleen dan zal je ook de opname- en terugkijkbeperkingen van de provider moeten accepteren.

Uiteraard betaal je indirect via je abonnementsgeld ook voor die "gratis" ontvanger, of dacht je dat die providers ze gratis inkopen?

 

De Mediabox kan ook niet opnemen, de Mediabox XL/Horizon box wel.

Aannemende dat de Pace Mediabox bedoeld wordt?

 

Als het hier gaat om het vm. UPC gebied, dan is waarschijnlijk de enige mogelijkheid met een eigen ontvanger de Mediabox om te ruilen voor een CI-module en deze te gebruiken in een Linux-ontvanger.

Ik zou zelf ook graag willen weten of iemand dat werkend heeft en hoe het dan gaat met opnames.

 

Om welke regio gaat het precies?

Welke Mediabox is het? (Staat op de onderkant)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger zelf kan al voor rond de €100, complete installatie meer natuurlijk.

Wil je een ontvanger gratis in bruikleen dan zal je ook de opname- en terugkijkbeperkingen van de provider moeten accepteren.

Uiteraard betaal je indirect via je abonnementsgeld ook voor die "gratis" ontvanger, of dacht je dat die providers ze gratis inkopen?

 

De Mediabox kan ook niet opnemen, de Mediabox XL/Horizon box wel.

Aannemende dat de Pace Mediabox bedoeld wordt?

 

Als het hier gaat om het vm. UPC gebied, dan is waarschijnlijk de enige mogelijkheid met een eigen ontvanger de Mediabox om te ruilen voor een CI-module en deze te gebruiken in een Linux-ontvanger.

Ik zou zelf ook graag willen weten of iemand dat werkend heeft en hoe het dan gaat met opnames.

 

Om welke regio gaat het precies?

Welke Mediabox is het? (Staat op de onderkant)

 

 

Alles kan, alleen moet je de boxkey (die schijnt fictief te zijn) en rsakey weten. Deze twee zijn bij elke kaart anders en Ziggo gaat ze niet vrij geven ben ik bang. Mits ze nu ook de oranje kaartjes in voormalig upc gebied gaan geven dan moet het helemaal lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kan, alleen moet je de boxkey (die schijnt fictief te zijn) en rsakey weten. Deze twee zijn bij elke kaart anders en Ziggo gaat ze niet vrij geven ben ik bang. Mits ze nu ook de oranje kaartjes in voormalig upc gebied gaan geven dan moet het helemaal lukken

 

Nee, ik had het over de CI+ module (met Nagravision kaart) in een Linux-ontvanger.

(Wat bedoel je overigens met dat de boxkey fictief schijnt te zijn?)

 

In vm. UPC gebied wordt (en werd) de oranje (Irdeto) kaart niet geleverd, maar volgens mij ook in vm. Ziggo gebied niet meer.

Ziggo meldt in ieder geval geen oranje smartcards meer aan (in vm. Ziggo gebied, in vm. UPC gebied kon dat al nooit).

De vraag is wel wat krijg je geleverd als je (in vm. Ziggo gebied) Play Start afneemt of de CI-module?

Als dat nog steeds een Humax is resp. de Irdeto CAM, dan heb je nog de mogelijkheid om de smartcard daarvan in elke andere ontvanger te gebruiken. De kaart werkt dan overigens ook in vm. UPC gebied.

Maar TS heeft het over UPC/Ziggo, dus is een Irdeto-kaart al op voorhand niet leverbaar daar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik had het over de CI+ module (met Nagravision kaart) in een Linux-ontvanger.

(Wat bedoel je overigens met dat de boxkey fictief schijnt te zijn?)

 

In vm. UPC gebied wordt (en werd) de oranje (Irdeto) kaart niet geleverd, maar volgens mij ook in vm. Ziggo gebied niet meer.

Ziggo meldt in ieder geval geen oranje smartcards meer aan (in vm. Ziggo gebied, in vm. UPC gebied kon dat al nooit).

De vraag is wel wat krijg je geleverd als je (in vm. Ziggo gebied) Play Start afneemt of de CI-module?

Als dat nog steeds een Humax is resp. de Irdeto CAM, dan heb je nog de mogelijkheid om de smartcard daarvan in elke andere ontvanger te gebruiken. De kaart werkt dan overigens ook in vm. UPC gebied.

Maar TS heeft het over UPC/Ziggo, dus is een Irdeto-kaart al op voorhand niet leverbaar daar.

 

Ik heb net toevallig ziggo aan de lijn gehad, Maar het is mij ook niet echt duidelijk of ze verder gaan op de oranje kaarten of de nagravision. 

 

Van wat ik heb begrepen heeft een ngravision geen boxkey nodig vandaar dat ik het fictief noem. Het heeft geen doel want hij kan ook niet aan de CI-module worden gekoppeld wat je normaal bij een box zou kunnen doen.

 

Moet zeggen dat het nog heel wat uitzoek werk was om die kaart werkent te krijgen via oscam in een vu. En dacht even het zelfde te doen met een kaart van upc. Onwetend dat het 2 verschillende types zijn :)

 

Ik krijg van de week een nieuwe kaart en module als goed is, vm Ziggo. Bij mijn ouders ga ik het er opwagen om het te vervangen via Ziggo en dan kijken wat ik er voor terug krijg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik wil toch nog even wat kwijt hier...

 

Wij zijn sinds 2 maanden terug naar Ziggo gegaan, (oud ziggo gebied) en we hebben een IRDETO 606 kaart met CI+ module gekregen.

Deze werkt uiteraard gewoon in de Duo2 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ook vergeten te melden. Ik heb ook ee oranje kaart ontvangen. En volgens ziggo medewerker gaan die er ook komen in vmUPC gebied. Maar dat kan nog wel ff duren

De Nagravision kaart zal vermoedelijk inmiddels ook wel Ziggo-oranje zijn.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nagravision kaart zal vermoedelijk inmiddels ook wel Ziggo-oranje zijn.

 

Het zal je verbazen dat gewoon nog wit zijn en een upc logo hebben. Enige voordeel is dat je dus alle pakketen die je bij overgang upc naar ziggo kan bekijken. 

Ik had volledige foxsport en ziggo sport. Op foxsport eredivisie na de rest opgezegd. op de horizonbox kan ik deze kanalen ook niet bekijken, maar wonder boven wonder via de CI+ module wel. Heb het ook netjes 2 a 3x gemeld bij Ziggo. Als ze er niks aan doen hebben ze pech. Nu is het wel de tv die boven in de slaapkamer staat.

 

 

Nee, ik had het over de CI+ module (met Nagravision kaart) in een Linux-ontvanger.

 

 

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag? Ik heb bij mijn ouders een Vu Solo SE V2, maar ik kreeg hem niet aan de praat :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nergens beweerd dat ik dat heb draaien maar het lijkt me in vm. UPC gebied vooralsnog de enige mogelijkheid als je niet een Irdeto-kaart kan krijgen.

 

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand de Nagravision CI+ aan de praat heeft in een Linux-ontvanger.

 

Dat Ziggo wellicht toch nog iets van plan is met Irdeto kan wel verklaren waarom de caid 0606 erbij gekomen is.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...