Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Kabeltje87

Android TV - Compatibel met Live TV van TVV?

Aanbevolen berichten

Hallo Willy, als je een tvv app niet door Google play store krijgt op je tv kun je de .apk (het eigenlijke programma) handmatig op je Android TV zetten.

Dus eerst het programma via de PlayStore op een tablet of telefoon installeren, dan via het gratis programma FS File Explorer een apk backup maken van de TVV app, en die apk zet je weer op je tv via een usb stick die je in de tv steekt. Dan installeren via ''Mijn Bestanden'' op je Android tv, het kan ook direct via je netwerk m.b.v. FS File Explorer maar dat is hier in een kort tijdsbestek lastig uit te leggen, via een usb stick is dat heel eenvoudig.

Android Tv is niets anders dan gewone apps die je voor andere Android devices gebruikt, alleen zijn ze gemaakt voor bediening via de afstandsbediening van je tv omdat die geen touchscreen heeft. Met een Sideload launcher voeg je wat opties toe om gewone apps die voor een tablet of telefoon geschikt zijn toch op een tv te kunnen gebruiken. Het probleem is meestal dat apps voor verschillende schermen gemaakt zijn en de telefoon of tablet daar een ''roteren'' optie voor ingebouwd heeft, een tv heeft dat niet en alleen maar landscape mode ondersteund.

Hier een uitleg in het Engels hoe sideload werkt https://www.howtogeek.com/280763/how-to-sideload-apps-on-android-tv/

Heb je nog vragen hoor ik het wel ik ben daar intensief mee bezig geweest om mijn Slingplayer app op mijn Philips UHD Android tv te zetten en de CDS app die hier prima werkt. De bediening is wat onhandig maar het werkt en dat is nu juist de lol ervan.

aangepast door Sjaak(k)
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry dat ik dit topic even terug open .

Maar begrijp ik het goed dat ik een android tv box aanschaf met een recente android ( 6-7 denk ik dan )

Er via omweg manieren zijn om de live tv app te laten werken op men tv ?

Zou hier in de omgeving met veel bomen wel handig zijn als backup .

Sneeuw , regen , kan hier met momenten het signaal hevig verstoren . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals eerder vermeld, gewoon een Google Chromecast kopen.  Echt doen! Het is een klein aparaatje dat je via de usb-poort op je TV aansluit.
Vanaf je Androidphone of Ipad kan je gewoon de TVV Live app openen en op het icoontje klikken.
Enkele seconden later staat het beeld haarscherp op je TV.
Omdat ook wij bij slecht weer soms uitval hebben, gebruiken we dit veel.
En het kost maar ongeveer 40 eur.
Een ander voordeel is dat je de Chromecast kan meenemen naar een 2de verblijf.

Als je daar internet maar geen satelliet hebt, kan je dus toch de zenders via TVV Live bekijken.

aangepast door Saterke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei Saterke:

Een ander voordeel is dat je de Chromecast kan meenemen naar een 2de verblijf.

Als je daar internet maar geen satelliet hebt, kan je dus toch de zenders via TVV Live bekijken.

Maar dan moet die tv wel hdmi hebben.:whistle:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hdmi is het probleem niet hoor . Tv heeft er 3 . Het is enkel geen smart tv .

Chromecast ziet er idd iets goed uit met een zachte prijs .

Als tvv nu nog wat aan zen app wil doen komt het helemaal goed .

De laatste tijd nogal vaak een foutmelding dat de stream niet reageert .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt op tethering , zoals bvb via je smartphone je tablet voorzien van internet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt saterke.

In heb vandaag een Chromecast opgepikt .super blij mee. 

Zoals je aangaf kost het nog geen 40 euro , simpel te installeren.  En tvv app werkt er perfect mee .

Ook leuk voor andere dingen zoals YouTube Ed. Maar dat terzijde. .

Geen storm-,sneeuw-,...weer stress meer . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedoelen jullie wanneer ik een Chromecast aanschaf, ik naar Fox of ATV kan kijken op mijn TV via de tvv app???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kan alles zien op je tv wat je op je smartphone of tablet kan streamen, of wat je op de site kan zien via pc 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@redneck eyeball Welke Android kastjes kunnen overweg met de TV Vlaanderen app?

Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij ik via een bekabeld netwerk TV Vlaanderen kan kijken op een niet-smart tv.

Google chromecast is voor mij uitgesloten omdat er geen afstandsbediening voor is, omdat alles gestreamd moet worden vanop de telefoon en omdat hij niet via LAN kan werken.

Ik ben momenteel aan het kijken naar een Android x92 pro mediaspeler, maar op verschillende fora is er sprake dat de TVV app wel geinstalleerd kan worden, maar niet werkt.

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Mvg,

Fabio

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen