Ga naar inhoud


netflix kijken in het buitenland? vpn in de router?


cobes

Aanbevolen berichten

Was het niet zo, dat het toegestaan wordt, maar niet verplicht is?

 

Het is dus nog maar de vraag wat je volgend jaar in Spanje op netflix te zien krijgt.

Volgens Tweakers   http://tinyurl.com/lpod9s7  is het verrplicht voor betaalde diensten,maar mogen gratis diensten het vrijwillig doen:

 

 

De plannen gelden voor allerlei streamingdiensten, zoals Netflix, HBO Go, Amazon Prime, Spotify en Deezer. De nieuwe regels rondom de 'portabiliteit' van deze digitale content gaan alleen gelden voor streamingdiensten waarvoor abonnementsgeld verschuldigd is, al kunnen gratis diensten ook vrijwillig ervoor kiezen hun content in heel Europa beschikbaar te maken. Daarbij moeten ze dan wel voldoen aan de regels voor het controleren van de woon- en verblijfplaats van de gebruiker.

  • Like 1

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer je dat doet flikt Netflix je eruit, dat maakt nu deel uit van hun nieuw beleid, zoals vele succesvolle internet aanbiedingen volgt na een poosje al gouw een resem beperkende maatregelen en prijsverhogingen en dergelijke, veel plezier ermee.

en waar haal jij die wijsheid van dan????

 

ik doe dit al jaren via een vpn (van mij eigen).

nooit problemen gehad en zal ik ook niet krijgen.

 

je krijgt wel problemen als je een vpn koopt, want netfilx blokkeert deze en dan misschien ook jou account.

 

maar via een thuis vpn zal dit zeker niet gebeuren.

 

gr.

henk

 

p.s. sorry het is al een keer uitgelegd haha.

ik was te snel met tikken...

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 2018 is het de bedoeling dat je je eigen Nederlandse Netflix etc in de hele EU kunt volgen:

 

Keine Beschränkungen für Streaming-Abos im EU-Ausland
Das EU-Parlament billigt ein Verbot von Einschränkungen bei der Nutzung kostenpflichtiger Streaming-Abos im EU-Ausland. Bisher ist der Zugriff auf Musik oder Filme im Streaming-Verfahren oft nur im Heimatland möglich. Das wird sich bis nächstes Jahr jedoch ändern.

Ab 2018 gibt es mehr Freiheit für Kunden von Streaming-Abo-Diensten. Wer etwa für Amazon Prime Video, Netflix, Sky, Spotify oder einen ähnlichen Anbieter zahlt, kann die Inhalte derzeit oft nicht nutzen, wenn er sich im Ausland befindet. Das wird sich bald zumindest innerhalb der EU ändern. Denn das EU-Parlament hat eine dafür nötige Gesetzesänderung mit deutlicher Mehrheit gebilligt. Bei 34 Gegenstimmen und 8 Enthaltungen gab es 586 Stimmen für das Vorhaben.

Urheberrecht bleibt unverändert
Anbieter solcher Streaming-Abos verhindern bisher oft den Zugriff darauf, wenn sich der Kunde im Ausland aufhält - auch innerhalb der EU. Dieses als Geoblocking bezeichnete Verfahren darf dann nicht länger angewendet werden. Die Ausstrahlungsrechte für die Inhalte gelten oftmals nur für ein bestimmtes Land und damit haben Anbieter gerechtfertigt, dass die Inhalte im Ausland oft nicht zur Verfügung stehen.

Das berücksichtigt das EU-Parlament, daher müssen die Anbieter so tun, als ob sich der Kunde im eigenen Land befindet, wenn er sein Streaming-Abo im EU-Ausland nutzen möchte. Dafür dürfen keine zusätzlichen Gebühren erhoben werden. Noch ist unklar, ob die Diensteanbieter möglicherweise allgemein die Abogebühren erhöhen.

Kunden sollen ihre bezahlte Leistung nutzen können
Die EU will sicherstellen, dass Kunden ihre bezahlte Dienstleistung auch im EU-Ausland nutzen können. Die Gesetzesänderung sieht vor, dass der Zugriff auf die Dienste nur bei einem vorübergehenden Auslandsaufenthalt gewährleistet sein muss - wenn sich der Kunde also im Urlaub befindet oder aber eine längere Zeit im Ausland tätig ist. Die Anbieter werden daher dazu verpflichtet, den Wohnsitz ihrer Kunden zu prüfen und abhängig davon die betreffenden Inhalte zur Verfügung zu stellen.

Die EU-Kommission gestattet den Diensteanbietern künftig, das Heimatland des Kunden über ausgewählte Verfahren zu verifizieren. Dazu gehört eine elektronische Identifizierung, die Berücksichtigung der Zahlungsdaten, Steuerkenndaten, die Postanschrift oder die IP-Adresse. Dabei müssen die Unternehmen ihre Kunden darüber informieren, welches Verfahren zur Identifizierung verwendet wird und wie die betreffenden Daten geschützt werden.

Ab Anfang 2018 könnte es so weit sein
Im nächsten Schritt wird der Entwurf formell vom EU-Ministerrat gebilligt, danach müssen die EU-Staaten der neuen Regelung offiziell zustimmen. Das gilt als reine Formsache. Derzeit wird damit gerechnet, dass die neue Richtlinie ab Anfang 2018 für Diensteanbieter gelten wird.

Generell gilt die Verpflichtung nur für kostenpflichtige Abo-Dienste. Wenn Streaming-Inhalte ohne Bezahlung angeboten werden, gelten diese Vorgaben nicht. Aber auch diese Anbieter können ihre Dienste entsprechend anpassen, damit Reisende im EU-Ausland auf die heimischen Inhalte zugreifen können.

Quelle; golem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Schijnbaar is de Geoblocking voor Netflix in de EU al opgeheven.

Ik zit nu in een Ibis hotel onder Lyon en als ik een normale serie op Netflix op mijn Smartphone via de Hotel Wifi opstart zou ik feitelijk de Franse ondertiteling moeten zien maar die verschijnt in het Nederlands, verschillende series getest.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb ik ook al geconstateerd.

In Nederland, Duitsland, België en Frankrijk kan je Nederlands ondertitelde Netflix progamma's kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, ik heb tot nu begrepen en geconstateerd  dat als je onder je eigen Nederlandse account in het buitenland naar Netflix kijkt je de ondertiteltekst krijgt in de taal van het land waar je op dat moment kijkt.

Ik had de indruk dat dat met de Geoblocking te maken had.

Zo niet, waarmee dan wel?

Bij de Originals van Netflix kon je wel de Nederlandse ondertiteling kiezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sommige series waren ook niet in alle landen te zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...