Ga naar inhoud


dvb-t in de kempen ( Belgie ) regio 2400 Mol


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Nu wordt het pas echt leuk:behalve gratis advies krijg ik er nog de levering bovenop: welkom C.S. : ik laat alvast een bak Jupiler (of duvel?)  aanleveren als je zou langskomen. Aanbod met dank aanvaard. En laat de Waalse zenders maar vallen. 

Toch nog één punt aanhalen: ik zit met dit experiment op een vakantiepark (vandaar sommige beperkingen zoals de  hoogte van de mast)

maar tevens op relatief korte afstand van twee zendmasten ( links: proximus en rechts mobistar) en het 4G netwerk kan storing veroorzaken. In vermoed dat dat vooral de oorzaak was van de vele storingen met mijn eerste antenne. Mijn nieuwe yagi heeft een 4G- filter en dat gaat dus goed, maar blijkbaar kunnen antenne-versterkers hier ook gevoelig voor zijn en zouden sommige merken daar ook al op inspelen. Ik neem aan dat een nieuwe Johansson dat dus ook doet. 

Crazy Sat, ik kijk uit naar onze ontmoeting. Stuur je me  een pm ? 

Bedankt jongens.  :)

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Nu wordt het pas echt leuk:behalve gratis advies krijg ik er nog de levering bovenop: welkom C.S. : ik laat alvast een bak Jupiler (of duvel?)  aanleveren als je zou langskomen. Aanbod met dank aanvaard. En laat de Waalse zenders maar vallen.

 

Deze geste laat ik niet vallen. :grin:

 

Nu , even verder . Plaats even een foto van die yagi met 4G- filter . Weet niet uit hoeveel elementen deze juist bestaat , er zijn diverse uitvoeringen . die twee zendmasten in de buurt kunnen eventueel storingen veroorzaken maar die worden gedempt door je antenne , dus niet via je breedband versterker. Maar mooi dat je een antenne met een 4G- filter hebt.

Zet je antenne verticaal . Alle Vlaamse zendermasten zenden verticaal uit , uitgezonderd Genk die horizontaal is . Alle Nederlandse zendermasten zenden ook verticaal uit , een reden te meer om je antenne zo te zetten.

Schoten ligt niet veel verder voor jouw dan Genk en beiden zenden uit op dezelfde frequentie ( 506 MHz , kanaal 25 ) beiden met hetzelfde vermogen van 20kW.

Moest je richting Schoten proberen , probeer even de zendmast van Roosendaal op frequentie 690 MHz , kanaal 30 , ook verticaal. Voor jouw dus uitrichten richting Kasterlee , Lille .... misschien ontvang je beiden in deze richting ( beiden verticaal gepolariseerd ) , wie weet......

Wat heb je nodig : Een pakket van Johansson , zie screenshot .

Verder stuur ik je zeker nog een deze dagen een pm . :)

post-37533-0-12161500-1497348807_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat, 

ik had gedacht om jou suggestie (zender Schoten) uit te voeren als ik de versterker heb , want zonder lijkt Genk toch de beste optie. Genk is inderdaad horizontaal en dus kan Schoten een mogelijkheid zijn om zowel NPO als VRT te ontvangen. 

 

de foto en gegevens van de antenne :

 

 

post-41082-0-86481000-1497363429_thumb.jpg

post-41082-0-38710700-1497363675.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wil het plezier niet verpesten, maar ik ben bang dat je voor ontvangst op afstand wel de antenne boven de boomtoppen moet laten uitkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 13-6-2017 om 20:54 zei ceesv:

Ik wil het plezier niet verpesten, maar ik ben bang dat je voor ontvangst op afstand wel de antenne boven de boomtoppen moet laten uitkomen.

Ceesv, met die boomtoppen valt het nog wel mee, maar de mast verhogen en de antenne anders uitrichten  waren de doorslaggevende oplossingen om de VRT en NPO-zenders te ontvangen. Tevens nog een reeks gecodeerde zenders maar die doen hier niet ter zake.

Samengevat: 

antenne Yagi, versterkt, op 7 meter hoogte, uitgericht op Schoten (VRT) en Roosendaal (NPO)

ontvanger: Xoro 8272 twin : 2 kanalen opnemen + 1 bekijken.

Alles werkt goed, op een occasionele "hik" na.

Met dank aan allen die hebben bijgedragen en Crazy Sat heeft nog een Jupiler te goed... :D

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb onlangs ook een passieve Yagi antenne (18 dB gain) geplaatst op mijn garage (ongeveer 5m hoog).

Ik kan de 4 kanalen van Wavre ontvangen als ik de antenne naar daar richt. (juist op het randje kwestie van signaalsterkte)

NPO1 2 3 kan ik helaas niet ontvangen. Zou dit kunnen werken met een antenneversterker op de mast?

 

De antenne gebruikt horizontale polarisatie (voor zendmast van Wavre)

Woonachtig regio Kapellen-Brasschaat

aangepast door steventje

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal moeten beginnen met de antenne verticaal te plaatsen.

En verder kan je in deze lijst kijken.

 

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

 

Of je kijkt op de kaart

http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/DVBToutdoor48threshold.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...