Ga naar inhoud


Afrikaanse TV


Martijnn

Aanbevolen berichten


Bedankt iedereen

 

ja, het gaat over enkele specifieke Franstalige zenders uit Afrika

RTI1 Ivoorkust

A+ Afrique

ORTM Mali

Nollywood tv

Novelas tv

 

@Alex1970... Super, voorlopig komt het Franse canal+ er het dichtst bij.

Ik woon op 5 minuten van de Franse grens, ik rijd dit weekend eens naar een canal+ verdeler voor meer uitleg.

 

Nog eens aan iedereen bedankt, een TOP forum!

Ik weet niet hoever je intussen bent...

Maar ik zag laatst dat de mobiele telefoonprovider Lycamobile, die in diverse landen, waaronder Nederland, Zweden en Belgie , ook IPTV aanbiedt.  Met name Afrikaanse pakketten, ook Franstalig, waarnaar je op zoek bent.

Of dit 'legaal' is weet ik niet... maar aan de andere kant, denk ik ergens van wel, aangezien het niet een vaag bedrijfje is, maar het is de multinationale organisatie Lyca die dus LycaTV aanbiedt...53 franstalige afrikaanse kanalen voor 79 euro...

Ik geef geen link, omdat ik niet 100% zeker weet hoe dat zit... maar je kan het makkelijk vinden.  Ik weet uiteraard ook niets over de kwaliteit van het gebodene...  ik ken het bedrijf eigenlijk alleen van de mobiele telefoondiensten die ze aanbieden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zijn er wel livestreams te vinden van A+ en Nollywood, volledig gratis.

En legaal?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En legaal?

 

 

Wie het weet mag het zeggen. Aan de andere kant, waarom zou het geld moeten kosten? Als er ergens tussen de 18.000 en 25.000 gratis en legaal te ontvangen internet radiostations zijn is het niet echt logisch dat je voor tv ineens zou moeten gaan betalen. Het merendeel van de Afrikaanse zenders waar ik nog wel eens naar kijk zendt geen westers materiaal met copyright uit dus feitelijk hebben ze niets te verliezen. Ik heb dat Nollywood wel in het Engels gezien, leuk om eens kennis van te hebben genomen maar ik zou daar echt niet elke dag naar willen kijken. Het feit dat ze gratis te zien zijn houdt dus niet in dat de makers van die films en series iets verliezen door het gratis op het internet te zetten want verkopen kun je zoiets toch niet aan de westerse netwerken. Sterker nog: ze kunnen altijd hopen op een langzame smaakverandering in westerse landen zodat ze op termijn misschien wel films of series aan onze omroepen zullen kunnen slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar "gratis" Afrikaanse internet radio zenders/streams wilt luisteren, dan veel plezier.

De www speed daar is zo slecht dat de bandbreedte zeer gering is, de geluidskwaliteit grottenslecht met veel uitval of het werkt helemaal niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Eventjes volledig out geweest...

en geen notifications meer na de vernieuwing van de website, denk ik

 

@Alex, ja volledig legaal
Canal+ Frankrijk vraagt een adres en bankrekening in Frankrijk zelf, het adres kan ik mss regelen via postbus (snel 200€ per jaar) en dan nog hopen dat de bank een postbusadres aanvaardt om de rekening te openen, dus dit wordt duur en moeilijk.


Maar ik wil terug komen op de oorspronkelijke vraag, kan ik met de Malinese decoder en antenne, dezelfde posten ontvangen zoals in Mali.

 

bv, Nollywood tv FR wordt verstuurt vanaf satelliet SES 4 in Afrika bereikbaar bron(https://www.lyngsat.com/tvchannels/fr/Nollywood-TV.html)

Als ik SES 4 opzoek, dan zie ik dat deze een coverage heeft over verschillende continenten bron(https://www.ses.com/our-coverage/satellites/325)

image.jpeg.ef96e3a77fed4a06a3df4f3f4c03df98.jpeg

 

Er wordt wel nog gesproken over 52C Band en 72Ku Band, wat voor mij codetaal is.....

 

Maar als ik een decoder met kaart en antenne uit Mali meebreng, juist richt, dan zouden deze zenders toch te ontvangen moeten zijn?


Bedankt mensen

 

aangepast door Martijnn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nollywood tv FR zit op de West Afrika beam en is in Nederland via de SES-4 niet te ontvangen.

 

http://www.lyngsat-maps.com/footprints/SES-4-West-Africa.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist deze pagina gevonden:

Africa web tv

Gezien het feit dat de livestreams niet naar 1 domein wijzen heb ik er vertrouwen in dat het legaal is.

Bij sommige streams is de M3U8 gemakkelijk te vinden en dus in een enigma ontvanger te plaatsen.

Andere gebruiken soms youtube

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Op 4-10-2017 om 19:22 zei Martijnn:

Eventjes volledig out geweest...

en geen notifications meer na de vernieuwing van de website, denk ik

 

@Alex, ja volledig legaal
Canal+ Frankrijk vraagt een adres en bankrekening in Frankrijk zelf, het adres kan ik mss regelen via postbus (snel 200€ per jaar) en dan nog hopen dat de bank een postbusadres aanvaardt om de rekening te openen, dus dit wordt duur en moeilijk.


Maar ik wil terug komen op de oorspronkelijke vraag, kan ik met de Malinese decoder en antenne, dezelfde posten ontvangen zoals in Mali.

 

bv, Nollywood tv FR wordt verstuurt vanaf satelliet SES 4 in Afrika bereikbaar bron(https://www.lyngsat.com/tvchannels/fr/Nollywood-TV.html)

Als ik SES 4 opzoek, dan zie ik dat deze een coverage heeft over verschillende continenten bron(https://www.ses.com/our-coverage/satellites/325)

image.jpeg.ef96e3a77fed4a06a3df4f3f4c03df98.jpeg

 

Er wordt wel nog gesproken over 52C Band en 72Ku Band, wat voor mij codetaal is.....

 

Maar als ik een decoder met kaart en antenne uit Mali meebreng, juist richt, dan zouden deze zenders toch te ontvangen moeten zijn?


Bedankt mensen

 

 

Veel te, veel te laat geantwoord natuurlijk maar dit kwam nu pas weer onder mijn aandacht.
Het is al gezegd door ceesv, Nollywood (en de rest van het Evasion+ pakket) zit op de West Africa beam:
image.png.aa0446562b7bce2cbfc978f2f5d7c5b2.png

 

De afbeelding die jij hebt zijn alle Ku-beams bij elkaar, maar er wordt nooit op alle beams tegelijk uitgezonden.

Dus ontvangst is hier uitgesloten. Verder zou de ontvanger/decoder wel werken maar dan moet je eerst wel het signaal kunnen ontvangen.

 

A+, Nollywood TV en vele andere Afikaanse zenders zijn via C-band op Eutelsat 8 West B te ontvangen, maar ik vermoed dat je er minstens een 150 cm schotel voor nodig hebt (en aparte LNB geschikt voor C-band).
Daarnaast wordt er in Multistream uitgezonden, wat ook weer een geschikte ontvanger vereist. Veel nieuwe DVB-S2X ontvangers zijn ook geschikt voor Multistream.
Maar grootste probleem is de codering. Grote kans is dat het signaal bedoeld is als aanvoer en niet voor individuele ontvangst, maar dat weet ik niet en is slechts een vermoeden van mij.
 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...