Ga naar inhoud


Telfort prijsverhoging zonder enig voordeel


Vogelzang

Aanbevolen berichten


Telefoonkosten heb je toch al lang niet meer?

Als je tenminste bent overgestapt naar een combinatie van CheapConnect of BudgetPhone en een Betamax dochter.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een verhoging van Telfort gehad.

Alleen internet, gaat van 24, naar 26 euro per maand. (telefonie loopt via cheapconnect en een voipbuster kloon)

Nog even contact opgenomen om eventueel te verlengen, maar hier alleen maar een mager aanbod van de eerste 3 maanden gratis, en daarna 30 ! euro per maand (alleen internet dus......)

 

Ben 4 jaar geleden begonnen met instap internet voor 17,50 per maand. nu wordt datzelfde instap / basis, dus 30 euro per maand (voor nieuwe contracten, zonder verlengen 26 euro dus in mijn geval)

Leuk en aardig dat je een snellere verbinding krijgt, maar dit is nergens voor nodig.

 

Heb het nu maar opgezegd, bij de andere (VDSL) aanbieders is het trouwens niets beter als je alleen maar internet wil afnemen.

Voorlopig maar even alleen mobiel internet. ( Robin Mobile Junior, snel genoeg voor mij, ook op de pc,)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me al langer af of het misschien mogelijk is om een internet abonnement bij een buitenlandse provider te nemen. Een Chinese provider die hier de markt compleet zou openbreken voor de hele telecommarkt, internet, TV, kabel, satelliet, hoe lang gaat het nog duren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nu maar opgezegd, bij de andere (VDSL) aanbieders is het trouwens niets beter als je alleen maar internet wil afnemen.

Voorlopig maar even alleen mobiel internet. ( Robin Mobile Junior, snel genoeg voor mij, ook op de pc,)

 

Ik weet niet hoe jij je TV kijken hebt geregeld en of dat relevant is voor je, maar je hebt nog twee weken de tijd om voor € 29,95 per maand NLE te nemen. Dan kun je weer een jaar vooruit.

Je krijgt dat niet alleen het snelst mogelijke internet via VDSL op jouw adres (tot 100 Mb) maar ook NPO 1-2-3 (en de nodige andere zenders) er bij in HD. Of je dat de meerprijs waard is kan ik uiteraard niet zeggen maar als je TV kijkt via Canal Digitaal lijkt het me een interessant alternatief.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel slim opgemerkt.
Ik had ongetwijfeld beter meteen kunnen schrijven "hoge" telefoonkosten.

 

Vaste telefoonkosten zijn er altijd, al was het maar € 8,75 per jaar om je CheapConnect nummer te houden. Of € 0,10 per zes maanden om je Simyo mobiele nummer te houden.

Uiteraard heb je wel (variabele) telefoonkosten als je zelf belt. Ik veronderstelde dat de lezer hier wel zo slim is dat te begrijpen en verdere uitlegt niet nodig zou hebben.

Blijkbaar ga jij daar niet van uit, door ervaring wijs geworden waarschijnlijk.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nu maar opgezegd, bij de andere (VDSL) aanbieders is het trouwens niets beter als je alleen maar internet wil afnemen.

Voorlopig maar even alleen mobiel internet. ( Robin Mobile Junior, snel genoeg voor mij, ook op de pc,)

Dat is misschien dus interessant...  Ik ga eens bij Robin kijken wat die als voorwaarden stellen...  Want als je daarmee een beetje een "normale" snelheid leveren (20 mbps down is prima) is het goed... de vraag is dan ook nog of VOIP een beetje loopt... In Denemarken en Zweden heb ik ervaring met Tre, en daar gaat VOIP prima vover het mobiele net, dus dat zal in NL ook wel kunnen denk ik.  Bijkomend voordeel is dan dat je je modem/router met sim erin gewoon meeneemt als je op reis gaat, en daar dan niets extra's hoeft te gaan betalen.

De datalimiet is uiteraard ook wel van belang, want bij Nederlandse mobiele providers is dat vaak erg beperkt.

Bedankt voor de tip...  ik ga het eens bekijken!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet Robin!

 

Volgens de voorwaarden mag je de dataverbinding ook niet gebruiken ter vervanging van een vaste verbinding, mag je niet delen, ook niet binnen je eigen familie...

Nederlandse providers zijn wel erg bekrompen.... In Scandinavie is mobiel internet een volwaardig alternatief van een vaste verbinding.

 

lees meer : https://www.robinmobile.nl/gebruik

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe jij je TV kijken hebt geregeld en of dat relevant is voor je, maar je hebt nog twee weken de tijd om voor € 29,95 per maand NLE te nemen. Dan kun je weer een jaar vooruit.

Je krijgt dat niet alleen het snelst mogelijke internet via VDSL op jouw adres (tot 100 Mb) maar ook NPO 1-2-3 (en de nodige andere zenders) er bij in HD. Of je dat de meerprijs waard is kan ik uiteraard niet zeggen maar als je TV kijkt via Canal Digitaal lijkt het me een interessant alternatief.

 

Qua prijsstelling is dit (NLE) voor nu intressant ja, en technisch is het hier ook prima beschikbaar, maar qua televisie zit ik nu bij de lokale kabelaanbieder + FTA ontvangst, en dit wil ik eigenlijk zo laten.

 

Alleen internet wordt lastiger te krijgen, voor een redelijk prijs. Combi's zijn nog steeds prima mogelijk, en kwalitatief goed, dus weinig reden om echt te klagen

 

 

@ Sverige

Bij Robin Mobile hoef je deze voorwaarden niet zo letterlijk te nemen hoor, als je het qua verbruik netjes houd is er niets aan de hand. (dus niet continu streamen, torrents enz..persoonlijk kan ik er mee uit de voeten. Hoofdzakelijk gebruik ik het op mobiel (dus ook bellen/sms), max 30% op de desktop)

Je heb wel gelijk dat ze verder bekrompen zijn, het is zeker geen vervanger van een vaste aansluiting, maar hier is dan ook de prijs naar.

Zoals in Scandinavie is hier nog niet te krijgen, al begint het er nu lanzamerhand wel aan te komen (oa Tele2 Unlimited voor 25Euro)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me al langer af of het misschien mogelijk is om een internet abonnement bij een buitenlandse provider te nemen. Een Chinese provider die hier de markt compleet zou openbreken voor de hele telecommarkt, internet, TV, kabel, satelliet, hoe lang gaat het nog duren?

Ja, briljant idee want die Chinezen zijn altijd erg begaan met onze privacy. En de producten die ze leveren zijn allemaal van topkwaliteit!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach je wordt alleen maar geholpen aan een goede chinese telefoon of zo als je die daar koopt en welke je netjes op je computer kunt aansluiten om hun "netwerkt"verder uit te breidden.

Dat is netjes en goedkoop of zo, maar als je dan een probleem hebt vraag dan wel in het traditioneel chnees je centen terug.

這一切,是壞了,我不想要一個新的 <----- het staat er echt, mijn overbuurman is een chinees.

 

O, als aanvulling ik heb ook telfort op mijn telefoon maar meestal staat er kpn en zal straks van ellende ook meer moeten betalen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de producten die ze leveren zijn allemaal van topkwaliteit!

 

Het gros van de consumenten elektronica komt al jaren uit China, alleen Apple heeft daar al een 'fabriek' staan met 400.000 werknemers en zo zijn er tal van grote merken die daar produceren en wat wereldwijd verkocht wordt. Inderdaad: Made in China ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...