Ga naar inhoud


CanalDigitaal kijken in Zuid-Europa met kleinere schotelantenne mogelijk


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik kan me de terughoudendheid wel voorstellen. Als het vandaag werkt met een kleine schotel wil dat niet zeggen dat het morgen ook nog werkt. Dat is namelijk mede afhankelijk wat de providers van naburige satellieten doen, en daar heb je geen controle over. De specs aanhouden die SES Astra aangeeft is veel veiliger, maar dan zit je gebonden aan een grote schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uur geleden zei Jürgen:

Ik had vandaag door toedoen van een dealer wel een heel bijzondere ervaring opgedaan v.w.b. de EISS (B&R) 68cm schotel.

 

Omdat ikzelf ook nog een schotel moet kopen t.b.v. mijn overwintering in Spanje heb ik toch nog even gekeken naar het EISS statief plus bijbehorende schotel.

Omdat daarop standaard een DUO LNB is gemonteerd, althans bij die van de dealer, vroeg ik per mail aan één van de dealers wat de kosten zijn als ik die door een Inverto Ultra Black SINGLE LNB laat vervangen.

I.p.v. een reply op mijn mailbericht kreeg ik een telefoontje wat ikzelf al vreemd vond want een antwoord per mail over de prijs is toch het meest makkelijke.

Men vroeg aan mij de reden waarom deze wisseling en waar ik deze schotel zou willen gebruiken en ik noemde maar voor het gemak Valencia.

 

Wie schetst mijn verbazing toen de dealer bedenkingen uitte over de ontvangstmogelijkheden van Astra 3 in deze omgeving.

Ik wees hem uiteraard op de meldingen die gemaakt zijn dat deze combinatie tot ruim in Portugal nog ontvangst van Astra 3 mogelijk maakte.

Het antwoord daarop was dat hij daar weinig vertrouwen in heeft.

 

Als het nu de een of andere kleine winkel / leverancier zou zijn die deze uitspraak deed maar het gaat hierbij toch om een grote gerenommeerde leverancier van satelliet ontvangstcomponenten.

 

Tja, wat moet je hier nu mee?

Het blijkt dus wel een dealer zonder verstand van zaken of commercieel gestuurd.Zo zie je maar weer dat iemand die alleen geld wil verdienen eigenlijk verkeerd bezig is.Blijkt alleen al aan het feit dat er een duo lnb in zit. Wij leveren standaard met black ultra, en met een duo lnb heeft hij wel gelijk dat het in zuid spanje niet werkt, maar dat ligt meer aan hem dan aan de schotel.

stuur zijn naam eens in een p.b. Naar mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaan wij natuurlijk niet doen, ik ga via dit forum geen 2 commerciële partijen tegen elkaar uitspelen..

Tevens begrijp ik de opmerking niet “..Wij leveren standaard met Black Ultra..”

Wie is nu WIJ? Joyne of de leverancier van de genoemde schotel of beiden?

Hoe zo verwarrend?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant van de Eiss -B&R schotel. Joyne levert alleen signaal   en abonnementen.

Joyne is opgericht om de dealers de kans te geven spullen te leveren waar ze hun tijd en inzet betaald krijgen om de klanten netjes te helpen. Iemand die dat verhaal tegen jou vertelt heeft het niet helemaal begrepen.

ik probeer jou een juist verhaal te vertellen, en misschien als ik de dealer ken zou ik hem kunnen overtuigen want hij heeft een product van ons wat hij niet durft? Te verkopen.

Vandaag H30 vlakschotel getest met goed resultaat en een flinke regenbui waar onze 43cm en de Triax 64 uitvielen en waar de Joyne eerder terug kwam dan astra 23.

 

IMG_8772.JPG

IMG_8778.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2017 om 15:51 zei Jürgen:

Nou, dat met de naburige satellieten gaat misschien wel op voor Eutelsat 9b door de aanwezigheid van o.a. de Hotbird maar daar heb ik met de ontvangst van Astra 3 nog nooit problemen mee gehad.

@Jurgen: Jij hebt vermoedelijk nog nooit getest in het uiterste zuiden van Portugal of Spanje. Daar heeft Astra23 last van de Badr satelliet op 26 oost. Die satelliet is daar erg sterk en slechts 2,5 graad verwijdert van Astra23.5. Een grotere schotel geeft niet alleen meer versterking, je krijgt tevens een kleinere openingshoek waardoor je minder last hebt van naburige satellieten. Dat is de grootste uitdaging voor de ontvangst van Astra23 met een kleine schotel in het uiterste zuiden van Europa. Zodra Badr een transponder 'aansteekt' met (bijna) dezelfde specificaties als in gebruik is door Canal Digitaal op Astra23.5, dan valt die transponder in het uiterste zuiden van Europa uit op een kleine schotel.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant van de Eiss -B&R schotel. Joyne levert alleen signaal   en abonnementen.

Joyne is opgericht om de dealers de kans te geven spullen te leveren waar ze hun tijd en inzet betaald krijgen om de klanten netjes te helpen. Iemand die dat verhaal tegen jou vertelt heeft het niet helemaal begrepen.

ik probeer jou een juist verhaal te vertellen, en misschien als ik de dealer ken zou ik hem kunnen overtuigen want hij heeft een product van ons wat hij niet durft? Te verkopen.

Vandaag H30 vlakschotel getest met goed resultaat en een flinke regenbui waar onze 43cm en de Triax 64 uitvielen en waar de Joyne eerder terug kwam dan astra 23. De eerlijkheid gebied om te zeggen dat de bui naar het oosten weg trok, dus dat 23 wat langer weg bleef kan daar ook mee te maken hebben, maar het is nu met Joyne beslist niet slechter dan Astra 23.

zo de testopstelling kan weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zeeteefje, als jij min bericht van gisteren goed had gelezen had ik het daarin niet over Zuid-Spanje of Portugal maar over omgeving Valencia.

Na het noemen van deze plaats betwijfelde de betreffende dealer of ik daar Astra 3 met deze schotel wel kon ontvangen en deze opmerking verbaasde mij tenzeerste want ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou lukken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jürgen:

Na het noemen van deze plaats betwijfelde de betreffende dealer of ik daar Astra 3 met deze schotel wel kon ontvangen en deze opmerking verbaasde mij tenzeerste want ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou lukken.

En heb je dat tegen die 'gerenommeerde' dealer gezegd?
En hoe reageerde die toen?

Ook gerenommeerde dealers maken fouten, en kunnen niet alles weten. Net als wijzelf.....
 

Groet
A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ik wees hem op het feit dat ik vorige winter op deze locatie zeker 3 gebruikers heb gesproken die met een Triax 64 de HD kanalen op 23.5 van CD prima hebben ontvangen en dat ook nog met een redelijke regenreserve.

Tja, en zijn reactie, volhoudend dat dit eigenlijk niet kon.

Ik heb dit maar naast mij neergelegd omdat het sowieso geen EISS 65 schotel wordt want ik vind het prijsverschil tussen alleen de B&R 65 schotel en de Triax 64 buitenproportioneel, zo plusminus factor 3.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

beseffen we wel dat

a ) de vraag naar kleine schotels een kunstmatig gegenereerde is

b ) sinds CanalDIGITAAL op 8psk zit een grotere schotel nodig is gecombineerd met 19,2 Oost (de duo LNB - allemaal te lezen en vaak tot in den treuren uitgelegd door Sprietje)

c ) Joyne een heel andere Provider is die net start met uitzenden en niks met het Topic CanalDIGITAAL van doen heeft

d ) wij van twee (of meer) walletjes eten en nooit puur op een positie uitgericht staan met die DUOLNB op de LNBmount

?

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het nog steeds over het in het onderwerp genoemde thema dus CD in Zuid-Spanje ontvangen.

Daar past de genoemde B&R schotel al dan niet met het EISS statief voorzien prima in.

Maar ook ik heb intussen besloten om toch maar weer een Triax 78 voor de ontvangst van CD in Spanje te gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...