Ga naar inhoud


CanalDigitaal kijken in Zuid-Europa met kleinere schotelantenne mogelijk


Sprietje

Aanbevolen berichten

Het is een B&R 68cm schotel. Ik heb hiervoor nog geen duo lnb. ik kan de Inverto IDLB-SINM26-DAB43-6PP , Item nummer 5255 nergens vinden. Is hier ook een twin output versie van? Waar (webshop) zou ik deze kunnen aanschaffen.

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op sat4all mogen geen namen van (web) shops genoemd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het over de Inverto IDLB-SINM26-DAB43-8PP

Ik heb er gisteren nog een paar in m'n handen gehad.
Ze zijn inderdaad nergens op internet te vinden ook niet bij een satellietshop.
Tja, ik merk dat er steeds meer Inverto lnb's op de markt zijn die helemaal niet in de catalogus of op de site van Inverto zijn terug te vinden. Zo ook bijvoorbeeld lnb's die wit zijn i.p.v. zwart.

En nee, ik ben dat monoblock waarvan de lnb's 48mm van elkaar staan nog niet in twin-uitvoering tegen gekomen. Het zou dan dit typenummer moeten zijn: IDLB-TWNM26-DAB43-8PP
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben radeloos door de veranderingen bij CD en het lukt niet om goede ontvangst te krijgen. Ik ben geen expert en een gewone gebruiker. Veelartikelen op het forum snap ik daarom niets van.....

Ik heb de startset van CD met DUO-LNB.
Woning staat in Monte Corona, Ador bij Gandia (ca. 70 km ten zuiden van Valencia) . Volgens de lokale  CD agent heb ik een grotere schotel en een andere LNB kop nodig, omdat de startset te zwakke signalen op 23,5 geeft. Vooral Nederland 1 geeft een zwak signaal en vaak geen beeld.
Wat heb ik nodig of wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ger-MC

In Monte Corona wat niet zo ver van Denia af ligt, moet de Astra 23,5 toch met een schotel van 60x65cm goed te ontvangen zijn.
Vrienden van me die in La Nucia wonen (luchtbreed 36km zuidelijker) hebben een prima ontvangst met een 64cm Triax-schotel met CanalDigitaal duo-lnb.

Er moet volgens mij meer aan de hand zijn.
Misschien slechte coax of misschien wel een flink lang stuk coax?
Misschien ook een ongevoelige ontvanger?
Natuurlijk kun je een grotere schotel nemen en is het probleem daarmee verholpen maar als je nu al vaak op NPO 1 geen beeld hebt, dan is bijv. een Triax-schotel van 78cm (70x78cm) niet voldoende want die geeft maar 1,5dB meer signaal en dan zit je nog nagenoeg zonder regenreserve.
Dan moet je al naar een schotel van 80cm breed en 90cm hoog.
Ik weet niet of dat een bezwaar is om te plaatsen?


Hoe lang is je coax ongeveer?
Welke coax gebruik je. Wat staat er om de paar decimeter op de coax gedrukt?
Welke ontvanger heb je?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje,

 

Kan nu niet nakijken welke coax ik heb omdat ik nu in Nederland ben, maar deze kabel  is wel ca. 15 meter lang.

De ontvanger is een SAT801-M7 en pas 1 jaar oud. Een schotel van 80/90 plaatsen is op zich geen probleem, maar liever niet.

Hoor wel veel klachten over de huidige schotel/LNB i.c.m. Astra 3. Ook mensen in de buurt hebben een probleem en de instalateur geeft dat ook aan (Dyma te Gandia).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zie in zijn programma wel single lnb's maar geen duo-lnb's.
Ik heb de indruk dat het een echte Spaanse installateur is die gewend zijn voor elke satelliet een aparte schotel te plaatsen.
Een coax van 15 meter lang stelt niets voor met een goede coaxkabel.
De SAT801-M7 is niet echt een ontvanger die ongevoelig is.
Misschien dat in de streek waar je zit het signaal wat minder is dan gemiddeld. Dat komt wel vaker voor.
Had je al geïnformeerd bij die zaak wat het kost om een grotere schotel met bijpassende duo-lnb te plaatsen?
Denk je dat je zelf in staat bent een schotel te plaatsen en dat je spullen uit Nederland mee kunt brengen. Als je met het vliegtuig gaat kan een schotel in ieder geval niet.
Het probleem met Spaanse schotels is dat de lnb-klem meestal breed is en dat je daar niet of moeilijk een duo-lnb op kunt plaatsen.

Het combineren van zelf spullen aanleveren en de installateur de schotel af laten stellen, raad ik je niet aan. Je krijgt dan toch altijd dat hij hem zogenaamd niet afgesteld kan krijgen en bewijs dan maar eens wie er fout zit. Dan kan hij uren arbeid in rekening brengen dus dat moet je zeker niet doen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar

Heeft U al gevraagd bij Inverto naar de IDLB-SINM26-DAB43-8PP, Item 5255 waarom deze niet op hun site staan. Lees bericht 45 en 46 maar eens van dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/348164-test-canaldigitaal-duo-lnb-vergeleken-met-andere-duo-lnbs/page-3

De perfecte lnb voor de B&R 68.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een paar 240cm staan, en een 4 meter van Rtl Veronique uplink.

240 is op dit moment wat te groot voor me, heb al een keer een nog nieuwe Channel Master 243 moeten afslaan vanwege te zware mast en polarmount die ervoor nodig was. 180 wil ik nog wel eens proberen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opvalt is dat @commentaar helemaal niet reageert op de nieuwe duo-lnb voor schotels van 70cm.

Zou hij de eerste of misschien wel enige in Nederland willen zijn die deze lnb in Nederland verkoopt?

 

Speculeren kun je beter op de beurs in Amsterdam doen :crazy:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik had vandaag door toedoen van een dealer wel een heel bijzondere ervaring opgedaan v.w.b. de EISS (B&R) 68cm schotel.

 

Omdat ikzelf ook nog een schotel moet kopen t.b.v. mijn overwintering in Spanje heb ik toch nog even gekeken naar het EISS statief plus bijbehorende schotel.

Omdat daarop standaard een DUO LNB is gemonteerd, althans bij die van de dealer, vroeg ik per mail aan één van de dealers wat de kosten zijn als ik die door een Inverto Ultra Black SINGLE LNB laat vervangen.

I.p.v. een reply op mijn mailbericht kreeg ik een telefoontje wat ikzelf al vreemd vond want een antwoord per mail over de prijs is toch het meest makkelijke.

Men vroeg aan mij de reden waarom deze wisseling en waar ik deze schotel zou willen gebruiken en ik noemde maar voor het gemak Valencia.

 

Wie schetst mijn verbazing toen de dealer bedenkingen uitte over de ontvangstmogelijkheden van Astra 3 in deze omgeving.

Ik wees hem uiteraard op de meldingen die gemaakt zijn dat deze combinatie tot ruim in Portugal nog ontvangst van Astra 3 mogelijk maakte.

Het antwoord daarop was dat hij daar weinig vertrouwen in heeft.

 

Als het nu de een of andere kleine winkel / leverancier zou zijn die deze uitspraak deed maar het gaat hierbij toch om een grote gerenommeerde leverancier van satelliet ontvangstcomponenten.

 

Tja, wat moet je hier nu mee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...