Ga naar inhoud


Plaatjes kraken of statische electriciteit ?


Aanbevolen berichten

En ik deed het vroeger met azijn en dat werkte volgens mij ook goed.

 

Ik kocht al eens singeltjes op die uit een jukebox kwamen.

En na ze opgepoetst te hebben met een vochtige doek azijn konden ze toch afgespeeld worden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

dat viel wel mee met die krassen.

Op een uitzondering na, zagen die singeltjes er nog heel goed uit.

Alleen de hoes die was er niet meer bij.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook kunnen dat je matje moet vervangen worden (wat tussen de schijf en plaat ligt ) vroeger hadden wij er soms ook problemen mee dat die dingen na een tijd statische ladingen vertoonden

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man , welke verhalen hier. :whistle:

Ik zou geen enkele Single of LP uit mijn ( toch omvangrijke ) platencollectie aan iemand uitlenen.

Gebruik gewoon een "ioniser" zacht borsteltje , wat vochtig gemaakt is met "ioniser fluid" uit een los te verkrijgen flacon. In mijn geval , regelmatig wat druppeltjes in de twee gaatjes om de borstel vochtig te houden.

 

Google even : "Tips voor het schoonmaken van vinyl LP’s" . ;)

 

 

post-37533-0-87307800-1496757900.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne truc werkt ook om dat willekeurig krakken en tikken weg te doen. Ge kunt dan zelfs nog een brood kopen. Maar men ziet graag een mens spartelen. Laat het dan maar zo ,is goed voor de commerce.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy Sat,

 

 

 

Ik zou geen enkele Single of LP uit mijn ( toch omvangrijke ) platencollectie aan iemand uitlenen.

 

Ik heb dat in het verleden 1 x gedaan en daarna nooit weer.

 

De uitgeleende LP was niet meer te draaien.

 

Mensen die iets wilden hebben hoefden dat alleen maar te zeggen en ik nam dat op op een Cassette voor hun.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord stond er ergens wel tussen of L & R een stukje , Dreft ,azijn ,licht lauw water ,borstel en pompsteen . Iemand zal dat wel beter kunnen uitleggen, pompsteen heeft aarding ,vochtigheid dat statische lading doet weggaan ,azijn tegen kalk of om't water beter in de groeven te krijgen ,ook nog eens vetoplossend ,en spoelen . En niet droogwrijven !

Ik heb dat ooit vroeger zo eens gedaan en ben nu zeer blij dat de LP niet meer kraakt. Plastik sleeves koop ik ooit wel eens ,dit zou beshermen tegen statische lading.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je kunt het beste ze schoonmaken met een mengsel van gedestilleerd of gedemineraliseerd water met isopropyl alchol (verhouding 3:1). In een liter nog 3 druppels kleurloos afwasmiddel toevoegen.

Deze mix gebruik ik in een platenschoonmaakmachine (Okki Nokki) en in een Lenco-cleaner. Met die machine kun je ook platen met neergeslagen lencoclean weer helemaal schoon krijgen.

 

Geen gewoon water gebruiken, daar zitten zouten in die neerslaan in de groeven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...