Ga naar inhoud


Welk type Inverto Black Ultra Quad voor Astra 3 in Spanje?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb straks in Spanje op een Triax 78 een Quad LNB nodig en daarvoor wilde ik een Inverto Black Ultra LNB bestellen.

Nu zag ik op een Duitse webshop die tegenwoordig ook al in NL zit een aantal types staan maar ik zie het verschil niet.

 

Welke van de hieronder staande types heb ik nu nodig?

 

Inverto Black Ultra Quad LNB, HGLN, 40 mm, Schwarz € 23,90

 

Inverto IDLB-QUDL40 Quad LNB (40mm) € 24,75

 

inverto idlb-qudl40 Selected Quad Premium LNB 40 mm Zwart € 17,50

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Jürgen

Zo moeilijk is het niet.
De Inverto Black Ultra Quad heeft de volgende codering:

Quad HGLN 40mm LNB
IDLB-QUDL40-ULTRA-OPP
Item: 3310

De eerste site noemt het bovenste deel van de codering op.
De tweede site noemt het onderste deel van de codering op.

De Inverto Black Premium Quad heeft de volgende codering:

Selected Quad 40mm LNB
IDLB-QUDL40-PREMU-OPP
Item: 3311

Dat is dus de derde site.

De Inverto Black Ultra koop je in Nederland voor €23,95
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de toelichting maar alle genoemde benamingen staan op de site van één en dezelfde webshop, daarom was dit voor mij verwarrend.

Dan blijft toch nog even de vraag, wat is het verschil tussen de Premium en de Ultra LNB en welke van beiden heb ik nodig?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto Black Premium is een prima lnb. De aansluitingen zitten achter elkaar dus als je meerdere lnb's op een rail wilt plaatsen, dan kunnen ze met de koppen tegen elkaar.
De Inverto Black Ultra  behoort tot de top van de lnb's en is net nog een fractie beter van de Premium. Nadeel van deze lnb is wel dat de aansluitingen naast elkaar zitten. Je kunt deze lnb dus niet zo makkelijk op een rail plaatsen omdat de koppen een stuk van elkaar af blijven.

Maar zijn de verzendkosten voor Nederland niet een stuk lager dan dat je ze van Duitsland laat komen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat is helder en ga ik de Ultra bestellen want die komt alleen op de schotel te hangen waardoor de stand van de aansluitingen niet relevant is.

Verzending uit Duitsland is bij deze site, als je nog de letter e toevoegde dan heb je een vrouwelijke ruiter, meestal gratis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat is helder en ga ik de Ultra bestellen want die komt alleen op de schotel te hangen waardoor de stand van de aansluitingen niet relevant is.

Verzending uit Duitsland is bij deze site, als je nog de letter e toevoegde dan heb je een vrouwelijke ruiter, meestal gratis.

Spanje? Ik zou helemaal GEEN Inverto BLACK LNB bestellen maar ga toch voor een WITTE Invacom!  Inverto Blacks en al hun zwarte LNB's gaan aan de kook, zelfs al bij de hitte en zon nu in Nederland. En het laat zich raden wat de gevolgen zijn voor de ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou wat in kunnen zitten maar ik heb het hier over een periode van oktober tot april en dan is de zon niet zo heet meer.

Heeft de witte dezelfde specificaties dan de Black?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in Spanje al vele jaren 4 Inverto Black Ultra Quads op een rail staan. Ik heb nog nooit een problemen gehad.

En als je bang bent dat ze oververhit raken, een spuitbusje wit kost nog geen €2,-

 

Helemaal mee eens,heb al jaren een zwarte Black Ultra en nog in prima staat.

 

Ook een flens LNB van Invacom, doet het ook al jaren goed.

 

Heb beide toen besteld in Europa, want hier te duur.

 

Alle andere LNB's zijn van Chinese makelij en daar wil het kapje wel eens van wegsmelten en/of de behuizing verduren.

 

Dus maak je niet druk over de kwaliteit van Inverto en Invacom.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens gezegd dat ze stuk gaan die Inverto's. Echter, het plastic is zwart en wordt gloeiend heet in de zon. Als je dan hem gebruikt voor zeer zwakke signalen, dan vallen die weg omdat de LNB simpelweg in de ruis gaat.

 

Invacom zijn niet voor niets wit gemaakt, maar nadeel is dat dit bakbeesten zijn, erg breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je je er niet te veel zorgen om moet maken of de lnb nu warm wordt of niet.
Digital Fernsehen heeft eens een test uitgevoerd met koudspray.
Eerst de lnb lekker heet laten worden door de zon en het signaal gemeten. Toen de lnb helemaal rondom met koudspray ingespoten zodat die dik onder het ijs zat. Resultaat, geen ontvangstverbetering waar te nemen, zie: http://www.digitalfernsehen.de/LNB-Kuehlung-mit-Kaeltespray.1227.0.html
 

post-60869-0-10606300-1496141981.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als er dan merken zijn die je beslist niet moet nemen dan praten we over het Griekse merk Edission.
Bekijk het 6 graden monoblock dat in Spanje nog geen 2 jaar aan de schotel heeft gehangen.
De gebruiker merkte pas dat er iets loos was toen er zich een spin in de feedhorn had genesteld en er dus geen signaal meer door kwam. Binnen 2 jaar dus de kap helemaal verpulvert door de zon.
En wat denk je van de 3 jaar oude Golden Interstar. Alle kappen gebarsten.
Neem maar gerust Inverto, daar zul je dat niet bij meemaken.
 

post-60869-0-04306200-1496234507_thumb.jpg

post-60869-0-53967200-1496234574_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit net zo zijn als met plastic tie wraps, dat niet-zwarte exemplaren vaak op den duur niet tegen de UV-inwerking van de zon kunnen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...