Ga naar inhoud


programma om te back uppun


blitzteam

Aanbevolen berichten


Ik begrijp het excluderen ergens wel, maar aan de andere kant, wil je uiteindelijk wel gewoon 1 VOLLEDIGE backup hebben, dus ook met bv je muziek-map er bij.

Als je dan in Acronis, een incrementele backup maakt, dan houdt hij toch alleen maar de wijzigingen bij die je gemaakt hebt... dat is volgens mij het grote voordeel van zo een incrementele backup. Je data die je bewaard op je externe disk blijft relatief beperkt.

Ga je excluderen, dan is je backup op een bepaald moment niet meer compleet...  want zo nu en dan komen er files bij, die je dan niet meeneemt in je backup.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ieder zijn werkwijze natuurlijk

de vraagsteller blitzteam zal ook desbetreffende zijn informatie ingewonnen hebben

ook uit de in het verleden reeds opgestelde adviezen rondom backuppun hier op sat4all...

 

belangrijke kan zijn dat er gevraagd werd naar een "liefst " gratis programma

de Pro versies kunnen meestal meer

 

Overigens voor enkel Data bestanden Backuppen die je zelf aanmaakt en/of verzameld is ook windows10 reeds uitgerust en hoef je geen extra software kopen.

 

Voor systeem en partitie backup naar bijvoorbeeld een dissimilar PC is AOMEI heel fijn.

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acronis kan geen mappen excluden, als je bijv. een map vol met muziek hebt wordt deze meegenomen en wordt je backup veels te groot. Ik heb veel op mijn opslag wat ik nog rustig uit moet zoeken en deze zijn dan ook overbodig in een backup. Enige die mij wel mappen laat excluden is EaseUS Todo Backup.

 

En logish toch zet je een backup ergens anders, wat heeft het anders voor nut.

 

Ik gebruik dus beiden Acronis en EaseUS voor backups, het ene systeem met de ene het andere systeem met de andere.

 

Acronis kan prima mappen excluden maar dan moet je geen disk image maken maar een mappen image.  Tenminste, het is geen enkel probleem met Acronis Backup 11.5 for PC.  Ik gebruik Acronis dan ook vooral om een gecompresste versie van documenten, excels etc te maken vanaf m'n dataschijf. 

 

Ook ik maak geen backup van muziek etc, wel maak ik een kloon naar een 2e schijf met Syncovery.  Voordeel: Syncovery brengt die 2 schijven echt in sync waarbij verwijderingen met (bijvoorbeeld) een week kunnen worden uitgesteld.

 

O ja, gratis is leuk maar voor sommige programma's heb ik echt wel geld over....

aangepast door JoeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Acronis is gratis te downloaden bij WD, voorwaarde voor het gratis gebruik is dat je over een WD harde schijf beschikt (intern of extern), deze versie is volledig functioneel, enkele pro functies staan uit.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan geen mappen excluden met Acronis welke versie ik ook gebruik, ik kan wel bestanden excluden met Acronis als ik een image maak, maar dat is niet wat je altijd wilt als je bijv. 1 partitie hebt van 1TB, data wordt dan apart backupped en is enkel een systeem image nodig en daarvoor moet je dan mappen kunnen excluden voor een image. EaseUS TodoBackup kan dit en valt daardoor gelijk onder de betere backup programmas al is het wel iets trager dan Acronis.

 

In iedergeval gebruik ik hier beiden Acronis en EaseUS om tot het totale plaatje te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...