Ga naar inhoud


Amiko A4 handleiding gevraagd


Supersnelli

Aanbevolen berichten


Sorry voor de late reactie. Waren paar dagen weg. Zal muis aansluiten. USB stick werkt overigens prima voor opnamen.

Is het overigens normaal dat op sommige dagen tal van zenders "geen info" vermelden en dus geen beeld geven? Beeld loopt ook af en toe vast op sommige zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Amiko heeft wat bugs, dat heeft iedere Amiko, echt geweldig is er geen een, ze hebben allemaal wel wat, opnieuw opstarten lost het meestal wel op.

 

Meest storende geconstateerde bug tot nu toe, OSD en menu's kunnen volledig de weg kwijt zijn, flarden van menu's ontbreken, de rest van het scherm gevuld met strepen van de ontbrekende delen.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
21 uur geleden zei Supersnelli:

Een vraagje. Bij veel zenders staat sinds kort geen info. Geven dan ook geen beeld. Bij andere krijg ik de mededeling "scrambled", ook geen beeld.

Een kennis zei mij om de zenders opnieuw te installeren. Is dat zo? En zo ja, hoe gaat dat?

Setting > Tabblad Systeem > Reset > Delete all channels

Herstart de box!

OK toets op de AB

Kabel installatie > EPG toets op de AB indrukken (Network ID scan) Hier kiezen voor Leverancier Ziggo of UPC.

Freq: 474000 (voor oud upc gebied164000)
Sym: 06875 (voor oud upc gebied 06900)
QAM: 64
Network ID: 05555
Type: HD

OK toets toets op de AB scannen.

aangepast door Ghanssie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ghanssie bedankt voor jouw laatste bericht. Door allerlei omstandigheden nog niet toegekomen aan jouw advies vwb zenders opnieuw installeren. Bedoel jij met "herstart de box" dat de box uit en vervolgens weer aangezet moet worden. Helaas geen handleiding voor deze amateur anders had ik deze domme vragen niet hoeven te stellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik word zo langzamerhand moedeloos van die dreambox. Het is geen dream maar een nachtmerrie.

Paar keer opnieuw zenders geinstalleerd maar kom niet verder dan circa 30 en dat is veel minder dan de circa 225 die ik eerst had.

Bij de kabelinstallatie, dus voordat ik op de EPG knop druk,  krijg ik een lijst van nummers, frequenties, Sym, Qam en kanaalnrs. Moet ik hier nog iets mee?

Deze lijst krijg ik ook aan het eind nadat ik gekozen heb voor OK op de AB. Maakt het nog wat uit of de netwerk ID 05555 of

5555 is? En zo ja, hoe krijg ik die nul weg. Help, help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 19-8-2017 om 12:30 zei Ghanssie:

Kabel installatie > EPG toets op de AB indrukken (Network ID scan) Hier kiezen voor Leverancier Ziggo of UPC.

Freq: 474000 (voor oud upc gebied164000)
Sym: 06875 (voor oud upc gebied 06900)
QAM: 64
Network ID: 05555
Type: HD

OK toets toets op de AB scannen.

Had je deze bijdrage gelezen, en uitgevoerd?

Verder is het belangrijk, dat je goede kabels gebruikt tussen je aansluit doos en de ontvanger, met kabelkeur.

Hoe oud is je wandcontactdoos?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan kan je signaal nog te zwak of te sterk zijn voor je tuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...