Ga naar inhoud


NPO1 gecodeerd, Ferguson Ariva 210,


Le7t

Aanbevolen berichten

Is de kaartlezer wel geschikt voor Canaldigitaal?

Ik kan nergens gegevens vinden waarvoor die kaartlezer is ingericht.

Heeft het ooit al gewerkt met Seca 3?

Naar ik meen werd enkele weken geleden NPO1 HD gedecodeerd. Zowiezo werd enkele maanden geleden NPO1 HD gedecodeerd. 

 

In de handleiding staat o.a. "Kaartlezer voor Pay-TV (Canaldigitaal)" en ook "CAM -

Conditional Access Module -.... (z.B. Viaccess, Nagra, Conax, Seca, etc.)...".

Echter de zinsnede "Seca 3" kan ik niet vinden in de handleiding.

 

(Enkele maanden geleden is de afstandsbediening kapot gegaan -bleek later. Echter ik wist op dat moment niet of de afstandsbediening of de ontvanger kapot was. Vervolgens heb ik instellingen gewijzigd, zonder succes. Vervolgens heb ik een vervangende Ferguson Ariva 210 met afstandsbediening gekocht en geinstalleerd. En daarna is dus naar ik meen minstens 1 maal NPO1 HD gedecodeerd. De vervangende Ferguson heeft wel een iets andere software, te constateren aan de menu's. De oorspronkelijke Ferguson is snel in gebruik te nemen. Daarnaast heeft de schotel een tweede kop voor ontvangst van Astra 19,2).

 

Op grond van mijn ervaringen en de handleiding concludeer ik dat de kaartlezen geschikt is voor Canal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus je hebt ook een DUO lnb in gebruik?

Dat moet ingesteld worden in je ontvanger. Anders zit je op NPO1 HD te wachten terwijl je Astra 23,5 en Astra 19,2 niet goed hebt ingesteld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vele jaren een abonnement (zie eerste post) en ik heb daar niets aan veranderd.

De smartcard is geplaatst in de ontvanger, de kaart is met enige kracht in de lezer geduwd en wil nu niet meer dieper. Het klepje op de ontvanger is gesloten. De chip op de smartcard wijst naar boven.

 

Echter ik kan in het menu het smartcardnummer niet vaststellen. Dat zou betekenen dat de smartcard niet gelezen wordt.

 

Ik ontvang wel andere kanalen. Is dat mogelijke zonder smartcard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, wanneer die niet gecodeerd zijn wel.

 

Ik denk dat jouw ontvanger niet geschikt is in de huidige vorm voor het decoderen van SECA 3 gecodeerde zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt ook een DUO lnb in gebruik?

Dat moet ingesteld worden in je ontvanger. Anders zit je op NPO1 HD te wachten terwijl je Astra 23,5 en Astra 19,2 niet goed hebt ingesteld.

Ik heb een schotel met duo-LNB. Echter om het foutzoeken te vergemakkelijken heb ik de ontvanger alleen kanalen van astra 3 laten zoeken. Op grond van eerdere reakties  (van youriy, a33 en sprietje) concludeer ik dat de ontvanger juist is ingesteld voor astra 3 en dat voor ontvangst van astra 3 ontvangst van astra 19,2 niet noodzakelijk is.

Daarom begrijp ik je opmerking niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wanneer die niet gecodeerd zijn wel.

 

Ik denk dat jouw ontvanger niet geschikt is in de huidige vorm voor het decoderen van SECA 3 gecodeerde zenders.

Daaruit zou dan volgen dat NPO1 HD en dergelijke kanalen sinds kort gecodeerd zijn mbv SECA 3 en tot voor kort op een andere manier gecodeerd waren. Ik heb daar niets van vernomen. Is de codering in de afgelopen maanden gewijzigd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat is al tijden zo.

 

Maar welke softcam heb je in je software, je gaf aan dat de software op deze ontvanger een andere versie heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een veel voorkomend probleem dat bepaalde knoppen van de afstandsbediening het niet meer doen of zelfs de gehele afstandsbediening.
Je kunt elke toets op de juiste werking controleren m.b.v. de camera op je mobile telefoon of op je computer.
Richt de afstandsbediening op de camera en druk op een knopje. Als het werkt, zie je op je scherm de led van de afstandsbediening wit oplichten, zie bijlage.
 

post-60869-0-95607500-1496695104.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaalsterkte op 11739 MHz is nu wel goed. Ook wordt het kanaal CD Infokanaal goed ontvangen.

 

Dit betekent dat 23 oost correct ontvangen wordt. Dus het (de)coderingsprobleem ligt niet aan diseqc instellingen of zo! Duo LNB of niet, daar ligt nu niet primair het probleem.

 

NPO2HD zit op dezelfde frekwentie, dus die zou nu ook binnen moeten kunnen komen.

 

Welke software versie zit erin? zie de vraag van @youriy, bericht #13.

 

Kan je testen of je kaart bij een andere installatie wel beeld geeft? En/of of je daar wel de geldigheidsdatum etc kunt uitlezen?

Zijn de contactpunten van de kaart schoon? Kan er schade in je kaartlezer zijn ontstaan? Weet je zeker dat de goede kant boven zit?

 

Dat zijn de vragen die mij nu te binnen schieten.....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit betekent dat 23 oost correct ontvangen wordt. Dus het (de)coderingsprobleem ligt niet aan diseqc instellingen of zo! Duo LNB of niet, daar ligt nu niet primair het probleem.

 

NPO2HD zit op dezelfde frekwentie, dus die zou nu ook binnen moeten kunnen komen.

 

Welke software versie zit erin? zie de vraag van @youriy, bericht #13.

 

Kan je testen of je kaart bij een andere installatie wel beeld geeft? En/of of je daar wel de geldigheidsdatum etc kunt uitlezen?

Zijn de contactpunten van de kaart schoon? Kan er schade in je kaartlezer zijn ontstaan? Weet je zeker dat de goede kant boven zit?

 

Dat zijn de vragen die mij nu te binnen schieten.....

 

Groet,

A33

Ik zal morgen:

- De softwareversies van de vervangende en oorspronkelijke ontvanger vaststellen

- Nagaan of en hoe NPO2 HD ontvangen wordt

- De smartcard in de oorspronkelijke ontvanger proberen (met de in dit draadje geadviseerde LNB-instellingen)

- De geldigheidsdatum en nummer van de smartcard in de oorspronkelijke ontvanger proberen vast te stellen

- De contactpunten van de kaart reinigen

- Nagaan hoe de kaart in de kaartlezer moet worden geplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een Seca 3 smartcard?

Welke kleur heeft de kaart?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Le7t schrijft:

"Naar ik meen werd enkele weken geleden NPO1 HD gedecodeerd. Zowiezo werd enkele maanden geleden NPO1 HD gedecodeerd."

NPO 1 HD is nooit ongecodeerd geweest, niet vorige maand, niet vorig jaar en ook niet 5 jaar geleden.

 

 

De nieuwste firmware voor de Avira 120 Combo is: A120Combo 20130402 V2.18B8
Die vind je op deze site: http://ferguson-digital.eu/en/download/download-satellite-tv/


 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nieuwste firmware er ook niet toe leidt dat de interne kaartlezer het goed doet, dan kun je in deze ontvanger ook een CI-module plaatsen. Als je dan de witte CI-module plaatst, dan kun je ook bepaalde zenders ontvangen die zwaarder gecodeerd zijn zoals bijv. Mezzo HD, Fox Sports enz.
 

post-60869-0-92306800-1496739245.jpg

post-60869-0-20428500-1496739260.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Le7t schrijft:

 

"Naar ik meen werd enkele weken geleden NPO1 HD gedecodeerd. Zowiezo werd enkele maanden geleden NPO1 HD gedecodeerd."

 

NPO 1 HD is nooit ongecodeerd geweest, niet vorige maand, niet vorig jaar en ook niet 5 jaar geleden.

 

 

Dat zegt toch ook niemand.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...