Ga naar inhoud


NPO1 gecodeerd, Ferguson Ariva 210,


Le7t

Aanbevolen berichten

Probleem 1: NPO1 en soortgelijke zenders gecodeerd, FTA niet.

Probleem 2: NPO1 op 12344

 

Opstelling:

- 1 schotel met 1 LNB-behuizing met 4 aansluitingen waarvan 1 gebruikt wordt

- Ferguson Ariva 210 ontvanger

- Canal Digitaal Basis (?, in ieder geval goedkoopste) abonnement

- Ter vereenvouding alle kanalen gewist en alleen TV-kanalen Astra 3 ingelezen middels Fast scan/Canal Digitaal (naar ik meen HD)

 

Toelichting probleem 1:

Uit 1e afbeelding blijkt dat NPO1 gecodeerd is maar signaalsterkte voldoende. Zie voor signaalsterkte ook 3e afbeelding.

Mogelijk veroorzaakt doordat ontgrendeling niet aankomt bij  Ferguson. Volgens Canal Digitaal FAQ wordt ontgrendeling verstuurt over kanaal Info en Nieuws. Volgens KingofSat is dat via transponder 11739. Uit afbeelding 2 blijkt dat signaalsterkte daarvan te klein is.

Maar is het mogelijk dat ene transponder wel en andere niet ontvangen wordt?

 

Toelichting probleem 2:

Uit 1e afbeelding blijkt dat Ferguson meent dat NPO1 uitgezonden wordt op 12344.

Volgens KingofSat echter op 12187.5.

Is het aanemelijk dat Ferguson de transponderfrequentie verkeerd weergeeft?

post-99915-0-01981800-1496602257_thumb.jpg

post-99915-0-10413400-1496602309_thumb.jpg

post-99915-0-96513600-1496602429_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die LNBinstellingen staan zeker niet goed, nee.

 

Kijk of je voor de LNB de keus hebt van "universele LNB". Dan die kiezen.

Anders bij LNB-type / LO(Local Oscilator)-frekwentie kiezen voor de keus: 9750/10600 (staat nu waarschijnlijk op 9750/10750).

 

Dan opnieuw alle zenders wissen, en opnieuw fast scan doen.

Dat zou verbetering moeten brengen, denk ik.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de snelle reakties.

 

Wat betreft probleem 2:

 

De LNB (voor Astra 3A) was inderdaad ingesteld op "Universeel(9750-10750)".

Ik heb deze instelling gewijzigd in "Universeel(9750-10600)". (De optie "Universele LNB bestaat niet op deze Ferguson - met diens software).

(De LNB (voor Astra 1) was en is nog steeds ingesteld op "Universeel(9750-10600)").

 

Bij inlezen TV-kanalen Astra 3 middels Fast scan/Canal Digitaal (HD) werd geen enkel kanaal gevonden.

Bij inlezen TV-kanalen Astra 3 middels Fast scan/Canal Digitaal (SD) werd oa gevonden:

NPO1 op 12187 MHz (cf KingofSat) echter gecodeerd,

NPO2 op 11739 MHz (cf KingofSat) echter gecodeerd,

NPO3 op 12187 MHz (cf KingofSat) echter gecodeerd,

RTL4 HD op 11856 MHz (cf KingofSat) echter gecodeerd.

 

Dus de afwijkende frequentie is verholpen.

 

 

Wat betreft probleem 1:

 

De signaalsterkte op 11739 MHz is nu wel goed. Ook wordt het kanaal CD Infokanaal goed ontvangen.

Ik heb de Ferguson op dit kanaal ingesteld en wacht nu minimaal 1 uur (cf FAQ Canal Digitaal) of de ontgrendeling ontvangen wordt. Ik zal hierover alhier berichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequenties die je noemt van NPO 1-2-3 en RTL4 zijn juist. Als er komt te staan dat deze zenders gecodeerd zijn, dan is je kaart niet geldig.
Misschien te lang geleden dat je hem een geldigheidsupdate gegeven hebt?

Is de zenderlijst voor de Ariva wel te updaten via de Astra 23,5? Via de Astra 19,2 gaat het in ieder geval zeker.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Ferguson op dit kanaal ingesteld en wacht nu minimaal 1 uur (cf FAQ Canal Digitaal) of de ontgrendeling ontvangen wordt. Ik zal hierover alhier berichten.

 

Had je ook op de Canadigitaal website een "heractivatie" van de kaart aangevraagd?

Dan zou het snel moeten lukken.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je ook op de Canadigitaal website een "heractivatie" van de kaart aangevraagd?

Dan zou het snel moeten lukken.

 

Groet,

A33

Nee. En na enkele uren afgestemd te zijn geweest op kanaal CD Infokanaal werden NPO1 ed nog steeds niet gedecodeerd. Nu heractivatie via website aangevraagd en afgestemd op NPO1. Ik zal hierover alhier berichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequenties die je noemt van NPO 1-2-3 en RTL4 zijn juist. Als er komt te staan dat deze zenders gecodeerd zijn, dan is je kaart niet geldig.

Misschien te lang geleden dat je hem een geldigheidsupdate gegeven hebt?

Is de zenderlijst voor de Ariva wel te updaten via de Astra 23,5? Via de Astra 19,2 gaat het in ieder geval zeker.

 

Ik weet niet precies wat een het geven van een geldigheidsupdate inhoudt. Ik meen nooit -bewust- een geldigheidsupdate te  hebben gegeven.

 

Ook weet ik niet precies wat het updaten van een zenderlijst inhoudt.

Ik meen dat zenderlijsten van een Ferguson Ariva 210 niet automatisch worden bijgewerkt. Ik heb zelfs (naar ik meen voorjaar 2016) enkele nieuwe transponderfrequenties moeten toevoegen en/of symbol rate van bestaande transponderfrequenties te hebben moeten wijzigen.

Dus mijn korte antwoord op je vraag luidt "vermoedelijk niet". En je bewering mbt Astra 19,2 durf ik niet te onderschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Le7t

Om de geldigheid van je smartcard niet te laten verlopen, is het 't beste om de ontvanger in standby te laten staan. Dan krijgt de kaart om de paar dagen een update van de geldigheidsdatum. Dit noemen ze ook wel een heractivatie.
De geldigheidsdatum wordt ongeveer 2 maanden voor de huidige datum gezet. Dat kun je ook uitlezen via het menu bij CI-module, smartcard.
Je kunt de kaart dus maximaal 2 maanden uit je ontvanger bewaren voordat hij niet meer decodeert maar hou voor de veiligheid een maand aan.

Een geldigheidsupdate krijgt de kaart automatisch via alle zenders van CanalDigitaal, zelfs op zenders waar je geen abonnement voor hebt zoals een duurder pakket.
Updates krijg je niet via zenders die alleen maar door CanalDigitaal doorgelinkt worden. Dat zijn bijv. de zenders Mezzo HD, de muziekzenders VH 1 classic, VH 1, MTV Rocks, MTV Hits enz. Deze zenders zitten niet op een transponder van CanalDigitaal maar kun je wel bekijken met een abonnement van CanalDigitaal.

Ook kun je een geldigheidsupdate aanvragen via de site van CanalDigitaal, zie: https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/smartcard/heractiveren/
Je moet je ontvanger dan wel een uur op een vaste zender laten staan.
Het kan ook via een SMS.

De zenderlijst updaten kan niet via alle zenders van CanalDigitaal.
Een zenderlijst update via de Astra 19,2 gaat via transponder 12515H. Daar zit de zender Hustler TV op.
Die transponder moet dus met de juiste parameters in je satellietontvanger zijn opgenomen. Zit die transponder niet met de juiste paramaters in je ontvanger, dan kun je ook geen update van de zenderlijst krijgen. Het gaat dus niet lukken als je de zender Hustler TV niet kunt ontvangen.

Een beperkt aantal satellietontvangers kan de zenderlijst ook via de Astra 23,5 binnen halen. Dat gebeurt via de transponder 11739V waar ook de zender CD Info & Nieuws op zit.
Als je deze zender niet kunt ontvangen, dan kun je de update dus ook niet binnen halen. Bovendien moet je eerst even in de gebruiksaanwijzing lezen of je ontvanger uberhaupt de mogelijkheid heeft de zenderlijst via de Astra 23,5 binnen te halen.

Heb je een ontvanger waarbij je de zenderlijst dus niet via de Astra 23,5 kunt binnen halen, dan moet je dus beschikken over een duo-lnb zodat je zowel de Astra 19,2 als de Astra 23,5 kunt ontvangen.

Heb je een enkele lnb, bijv. bij een schotel op statief, dan zul je voor een zenderlijst update de schotel even moeten verdraaien naar de Astra 19,2.

Je kunt natuurlijk ook de nieuwe zenders handmatig inscannen en deze in de gewenste volgorde zetten van je zenderlijst maar dit kost extra werk en sommige mensen kunnen dit niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. En na enkele uren afgestemd te zijn geweest op kanaal CD Infokanaal werden NPO1 ed nog steeds niet gedecodeerd. Nu heractivatie via website aangevraagd en afgestemd op NPO1. Ik zal hierover alhier berichten.

Na aanvragen van heractivatie en na vervolgens enkele uren afgestemd te zijn geweest op NPO1 werden NPO1 en dergelijke nog steeds niet gedecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is de kaartlezer wel geschikt voor Canaldigitaal?

Ik kan nergens gegevens vinden waarvoor die kaartlezer is ingericht.

Heeft het ooit al gewerkt met Seca 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Le7t

 

Om de geldigheid van je smartcard niet te laten verlopen, is het 't beste om de ontvanger in standby te laten staan. Dan krijgt de kaart om de paar dagen een update van de geldigheidsdatum. Dit noemen ze ook wel een heractivatie.

De geldigheidsdatum wordt ongeveer 2 maanden voor de huidige datum gezet. Dat kun je ook uitlezen via het menu bij CI-module, smartcard.

Je kunt de kaart dus maximaal 2 maanden uit je ontvanger bewaren voordat hij niet meer decodeert maar hou voor de veiligheid een maand aan.

 

Een geldigheidsupdate krijgt de kaart automatisch via alle zenders van CanalDigitaal, zelfs op zenders waar je geen abonnement voor hebt zoals een duurder pakket.

Updates krijg je niet via zenders die alleen maar door CanalDigitaal doorgelinkt worden. Dat zijn bijv. de zenders Mezzo HD, de muziekzenders VH 1 classic, VH 1, MTV Rocks, MTV Hits enz. Deze zenders zitten niet op een transponder van CanalDigitaal maar kun je wel bekijken met een abonnement van CanalDigitaal.

 

Ook kun je een geldigheidsupdate aanvragen via de site van CanalDigitaal, zie: https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/smartcard/heractiveren/

Je moet je ontvanger dan wel een uur op een vaste zender laten staan.

Het kan ook via een SMS.

 

De zenderlijst updaten kan niet via alle zenders van CanalDigitaal.

Een zenderlijst update via de Astra 19,2 gaat via transponder 12515H. Daar zit de zender Hustler TV op.

Die transponder moet dus met de juiste parameters in je satellietontvanger zijn opgenomen. Zit die transponder niet met de juiste paramaters in je ontvanger, dan kun je ook geen update van de zenderlijst krijgen. Het gaat dus niet lukken als je de zender Hustler TV niet kunt ontvangen.

 

Een beperkt aantal satellietontvangers kan de zenderlijst ook via de Astra 23,5 binnen halen. Dat gebeurt via de transponder 11739V waar ook de zender CD Info & Nieuws op zit.

Als je deze zender niet kunt ontvangen, dan kun je de update dus ook niet binnen halen. Bovendien moet je eerst even in de gebruiksaanwijzing lezen of je ontvanger uberhaupt de mogelijkheid heeft de zenderlijst via de Astra 23,5 binnen te halen.

 

Heb je een ontvanger waarbij je de zenderlijst dus niet via de Astra 23,5 kunt binnen halen, dan moet je dus beschikken over een duo-lnb zodat je zowel de Astra 19,2 als de Astra 23,5 kunt ontvangen.

 

Heb je een enkele lnb, bijv. bij een schotel op statief, dan zul je voor een zenderlijst update de schotel even moeten verdraaien naar de Astra 19,2.

 

Je kunt natuurlijk ook de nieuwe zenders handmatig inscannen en deze in de gewenste volgorde zetten van je zenderlijst maar dit kost extra werk en sommige mensen kunnen dit niet.

 

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

 

Vooralsnog worden NPO1 HD en dergelijke nog niet gedecodeerd echter zodra wel zal ik je aanwijzingen mbt zenderlijst laden uitvoeren.

 

M.b.t. niet decoderen:

A

Ferguson Ariva 210 heeft  oa de menu's Gereedschap en System Setup

- Onder Gereedschap/Common Interface/CI Informatie is niets vermeld

- Onder Gereedschap/Common Interfatie/CI Berichten kan ik kiezen uit Uit en Aan. Ik heb zojuist de keuze Uit vervangen door de keuze Aan. Voorlopig is verder niets vermeld.

- Onder Gereedschap/Conditional Access is niets vermeld

- Onder System Setup vind ik geen relevante submenu's

Dus in het menu nagaan tot wanneer mijn smartcard geactiveerd is, lukt mij niet.

 

B

Markant is dat ook het kanaal Omroep Zeeland gecodeerd is. Hoewel Canal Digitaal niet geheel duidelijk is op CD Infokanaal kreeg ik daar de indruk dat Omroep Zeeland FTA is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"- Onder Gereedschap/Conditional Access is niets vermeld"

 

Zit de smartcard wel goed in de cardreader?

Zit deze firmware er op: A210Combo_20130402_V2.18B8.abs?

Heb je wel een abonnement?

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omroep Zeeland is wel degelijk gecodeerd. Er is maar 1 regionale zender die niet gecodeerd is en dat is TV Drenthe.

Als je smartcard er goed in zit, kun je ook het nummer van de smartcard uitlezen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Le7t, heb je de smartcard in de kaartlezer?

​Je kunt in dat geval beter de witte module van CD aanschaffen en daar de kaart in doen. Dat zou moeten werken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...