Ga naar inhoud


PC ontzettend traag en hangt, wat te doen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag werd ik door een van de oudere buren in ons appartementsgebouw gevraagd of ik naar zijn Windows 7 PC wil kijken want hij kon daar eigenlijk niets meer mee.

 

Het opstarten gaat op zich al traag maar als ik daarna op b.v. IE of Outlook klik dan gaat eerst het molentje een hele tijd draaien totdat die stopt en dan hangt die.

Niets werkt dan meer en na soms 3 á 5 minuten is die weer beschikbaar maar eigenlijk verder niet bruikbaar.

 

Toen ik de PC in de veilige modus heb opgestart keek ik even in de logboeken en dat stond vol met verschillende fouten.

 

Nu is de PC 7 jaar oud en ik vraag mij af of ik hier nog tijd in moet steken of maar moet aanraden om een nieuwe te kopen.

Is er nog iets wat ik op een eenvoudige wijze kan testen, b.v. in de veilige modus want dan reageert de PC tenminste nog op de muis en toetsenbord?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen idee, het is een of ander exotische BIOS en tijdens het booten zie ik geen melding welke toets ik moet gebruiken om in de BIOS te geraken.

Het werd nu te laat, ik zal morgen even noteren welke naam de BIOS heeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In mijn eenvoud zou ik zeggen start hem eens op met een windows cd en kijk eens hoe de computer dan werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meestal werkt F8 ingedrukt houden bij het opstarten

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bootable usb stick maken met windows 7 erop en of linux..opnieuw installeren. Zou dan de partities tijdens het installatie proces verwijderen en er nieuw opzetten.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

F8 is niet de BIOS, en om de opstart volgorde te veranderen moet je in de BIOS zijn.

 

Zucht.....

 

Nee, maar je kunt dan vaak wel op dat moment je boot device kiezen. Dat bedoelde ceesv. Zoiets heet boot override. Als je zoiets als een Ubuntu live cd wil proberen is het onzin om je bootdevice om te gooien. Je druk (meestal op) F8 en kiest de DVD of USB stick of externe schijf of......  De volgende keer dat je opstart gaat alles weer normaal. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou eerst eens een malwarebytes scan doen, grote kans dat het ding vol staat met malware en browser plugins die allerlei dingetjes doen die je helemaal niet wil.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb de laatste tijd ook een paar van die gevallen binnen gehad, want om wat te controleren of te testen lukte bijna niet,

omdat ze zooo traag zijn.

 

Windows opniuw instaleren was de oplossing.

 

Om in het bios te komen kan je ook F2 of DEL proberen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...