Ga naar inhoud


PC ontzettend traag en hangt, wat te doen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zucht.....

 

Nee, maar je kunt dan vaak wel op dat moment je boot device kiezen. Dat bedoelde ceesv. Zoiets heet boot override. Als je zoiets als een Ubuntu live cd wil proberen is het onzin om je bootdevice om te gooien. Je druk (meestal op) F8 en kiest de DVD of USB stick of externe schijf of......  De volgende keer dat je opstart gaat alles weer normaal. 

Dat is bij mij nog altijd F12 om mijn boot device te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja ik heb ook F2 en ESC gezien daarom schreef ik ook meestal. Het ging mij om het punt wat ceesv bedoelde.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt was de opstart volgorde veranderen, dan is de BIOS nodig, met F2 gaat ik hier trouwens de BIOS in :) F8 geeft bij mij geen boot opties voor boot devices enkel boot opties voor Windows(op alle computers).

 

Wat ik wel vervelend is dat niet alles opstart als je bijv. F12 gebruikt. Ook de volorde van booten zal daar niet mee helpen daarvoor zul je de boot methode ook nog moeten aanpassen.

 

 

@Jurgen

 

Heb je al gekeken hoeveel CPU de Windows 7 PC gebruikt? Want er zitten nare fouten in Windows update waarbij de computer eindeloos naar updates blijft zoeken en daarmee enorm veel CPU verbruikt waardoor de computer enorm traag wordt. De enige methode is dan updates geheel uit te zetten en te herstarten. Daarna flink Google gebruiken welke updates handmatig te installeren om de automatische updates weer op gang te krijgen en dit is helaas voor veel computers verschillend ik heb mijzelf daar ook heerlijk uren mee bezig kunnen houden met 2 Windows 7 computers hier in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CPU was niet of nauwelijks belast.

Vandaag is de buurman niet thuis dus ik denk dat ik de PC morgen even ophaal en bij mij neerzet, werkt wel wat makkelijker.

Vind het op zich wel weer even leuk om er war mee te stoeien na alweer een paar jaar Apple te gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Toen ik de PC in de veilige modus heb opgestart keek ik even in de logboeken en dat stond vol met verschillende fouten.

 

Het zou helpen als je die fouten hier vermeldt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp die vraag maar voordat ik nu een half uur ga tikken om al die fouten te vermelden wil ik eerst duidelijk hebben of met de PC überhaupt nog te werken is na een Windows 7 CD gebruikt te hebben en of de gebruiker wellicht besluit om een voor een alternatief te kiezen zoals b.v. laptop of tablet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt was de opstart volgorde veranderen, dan is de BIOS nodig, met F2 gaat ik hier trouwens de BIOS in :) F8 geeft bij mij geen boot opties voor boot devices enkel boot opties voor Windows(op alle computers).

 

Wat ik wel vervelend is dat niet alles opstart als je bijv. F12 gebruikt. Ook de volorde van booten zal daar niet mee helpen daarvoor zul je de boot methode ook nog moeten aanpassen.

 

 

 

 

Ik denk dat je werkelijk niet snapt of wil snappen hoe zoiets werkt

 

Voor alle anderen:

Mits je PC of laptop niet heel antiek is kun je d.m.v. het toets direct na het aanzetten een keuze menu krijgen om, voor deze keer, een andere opstart schijf te kiezen (Dit heet dus boot override) Kijk hiervoor in de handleiding of zoek even op het internet welke toets het is bijvoorbeeld op deze manier.  (Soms kan deze mogelijkheid uit staan in de bios)

 

Stel je wil dus Windows 7 opnieuw installeren van DVD

 

  • Zet de computer aan en druk direct een aantal keren op de bewuste toets (Als je te lang wacht zal de computer normaal opstarten)
  • Je krijgt dan zoiets als:
  • 1396929272-3882765710_m.png
  •  
  • Doe de DVD in de lezer/brander 
  • Kies in het menu CD/DVD en druk op enter

 

De DVD start nu op en je kunt meteen aan de gang. Als de computer bij de installatie opnieuw moet opstarten start hij gewoon weer op van de harde schijf (wat ook moet om de installatie af te maken!)

 

Op dezelfde manier kun je bijvoorbeeld ook een Ubuntu Live CD proberen. 

 

Volledig onnodig om een opstart volgorde aan te passen. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dit is de truc. Stop er vervolgens een Linux DVD in en kijk of je een beetje performance hebt. Zo ja, dan zou W7 ook moeten werken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn allemaal goed bedoelde adviezen maar dan moet je ook maar even de gelegenheid hebben om de daarvoor benodigde CD/ DVD of USB aan te kunnen maken.

Dit wordt wat lastig want ik gebruik uitsluitend een MacBook Pro plus iPad en daarmee zal het niet lukken om een Linux DVD, Windows7 opstart USB of wat dan ook aan te maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen probleem. Van de meeste Linux versies kun je een iso downloaden en die moet je zien te branden of een opstartbare USB stick maken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

uitsluitend een MacBook Pro plus iPad

 

Als je iets wil repareren heb je natuurlijk wel gereedschap nodig :P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai hoe moet ik dat nou doen?

 

2017-06-08 13.47.33.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit al een geprobeerd?

 

Bij het aanzetten op F8 blijven tikken dan kom je in de veilige modes

Daarna op start, alle programa' s,assesoires, syteem en systeemherstel daarna terug naar een paar weken terug zetten.

Groeten

aangepast door rinspanje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...