Ga naar inhoud


Thunderbird door spamfilter alles kwijt.


Con

Aanbevolen berichten

die nieuwe versie wordt je heden ook aangeboden wegens de veiligheidsupdates van windows

klik op pulldown HELP, download thunderbird

 

dat terzijde vermeld

 

op een van de apparaten moet je lokale mappen inrichten ook met imap, die kun je geautomatiseerd laten syncen of manueel

maar ongelukken kunnen altijd voorkomen

 

zo als het verslepen van een groot mails van de ene naar de andere map en Thunderbird te vroeg afsluiten, dan is het ook weg...

 

ik heb gelukkig meerdere PC's

en kan dan bij een ernstige bedienings -FOUT deze PC zonder internet aansluiting opstarten en mijn emails redden daar er een volledige kopie op staat

zo lang ik die  PC met Thunderbird en het IMAP account maar niet laat synchroniseren is die kopie dus volledig bruikbaar!

 

post-30989-0-98876500-1497448241.png

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met IMAP haal je in principe alleen de headers over. Dus zie jij in je email pakket alleen een lijstje berichten. Wil je de inhoud van een bericht zien dan wordt de bijbehorende body opgehaald.

 

Waarschijnlijk kan je met IMAP / Thunderbird ook direct alle bodies downloaden maar dan is het voordeel van IMAP een beetje weg.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp jou niet helemaal mbt de header en de body

en het voordeel van Imap

iedereen wil toch gewoon de mail lezen en niet enkel een lijstje met berichten

 

het voordeel van IMAP is evident dat op elke plek alles gelezen en gebruikt kan worden daar alles op de server blijft staan TOT dat je een bericht bewust wist

maar daar gaat het mij niet om

 

je kunt heel veel redden mits je geen automatisch startende en synchroniserende mail-clients hebt

dus met andere woorden had je wlan uitgezet op de router dan had de ipad en iphone er nog de kopie op

het syncen is meestal met 5 minuten vertraging tussen mailclient en imap server

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het natuurlijk wél om. Ik gebruik imap. Dus alles wordt gesyncd.

En dus einde oefening. Ook als je een apparaat zonder internet aanzet. Alleen de headers zijn bekend, de inhoud blijft gesyncd en ben je dus alles kwijt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Zoals je zegt gebruik je imap omdat dan al je berichten op de server blijven staan. Het zou dan niet efficiënt zijn om toch alle berichten ook te downloaden in je email cliënt. Je email cliënt haalt daarom alleen de bericht header op van de mailserver. Die header bevat oa de afzender, titel van het bericht en een uniek nummer. Op het moment dat jij het bericht wil lezen wordt pas de bericht inhoud van de mailserver opgehaald.

 

@Con

Maar heb je nu webmail?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker heb ik webmail.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je dan in webmail in de prullenbak gekeken?

 

Jazeker, wel 10 x.  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een hosting pakket is bij een provider, dus geen VPS, dan kan je aan ze vragen of ze een backup kunnen terugzetten. Normaal gesproken maken ze een dagelijkse backup die ze voor beperkte tijd bewaren...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con heb jij Thunderbird ook geïnstalleerd op een apparaat dat nog niet online (gesynchroniseerd) is sinds het fout ging?

Daar zouden dan alle emails nog op moeten staan.

Indien ja dan daarvan de internetverbinding verbreken, Thunderbird openen en zo snel mogelijk een backup maken van de emails.

Zet nu op een ander apparaat die instellingen terug die tot verlies van de emails hebben geleid.

Ga nu met het apparaat met alle emails online en laat de zaak synchroniseren. Je zou dan alle emails weer op de server moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als daar imap op gebruikt wordt. Zoals ik hierboven al uitleg hoeft een email cliënt bij imap niet alle berichten op te halen, alleen de headers.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een hosting pakket is bij een provider, dus geen VPS, dan kan je aan ze vragen of ze een backup kunnen terugzetten. Normaal gesproken maken ze een dagelijkse backup die ze voor beperkte tijd bewaren...

 

Con van posted  13-06-2017 08:08 chrash
Beste mensen, gisterenavond heeft een filter mijn postvak-in leeggemaakt. (ik gebruik imap) Hebben jullie een backup op de server van vóór 20.00 uur (12-6-2017)? In afwachting en met vriendelijke groet, Con
 
 Created by Con van  13-06-2017 08:08
 
Tony posted  13-06-2017 09:50 
beste Con,

 

Helaas hebben wij geen individuele backups.

Alleen van de hele server.

We kunnen daarom uw mail niet terugzetten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet als daar imap op gebruikt wordt. Zoals ik hierboven al uitleg hoeft een email cliënt bij imap niet alle berichten op te halen, alleen de headers.

 

Inderdaad, IMAP, alleen headers...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers een duidelijke uitleg.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol

 

Dus iedereen die denkt een backup te maken van zijn imap email zou even goed moeten nakijken of de berichten dan opgehaald worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers een duidelijke uitleg.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol

 

Dus iedereen die denkt een backup te maken van zijn imap email zou even goed moeten nakijken of de berichten dan opgehaald worden.

 

Na het stukje gelezen te hebben heb ik in ieder geval geleerd

wat een push email is. Die kreet kwam ik tegen in Blue mail en

had geen notie wat dat dan inhield.

 

Verder zie ik niets over een back-up. (althans, ik heb niet doorgelinkt)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...