Ga naar inhoud


Thunderbird door spamfilter alles kwijt.


Con

Aanbevolen berichten

Mozbackup maakt een backup van de emails, dus ik zit goed. Bij mij is alles imap.

 

En eigenlijk hoef je bij thunderbird helemaal niets in te stellen, de spam filter staat namelijk al aan maar dit in leer mode, je geeft een tijdje zelf aan wat spam is of niet en de rest verloopt automatish en zeer betrouwbaar ik vind zelden berichten in de spam die er niet behoren.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaat een addon voor Thunderbird die export / import toelaat

 

http://its.isber.ucsb.edu/guides/exporting-e-mail-thunderbird

 

Lekker handig, slimme mensen doen regelmatig een export en dit naar 2 verschillende locaties bv: USB externe schijf / NAS ...........

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren IMAP. Heb ik alle recente mail beschikbaar op mijn iPad, iMac's, iPhone. enz. 

Mijn iMac download altijd de mail plus inhoud. Niet alleen de headers. Mijn TimeMachine maakt daar ieder uur een kopie van, op twee verschillende externe HD's. Een keer per half jaar zet ik de inhoud van het archief over naar een postvak in Mail, en wis ik tegelijk zes maanden uit de server (ik heb maar 1,5 Gb ruimte in mijn postvak op de server). De inhoud uit het archief die dus én op de server én lokaal in mijn iMac staat is in 5 seconden verplaatst naar alleen een lokaal postvak. Ik weet zeker dat alles lokaal staat, want het staat er ook als ik geen internetverbinding heb. En ik kan ze ook terugvinden in mijn TimeMachine.

 

Toch maar een Mac kopen?  ;)

 

T B 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren IMAP. Heb ik alle recente mail beschikbaar op mijn iPad, iMac's, iPhone. enz. 

Mijn iMac download altijd de mail plus inhoud. Niet alleen de headers. Mijn TimeMachine maakt daar ieder uur een kopie van, op twee verschillende externe HD's. Een keer per half jaar zet ik de inhoud van het archief over naar een postvak in Mail, en wis ik tegelijk zes maanden uit de server (ik heb maar 1,5 Gb ruimte in mijn postvak op de server). De inhoud uit het archief die dus én op de server én lokaal in mijn iMac staat is in 5 seconden verplaatst naar alleen een lokaal postvak. Ik weet zeker dat alles lokaal staat, want het staat er ook als ik geen internetverbinding heb. En ik kan ze ook terugvinden in mijn TimeMachine.

 

Toch maar een Mac kopen?  ;)

 

T B 

 

Laat ik even wat ontzenuwen. Ik had naast Imap ook nog een pop3 lopen. Goed beschouwd

kom ik zo hier en daar wat fragmenten tekort en de laatste maand, die ben ik ook kwijt.

 

Dus een MAC is niet nodig. Wat ik wel moet doen is die pop3 regelmatiger laten mail lezen.

 

En na deze ervaring zie je maar weer de noodzaak om op deze wijze toch een backup te hebben.

 

Toch blijf ik het bijzonder dat mijn host geen backup kan leveren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijf ik het bijzonder dat mijn host geen backup kan leveren.

 

Deze maakt een global backup dus als ze iets gaan terug zetten geldt dat voor iedereen en kunnen er dus tijdens dat process nieuwe emails bij anderen verdwijnen. Dat is geen slim plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijf ik het bijzonder dat mijn host geen backup kan leveren.

 

Deze maakt een global backup dus als ze iets gaan terug zetten geldt dat voor iedereen en kunnen er dus tijdens dat process nieuwe emails bij anderen verdwijnen. Dat is geen slim plan.

 

Dat is waar, maar moeite nemen om een domein te isoleren en deze terug te zetten...

Wellicht bij de grotere host's... 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de hoster een beetje tijd eraan wilt spenderen (en dat is echt niet zo lang hoor) dan kan hij dat "zo" terughalen. Wat hij moet doen namelijk is de backup op een andere machine / andere directory even terugzetten en dan alleen jouw maildir kopieren naar jouw account..

Een beetje hoster heeft een test machine die hij zo kan gebruiken hiervoor...  Maar ja, het kost tijd...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de hoster een beetje tijd eraan wilt spenderen (en dat is echt niet zo lang hoor) dan kan hij dat "zo" terughalen. Wat hij moet doen namelijk is de backup op een andere machine / andere directory even terugzetten en dan alleen jouw maildir kopieren naar jouw account..

Een beetje hoster heeft een test machine die hij zo kan gebruiken hiervoor...  Maar ja, het kost tijd...!

 

Ik geloof je onmiddellijk. Ook vanwege de nogal eens voorkomende melldowns

van de servers (geen mail en sites uit de lucht) wil ik eigenlijk weg bij mijn host

maar ik zie erg op tegen de overstap.

Snap van hosting niet veel tot helemaal niets.

En er zitten ook sites bij uit "liefde" anders was ik al lang weggeweest.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is 1 van de redenen dat ik nog steeds het pop protocol gebruik.

Op mijn PC, laptop en telefoon heb ik in Thunderbird ingesteld dat de berichten pas na 30 dagen van de server worden verwijderd.

Alle mail is op deze manier op al mijn apparaten zichtbaar en staan dus lokaal op de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of je probleem al is opgelost.
Gebruikt Thunderbird voor 3 gmail accounts. Bij een daarvan waren vandaag ineens alle mappen en inhoude verdwenen.
Nadat ik Thunderbird herstartte met uitgeschakelde add-ons kwam alles weet terug. Mogelijk is dat voor jou ook een oplossing.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, alles is van de server af.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kwam ook niet van de server maar bleek nog gewoon ergens op mijn harde schijf te staan en kwam door de veilige herstart weer naar voren.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat nergens iets meer, althans postvak in.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar normaal gezien wist Thunderbird je Junk of Spam mail niet het dumpt het in je spam/junk folder en standaard wordt dat pas na 30 dagen gewist.

 

Daarom begrijp ik zelf ook helemaal niet dat de mail gewist is, zelfs als het gewist is staat de mail nog altijd in trash waar je het dan ook weer uit kunt halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...