Ga naar inhoud


Siemens Gigaset A510 problemen


T90user

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat je hem weer in orde krijgt...  Als je de werkzaamheden moet uitbesteden, is het waarschijnlijk voordeliger een nieuwe te kopen.

Een vervangende handset valt nog wel mee wat kosten betreft... 22 euro + 8 euro porto naar NL...

Mobilteil, Handteil Gigaset A510H, A 510 H, A510 H mit Akkus NEU

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan gaan de Fritz! dect telefoons duidelijk langer mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leeftijd accu's is gelijk aan leeftijd sets, dus minstens 5 jaar. Dat was de reden waarom ik ook inderdaad aan die dingen dacht.

 

Bij mijn Gigaset 300C moet ik de accu's elke 2 jaar vernieuwen.

 

Hoewel de door mij genoemde oplaadbare batterijen (Duracell, GP, etc) grotendeels nieuw en nauwelijks gebruikt zijn bleken ze de eerder beschreven "Betriebsfehler" te veroorzaken. Om die reden ben ik er zonder meer vanuit gegaan dat het niet aan de batterijen ligt.

 

Gisteren kwam ik op een dwaas idee, ik stopte er een paar nieuwe niet-oplaadbare batterijtjes in. (geen paniek, ik heb de telefoon uiteraard niet in de houder gestoken  :P ).  Tot mijn niet geringe verbazing reageerde de telefoon weer als nieuw. Ik heb aansluitend meteen drie setjes Varta dect 800 mAh online besteld na ze in de locale winkels niet te hebben kunnen kopen.

 

Mijn enige vrees is dat er iets kan zijn waardoor die telefoon niet meer op 1,2 Volt werkt maar per se 1.5 zou willen hebben. Klinkt raar en ik hoop dat dat niet het geval is maar hoe het kan dat meerdere relatief nieuwe vol opgeladen oplaadbare AAA batterijtjes de telefoon niet tot leven kunnen brengen is vooralsnog een raadsel. En o ja, wat ik vergat te vermelden in eerdere stukjes, mij viel ook op dat de diverse batterijtjes die ik uit de telefoon haalde er steeds nogal war uit kwamen. Op hoop van zegen, ik houd U op de hoogte! Intussen een fijn weekend gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

mij viel ook op dat de diverse batterijtjes die ik uit de telefoon haalde er steeds nogal war uit kwamen.

?? war?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

?? war?

Sorry, de "m" is weggevallen, ik bedoelde "warm" te zeggen!

 

Intussen zitten de nieuwe batterijtjes in alle drie toestellen en na een relatief korte oplaadperiode werkt alles weer perfect. Vreemd dat andere nagenoeg nieuwe oplaadbare batterijtjes niet datzelfde effect hadden, wel volle uitslag van de oplaadstatus zowel op telefoonscherm als op een batterijenmeter maar in werkelijkheid onvoldoende functionerend. Degenen die van begin af aan duidden op het moeten vervangen van de batterijtjes hadden dus toch gelijk, het komt heel nauw en er is dus kennelijk geen manier om zo'n batterijtje zelf te kunnen testen buiten het toestel om en zelfs in het toestel. Tja, je bent voor zo'n geintje meteen 24 euro kwijt dus het was wel een gok, voor iets meer dan het dubbele koop je tegenwoordig al een spiksplinternieuw dect telefoon setje. Had het niet aan die batterijtjes gelegen dan had ik zoveel geld uitgegeven en toch nog niets gehad. Onze economie zit raar in elkaar, dat je feitelijk de helft van de aankoopkosten van zo'n telefoon aan de batterijtjes zou moeten uitgeven, ik denk niet dat de productiekosten zich werkelijk zo tot elkaar verhouden.

 

Maar iedereen heel hartelijk dank voor het meedenken, probleem opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vorig jaar voor een van mijn drie handsets nieuwe accu's nodig had, ging ik naar mijn plaatselijke winkel. Die vroeg toen expliciet of ze nodig waren voor een telefoon. De vraag verraste mij, maar ik heb toen niet gevraagd waarom deze info belangrijk was. De prijs viel mij vies tegen (18 euro voor 2 accu's). En dat ze maar 2 jaar meegaan, schijnt normaal te zijn.

Ik heb nog even op de bon gekeken: Varta phone batteries. Worden dus als aparte categorie aangemerkt. Waarom dat nodig is, zal ik nog wel eens op googelen (als mijn vrouw gaat klagen dat de telefoon er na een uur bellen mee ophoudt :) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De triple A "dect" batterijen van Varta 800 mAh vind je bij webwinkels voor 7,99 per setje van twee. Omdat mijn ervaringen met Varta in het algemeen een stuk beter zijn dan die met Duracell en zij specifiek over "Dect" spraken maakte ik die keuze. Vreemd genoeg overheerst Duracell de markt zo enorm dat veel winkels waar ik in onze stad binnenliep uitsluitend een keuze tussen dat merk en een eigen winkelmerk aanboden. Vandaar de keuze voor een webwinkel, iets wat ik normaliter liever niet doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het hoeven niet altijd "dure" accu's te zijn...

Deze zitten er bij mij in van januari 2012...  en zijn nog steeds goed.

Je mag niet de fout maken, de telefoon steeds na gebruik in de lader te zetten. Dan maak je de accu's kapot.  Ik laad hem als het 'nodig' is...

 

Ik kocht deze 4 accu's voor ca 3.50 euro bij een discounter in Duitsland.  of de 2 ongebruikt het nog doen, weet ik niet... je moest ze per 4 kopen.

 

post-39968-0-46136600-1498548581_thumb.jpg

 

post-39968-0-91121100-1498548599_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat klinkt goed maar in praktijk werkt zoiets niet echt. Ik herinner me dat het meermaals gebeurde dat mijn vrouw de telefoon niet terug in de houder stak maar ergens op tafel liet liggen, en dan bleek het ding een dag later toch al snel te leeg te zijn om nog te kunnen gebruiken. Als je zoiets dan voor 3 verschillende telefoons met verschillend type gebruik nog uit elkaar moet gaan houden dan wordt het onderhand een dagtaak.

 

Maar goed, 24 euro voor drie setjes batterijen versus 63 euro voor een nieuwe set Siemens Gigaset telefoons met daarin uiteraard nieuwe batterijen blijft een wrang gevoel geven, dat snap je wel. Kennelijk is er op de oplaadbare batterijtjesmarkt veel te weinig competitie om de prijzen schappelijk te houden. Als je ziet wat voor electronica er in drie van die dingen plus basisstation steekt dan lijkt het redelijk dat de relatie prijs apparatuur versus prijs batterijtjes ergens in de buurt van 5:1 ligt dus hooguit een tientje voor zes vervangende batterijtjes. Gek genoeg biedt Duracell iets wat daar in de buurt van komt maar geen woord over gebruik in mobiele telefoons. In tegendeel, dan staat er iets in de geest van dat het gegarandeerd een x-aantal keer kan worden opgeladen terwijl een dect telefoon doorgaasn voortdurend bijgeladen wordt.

 

Maar goed, ik hoop wel dat deze Vatra's van beduidend betere kwaliteit zijn dan de origineeltjes (Made in China, Haopengbattery, 550 mAh) en die zijn sowieso beduidend langer dan 2 jaar meegegaan dus ik moet het probleem niet groter maken dan het is. :D Het begon allemaal met de (verkeerde?) conclusie dat de telefoon niet erkende dat er opgeladen oplaadbare batterijen in gestoken werden. Kennelijk moet het dus om een batterijtype gaan waar specifiek op staat dat het voor een dect telefoon is als je zeker wilt zijn van een goed functioneren.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij komt nog dat voor veel van die goedkope batterijen de capaciteit niet klopt (zelf getest met de Maha MH-C9000). Je krijgt soms maar 300 van de beloofde 800mAh. In dat geval laadt je ze dan ook sowieso over, want bijna alle DECT telefoontjes op NiCD en NiMH werken volgens een 1/10C lading (1/10e van de capaciteit van de accu, dus 800mAh / 10 = 80mA max. laadstroom), omdat dit lekker goedkoop te implementeren is in het toestel. De batterij is dan na 16u (incl. verliezen) vol. Als je daar dan een 300mAh batterijtje in stopt, wordt die overladen met: 80mA - 30mA = 50mA. Deze is dus veel eerder vol, wordt ook een stuk warmer (meestal) en gaat veel sneller kapot.

 

Bovendien kunnen batterijen ook nog wel de juiste spanning afgeven (zonder belasting), maar zodra je de batterij belast, zakt die spanning zodanig in dat je apparaat uit gaat doordat o.a. de interne weerstand naar de maan is. Zelf gebruik ik LSD accu's van Fujitsu, omdat deze echt lang mee gaan en goedkoop zijn (5,- voor 4 stuks ong.). LSD betekent 'low self discharge'. Je kunt ze echt gewoon een jaar hebben liggen en er zit nog 75-80% in, geweldig gewoon. De twee types die ik voornamelijk gebruik in apparaten:

- AAA (min. 750mAh, nominaal 800mAh): HR-4UTC

- AA (min. 1900mAh, nominaal 2000mAh): HR-3UTC

 

Wie van Eneloop gehoord heeft, weet meestal dat deze twee typen die hierboven staan precies dezelfde zijn (dit is ook getest en bevestigd op andere fora), alleen iets goedkoper en van het moeder merk 'Fujitsu'. Alle Eneloop batterijen komen namelijk uit de FDK fabriek in Japan (is online nog wel meer over te vinden).

aangepast door drMacFaulty

- ODROID-XU4 Server (TVHeadend v4.2.x (daily stable build), 4x Technisat SkyStar USB HD, Debian Jessie).

- FRITZ!Box (freetz) (OSCam v1.20-unstable latest met Argolis TripleReader+ voor uitgifte aan ODROID).

- Raspberry Pi 2B Client achter LCD TV (LibreElec v8.x, Kodi 17.x), iDevices (TvhClient App).

-- Triax 64cm, CanalDigitaal Quad Triple LNB, kabellengte 45m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef het toch al dat de originele batterijen prut zijn, ik had precies hetzelfde dat het display even aanging en gelijk weer uit.

In een ander draadje schreef ik dat je niet een te grote capaciteit batterij erin moet zetten, 800mAh klopt wel.

Een factory reset lijkt me ook wel aan te raden zodat alle (laad) geheugens gewist worden.

 

Deze reactie kan ik eerlijk gezegd niet plaatsen, want hij kwam als antwoord op mijn gezegde "Hoewel de door mij genoemde oplaadbare batterijen (Duracell, GP, etc) grotendeels nieuw en nauwelijks gebruikt zijn bleken ze de eerder beschreven "Betriebsfehler" te veroorzaken. Om die reden ben ik er zonder meer vanuit gegaan dat het niet aan de batterijen ligt."

 

Voor alle duidelijkheid: de door mij genoemde merken Duracell en GP gelden volgens mij niet als prutbatterijen en evenmin zijn het batterijen die met enigerlei toestel kwamen maar het zijn gewone oplaadbare batterijen uit de winkel. Het enige wat ik er wel over opmerk is dat ze weliswaar merendeels 800 mAh zijn maar dat er nergens op de verpakking stond dat ze specifiek bedoeld waren voor Dect telefoons. En als je naar gegevens van standaard oplaadbare batterijen kijkt dan zie je vaak staan hoeveel keer ze gegarandeerd nieuw opgeladen kunnen worden terwijl dit soort telefoons eigenlijk voortdurend opgeladen worden. Vandaar dat ik de gedachte dat het om een ander type batterij zou kunnen gaan niet vreemd vind.

 

En kennelijk zijn bovengenoemde twee merken/typen om wat voor reden dan ook niet geschikt voor want ze werken wel in andere (niet telefoon-) apparatuur. Dat is dan ook de reden waarom ik die Varta batterijtjes koos, niet alleen vanwege de merknaam maar vooral ook omdat ze nadrukkelijk als batterijtjes voor Dect telefoon verkocht worden. Aanvankelijk nam ik aan dat die betiteling net zo onzinnig was als sat handelaren die een switch of merk coax kabel als zijnde "speciaal voor HD of zelfs 4K" bedoeld waarbij we allemaal weten dat dat pure nep is maar bij die batterijtjes ligt dat wellicht anders. Maar hoe precies dat weet ik ook niet...

 

Overigens hebben die 550 mAh "haopengbattery" setjes waarmee die Siemens telefoons verkocht werden het wel heel veel langer dan de twee jaar die eerder in deze thread als norm genoemd werden uitgehouden dus weet ik ook niet heel precies of het fair is deze als zijnde "slecht" te betitelen. Ik herinner me helaas niet meer hoe lang we deze Siemens telefoons hebben, ze werden gekocht na zeer slechte ervaringen met een setje Medions die ik persoonlijk uit hun outletshop in die oude legerkazerne in Essen had gekocht maar dat is al best lang geleden. Mocht ik nog ergens een bon o.i.d. van deze set tegenkomen vermeld ik het nog. De essentie van mijn verhaal was niet dat ik het ongehoord vond nieuwe oplaadbare batterijen te moeten kopen maar dat alles erop leek te wijzen dat het niet aan die batterijen lag maar aan iets anders. Niet dus, naar nu is gebleken.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na enige tijd kreeg ik problemen met een van de drie Gigaset 300 handsets. Volgeladen, proberen te bellen, meteen ontladen en geen gesprek meer mogelijk.

Accu's gewisseld met een andere handset, en het probleem verhuisde mee. Dus probleem ligt bij de accu's.

Klemspanning van de defecte accu's was prima en lag zelfs nog iets hoger dan van de goede accu's. De defecte accu's hebben nog vele uren lang een zaklamp kunnen laten branden.

Mijn conclusie is dat de inwendige weerstand van de accu's de hoofdrol speelt, zowel bij het opladen als tijdens bedrijf. Bij aanzetten van de telefoon met de defecte accu's zakte de spanning iets in, maar in mijn ogen niet dramatisch (anders had hij de zaklamp niet zolang kunnen bedrijven). Toch was die kleine spanningsval kennelijk genoeg om de telefoon dienst te laten weigeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Heb hier ook zulke Siemens A510 die aangeeft volle batterijen te hebben. Als je opneemt valt ie plots dood. alles donker.

Na wat gerommel weer wat licht maar geeft aan dat de batterij leeg is. Wanneer ij de batterijen meet zijn ze ruim 1.4 volt. dus vol.

zet ik het toestel in de lader krijg ik het korte rinkeltje en begint ie op te laden. Geeft aan dat hij leeg is, terwijl bij meten vol blijkt.
Soms doet de telefoon het dan weer een paar dagen goed maar dan is weer plots het zelfde aan de orde en valt je gesprek weg.
dit heb ik bij twee toestellen. 
wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...