Ga naar inhoud


Verzameltopic voor handige tools


Penoza
Ga naar oplossing Opgelost door Sverige,

Aanbevolen berichten

gRwaz4w.png

 

Bestanden die je bewaart in Dropbox, Box, Stack, Google Drive of andere clouddiensten, krijgen standaard encryptie mee van de aanbieder. Maar de zwakste schakel ligt ergens anders. Als iemand zich weet aan te melden met jouw inloggegevens, zijn je bestanden snel toegankelijk. En dan hebben we het nog niet eens over mogelijke ‘derde partijen’ die toegang hebben tot je cloudbestanden. Cryptomator voegt een extra beveiligingslaag aan toe aan ‘publieke clouddiensten’ en maakt je bestanden onleesbaar voor derden.

 

Lees hier verder: Computertotaal.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je bestanden in de cloud zet als je deze prive wilt behouden ben je zelf al niet juist bezig. Zet ze op je eigen opslag en maak er prive backups van. Op de cloud zet je gewoon het wat minder belangrijke spul zoals de foto´s van je mobiele telefoon of je persoonlijke mp3s enz. Je kunt het wel extra beveiligen maar als ze je data echt willen hebben krijgen ze dat toch wel.

 

En als je je eigen inlog gegevens laat uitlekken ben je wel een hele grote.......................................................... Zelfs mijn eigen vrouw weet mijn inlog gegevens niet.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook niet in wat het uitmaakt of je er 100 dollar voor betaalt, of het gratis krijgt...

Ik vermoed dat de achterliggende gedachte is, dat gratis waarschijnlijk niet goed genoeg is, en dat de maker ook iets voor de moeite wil hebben, in de vorm van een achterdeur om mee te kunnen lezen....

Dat is in mijn ogen het gevaar van diverse dingen die via clouds etc lopen...  de aftapmogelijkheden zijn legio.

Daarom, zoals Penthe ook al schreef, is het volgens mij nooit verstandig om 'gevoelige' informatie van jezelf neer te zetten in een clouddienst.  Om een programmaatje of wat foto's door te geven aan een ander, als het bestand te groot is om te mailen, doe ik ook... maar dat is het dan ook. Ik vertrouw dit soort diensten niet.

 

Ik haal ook mijn mail binnen via pop3, zodat de mailserver leeg is.  Als je slechts 1 computer hebt is dat voor mij de beste oplossing... alles wat "ergens" staat, buiten jouw huis, is onveilig... en als het er staat, liefst zo kort mogelijk....  maak je dan een backup, kan je ook nooit je mails kwijt zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

een vrij en gratis verkrijgbaar algoritme voor cryptologie is totaal zinloos als bescherming tegen professionals

Waar baseer je dat op? Mijn openvpn server die ik heb opgetuigd maakt ook gebruik van  vrij en gratis verkrijgbare algoritmen. Maar zonder de certificates en keys valt er toch echt niets te maken van de versleutelde pakketjes die over het internet vliegen. En zonder de certificates en keys, en mijn username en password valt er geen connectie op te bouwen.

 

Ik ken deze niet, maar om op voorhand te concluderen dat opensource niet veilig zou zijn is een voorbarige conclusie.

  • Bedankt 1

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie ook niet in wat het uitmaakt of je er 100 dollar voor betaalt, of het gratis krijgt...

Ik vermoed dat de achterliggende gedachte is, dat gratis waarschijnlijk niet goed genoeg is, en dat de maker ook iets voor de moeite wil hebben, in de vorm van een achterdeur om mee te kunnen lezen....

Dat is in mijn ogen het gevaar van diverse dingen die via clouds etc lopen...  de aftapmogelijkheden zijn legio.

Daarom, zoals Penthe ook al schreef, is het volgens mij nooit verstandig om 'gevoelige' informatie van jezelf neer te zetten in een clouddienst.  Om een programmaatje of wat foto's door te geven aan een ander, als het bestand te groot is om te mailen, doe ik ook... maar dat is het dan ook. Ik vertrouw dit soort diensten niet.

 

Ik haal ook mijn mail binnen via pop3, zodat de mailserver leeg is.  Als je slechts 1 computer hebt is dat voor mij de beste oplossing... alles wat "ergens" staat, buiten jouw huis, is onveilig... en als het er staat, liefst zo kort mogelijk....  maak je dan een backup, kan je ook nooit je mails kwijt zijn.

Dat is nou het mooie van open source. Als je de source erbij krijgt kan elke developer de code doorzoeken om te zien of er backdoors in zitten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met open source al het nodige extra vuil mogen ontvangen, waarom dit gebeurd weet ik niet maar open is het dan niet. Ik ben tegenwoordig daarom ook super voorzichtig geworden als het om SourceForge gaat. Kijk A.U.B. uit wat je daar download.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sCZqvhU.png

 

CCleaner is een van de beste pc cleaners die door miljoenen mensen gebruikt wordt. 

CCleaner 5.31 voor Windows is uitgekomen. Deze update ruimt de geschiedenis en cache van Google Chrome en Firefox beter op. Verder werkt CCleaner nu beter op de Creators Update van Windows 10. 

 

Klik hier voor meer informatie.

aangepast door Penoza
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow sloopt die de Creators update nu niet meer en dat willen ze door gezichts verlies onder de ogen brengen :) Voor simpel schoonmaken zou ik het programma nog wel gebruiken maar het opschonen van de registery zou ik CCleaner bij niemand meer aanraden want dat is vragen om ellende.

 

Het programma was voorheen goed, nu onbetrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel kun je die backup enkel terug zetten met de betaalde versie van CCleaner als je je systeem naderhand nog kunt starten uiteraard.

 

BTW bij Windows 10 kun je beter van de registery afblijven, gaat het nu niet fout kan dat in de toekomst nog komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow sloopt die de Creators update nu niet meer en dat willen ze door gezichts verlies onder de ogen brengen :) Voor simpel schoonmaken zou ik het programma nog wel gebruiken maar het opschonen van de registery zou ik CCleaner bij niemand meer aanraden want dat is vragen om ellende.

 

Het programma was voorheen goed, nu onbetrouwbaar.

 

CrapCleaner schoont op al mijn computers de registry prima op. Op al mijn computers. Nog nooit een probleem mee gehad. Ik maak niet eens een registry backup.

Kan ik iedereen aanraden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...