Ga naar inhoud


We zullen DAB gebruiken, niet goedschiks dan maar kwaadschiks


Psychosammie

Aanbevolen berichten

DAB+ komt prima van de grond. Laten we over 5 jaar - hopelijk in goede gezondheid - dit draadje nog eens oppakken.

Jij wil DAB+ de nek omdraaien, zo lijkt het wel. Gelukkig gebeurt dat niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een ander forum las ik dit:

 

Elk decennium heeft zijn eigen dingen, vooruitgang zullen we maar zeggen.
Ik weet nog dat (FM) uitzendingen in stereo kwamen, heel af en toe waren programma's in stereo.
Wat me nog bij staat, dit wordt niets, het begint me een portie te ruisen :D
En zie nu :))

 

FM heeft zijn kans gekregen, en is gewoon doorontwikkeld tot wat het nu is.

Inmiddels is de FM techniek wel achterhaald.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei sattv4iedereen:

Dat bepaalde zenders, enkel reclame uitzenden, eindeloos achter de micro zitten te l°llen, en tot vervelens toe hetzelfde herhalen, en al hun gezever,reclame en gel°l soms eens onderbreken voor een liedje. qmusic, is hier het ultieme voorbeeld van. Je moogt al blij zijn, 5 liedjes te horen in een uur, en je denkt steeds maar door hun eindeloos herhalen, dat het een zender is voor (met alle respect voor die mensen) dementerende personen :mad:. Ooit op een werkplaats gezeten, met die zender op, en na een anderhalf uur weggelopen, het was om tureluur te komen. Wat ze ooit toegelaten hebben op de fm band, een echte schande :(. Puur frequentie verspilling. En dat zit nu ook de dab+ band kapot te ..... . Maar met voldoende geld, kan je alles in o.a. België :(

 

16 uur geleden zei sattv4iedereen:

Het hangt niet enkel van de techniek af, maar ook van degene die het te zeggen heeft wie op dab+ komt.

In België, is het verlopig al brol wat op de dab+ band zit.

 

 

Komaan, dit kan je nu toch niet menen. Om nu het ganse DAB+ pakket als brol te beschouwen, is gewoonweg kort door de bocht.

Het aanbod is met 11 zenders zoals o.a. Topradio (dance/house), Zen (lounge/easy listening), BBC World toch bestemd voor verschillende doelgroepen. 

Zelf vind ik bvb. ClubFM best aangenaam om naar te luisteren (afwisselend moderne pop/rock muziek en classics).

Dan heb je ook nog onze VRT / RTBf / BRF kanalen en daar zit eveneens klassieke muziek tussen enz.

Wat Qmusic betreft, ben ik 't wel met je eens. 

DAB+ vind ik een heel positieve evolutie en 't mag voor mijn part gerust verder gaan (met voorwaarde dat de geluidskwaliteit niet te sterk wordt gecomprimeerd).

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7.10.2017 om 22:18 zei Eduard07:

Dus jij vindt dat iedereen binnen pak weg een jaar een dab+ ontvanger moet aanschaffen als bewijs dat het aanslaat?

Zo werkt het toch niet?

Ik koop doorgaans een nieuw apparaat als het oude aan vervanging toe is. Dus niet meteen een 4G smartphone terwijl mijn 3G-er het nog wel even kan uithouden. 

Er zit bij mij gauw een jaar of 3 tussen het oude en het volgende model met bijbehorende technische vooruitgang.

En ik ben vast niet de enige die zo met aankopen electronica omgaat.

Dat ben ik helemaal met je eens...  Ik koop ook pas nieuwe apparaten als de oude het niet meer doen en als repareren te duur wordt...

Daarom zal DAB nog wel enige jaartjes op zich laten wachten tot het in de auto komt... Dat zal ten vroegste bij aankoop van een nieuwe auto zijn, en dat zal vast nog 4 tot 6 jaar duren...  Vroeger kon je ook nog makkelijk een nieuwe autoradio plaatsen als de oude niet meer voldeed, nu is het erg moeilijk geworden omdat die dingen vast ingebouwd zitten... geen goede ontwikkeling vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor nog geen 100 Euro kan je een DAB+ Tuner in je wagen plaatsen en doorgaans op de AUX ingang van je autoradio aansluiten.

Plak- folie antenne op het achterraam.

 

Dat had ik in mijn vorige auto gebouwd en werkte prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2017 om 18:51 zei ceesv:

Voor nog geen 100 Euro kan je een DAB+ Tuner in je wagen plaatsen en doorgaans op de AUX ingang van je autoradio aansluiten.

Plak- folie antenne op het achterraam.

 

Dat had ik in mijn vorige auto gebouwd en werkte prima.

 

Dat heb ik gezien ja. Dat ziet er toch niet uit! Je moet zelfs je dakbekleding los halen. Dat gaat hem niet worden! 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij lag de antennekabel onder de vloermat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Psychosammie:

 

Dat heb ik gezien ja. Dat ziet er toch niet uit! Je moet zelfs je dakbekleding los halen. Dat gaat hem niet worden! 

Absoluut niet nodig!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan neem je toch de  Albrecht met actieve achter zijruit antenne.

Voeding via de DAB+ Radio unit.

 

Er zijn nog legio mogelijkheden om DAB+ te luisteren in de auto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...