Ga naar inhoud


We zullen DAB gebruiken, niet goedschiks dan maar kwaadschiks


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Wordt jouw "wereld van verschil" niet veroorzaakt doordat je een nieuwe auto met een betere installatie hebt?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De voorganger, 5 jaar oud, gaf toch ook al beter geluid, met een losse DAB tuner en raam plakantenne.

In een Basic auto, met 2 speakertjes ergens onder het dashboard gefrommeld is het misschien minder significant.

 

Daarin moet ik je gelijk geven.

 

Daar ligt het voordeel in het ruimere zender/programma aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier al lang niet meer over de keuze tussen FM of DAB, maar de radiostations die erop te beluisteren zijn.

Persoonlijk vind ik DAB radio zoals het er nu aan toe gaat, geen goede zaak.

Aangezien bij DAB de kavels per opbod en heel duur worden verkocht aan de hoogste bieder en wie zijn dat ?

De kapitaalkrachtige ketens die leven van reclame.

 

Je zuigt uit je duim. De DAB+ kavels zijn helemaal niet bij opbod verkocht.

 

Classic FM en Sublime FM of Radio 10 leven van de reclame op DAB+? Of de extra varianten van Radio 538, Sky Radio en Radio 10  waar amper reclame op zit?

 

Heb je de Nederlandse DAB+  band al eens rustig beluisterd? Kan me het amper voorstellen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Classic FM heeft geloof ik 1 keer per uur 1 seconden reclame van een sponsor.

Verder is het muziek zonder onderbreking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dit draadje gaat over radio uitzendingen, dus ik ben volgens mij niet off topic.

 

Ik had al eerder vermeld dat ik ook vaak naar de Kortegolf luister; vroeger had je een zogenaamd "Weerstation" , je hoorde dan een duitse mevrouw steeds 5-cijferige codes opnoemen; mij is eens verteld dat deze berichten voor spionnen bestemd waren, klopt dit?

 

Ik ben reuze benieuwd naar jullie reacties.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zijn (waren) de zgn Zahlensender...
 
https://www.youtube.com/watch?v=S_1RYGhW_Fw

 

Ik zat daar ook vaak naar te luisteren, heb zelfs een tijd lang zitten meeschrijven...  maar je kon er uiteraard niets mee, als je de "basis" niet had, het boek waarop de code gebaseerd is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sverige

 

Bedankt voor je antwoord en voor het filmpje; dit is inderdaad de zender die ik bedoelde.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wist niet dat die in die tijd al DAB+ gebruikten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff.. FM.. belabberde kanaalscheiding, limiet op 15khz audiobandbreedte en gebrek aan lage tonen beneden de 50Hz.

Tel daar ruis bij op, om over de stereoruis maar niet te spreken en de fading die je continue hoort onderweg.

6 voorkeuze zenders in de auto, eventueel aangevuld door 3 boeketten van 6 kanalen.

Wil je eens scannen over de fm band, dan ben je daar een kwartier voor kwijt en ben je vergeten wat er eerder te beluisteren was.

 

Welke sok zweert er bij die oude troep waar je binnen 1 mhz maar 3 zenders kunt beluisteren, mits je radio selectief genoeg is?

Man man, de duitsers hebben gelijk, verbieden die fm-zooi! ;):D

Geef die band aan zendamateurs. :)

 

Maar jawel, DAB+ heeft ook nadelen. Er is veel meer zendvermogen nodig vanwege de grote bandbreedte van de carriers cq transponders. (hee, waar kennen we die term van?) ;)

Doordat er meer zendvermogen nodig is kan het zijn dat menig goedkope ontvanger of antenne te "doof" is om in de auto een radiostation zonder onderbrekingen te beluisteren.

Er zijn blindspots, zoals de route tussen Amersfoort en Utrecht waar de ontvangst kan wegvallen. Op dat punt schakelt mijn ontvanger over naar FM, als ik een zender beluister die toevallig op beide banden word uitgezonden.

...gevolg: Dof geluid, ruis, etc etc etc.

Of ik nu 80 rijd of 160, ik hoor het verschil maar al te goed.

(oh,ik bedoel natuurlijk 130, want 160 mag niet) :grin:

 

Ik ben er van overtuigd dat de DAB+ problemen van nu in de zeer nabije toekomst word opgelost, zeker als telefoonmasten worden ingezet voor de carriers. (daar was volgens mij ergens een discussie over, als ik mij niet vergis)

 

Voor nu is men nog steeds bezig met het DAB+ netwerk. Dat is te merken doordat er op sommige dagen signaalverschillen zijn.

(ik heb lekker een s-meter voor dab+ op mijn radio :P :P )

 

Kleine kanttekening: Er mag wat meer zendvermogen gebruikt worden voor DAB+, of meer steunpunten.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij mag er dan de "voordelen" van inzien maar je gaat niet in op mijn eerste bericht. De consument zit er gewoon niet op te wachten. En dus kopen ze het niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het besluit om de FM uit te schakelen en de overstap naar DAB heeft in Noorwegen al plaats gevonden.

Analoge TV is deze weg voorgegaan, en de eerste Digitale TV is al vervangen door DVB-T

Duitsland volgt de trend, met een paar jaar weet niemand meer beter,

Kijk wat er met de middengolf zenders is gebeurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij mag er dan de "voordelen" van inzien maar je gaat niet in op mijn eerste bericht. De consument zit er gewoon niet op te wachten. En dus kopen ze het niet.

 

En heb jij mijn bericht #12 wel gelezen?

 

Trouwens: "de consument", wie is dat bij jou?  Je bent nogal stellig in je formulering.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees de link in bericht 1 nog even door. Er staat heel duidelijk dat 94% van de Duitsers nog steeds naar FM luistert. Ze kopen het domweg niet. Mocht mobiel internet een beetje doorzetten dan is het ook gelijk gedaan met DAB.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja Jongens,

"Met de tijd meegaan" gaat voor mij wel op, maar niet voor alles; DAB heb ik totaal niet nodig (ik luister radio via mijn satelliet-installatie thuis, die installatie -v.w. audio betreft- heb ik aangesloten via mijn "stereo toren" en ik heb prachtig geluid.

 

DAB gaat mij geen oor aannaaien om extra geld uit te geven.

 

Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het willens en wetens forceren van iets door een overheid terwijl de bevolking daar totaal niet achter staat heeft helemaal niets met democratie te maken, maargoed dat zijn we ondertussen wel gewend in ons fijne europa...

 

Mijn mening is dat het prima is als ze er DAB+ naast zetten maar laat de consument gewoon lekker zelf bepalen hoe die wil luisteren. Als je het mij persoonlijk vraagt is dat hele DAB+ een aanfluiting, als je zelf digitaal radio wilt luisteren zijn er veel betere altenatieven met ook een siginificant groter aanbod aan stations (internetradio).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...