Ga naar inhoud


Groot Nieuws Radio wil langer op AM blijven


astro iris

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Ppffff , zo'n zender , geen groot nieuws , mag er gerust afgehaald worden , sinds eergisteren zelfs !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze zitten ook op DAB+

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bijzonder nieuws. Een tijd geleden moesten ze met de pet rond om de stroomrekening te kunnen betalen en nu willen ze kost wat kost doorgaan met AM. Het is wel te begrijpen dat de luisteraars verknocht zijn aan het authentieke AM geluid en gekraak though.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze die zender lekker houden, maar wel zelf bekostigen en niet op koste van de gemeenschap.

 

Ooit had ik een streng gereformeerde buurman, die inderdaad geen tv in huis had, maar 1 keer in de week luisterde ze wel naar de lokale kerkradio wat via de telefoon ging. Op een bruiloft werd geen muziek gedraaid, maar was er live muziek met een harmonica en kerkelijk gezang. Leven en laten leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat station is net weer opgekrabbeld na het zoveelste geldtekort. Nu trekken ze wel een heel grote broek aan. Ik woon op deze biblebelt, maar het station is verre van populair. Volgens mij zal het aantal luisteraars zwaar tegenvallen en proberen ze op deze manier de publiciteit te halen om (nieuwe) luisteraars te trekken.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie dat een gigantisch groot evenement als de Pinksterconferentie (ook wel 'Opwekking' genoemd) volledig door giften wordt gefinancierd, zal dat toch met een radiostation ook moeten kunnen?

 

Ik weet niet exact de hele achtergrond van dit verhaal, maar heb soms wel het idee dat het een trent is van de overheid om koste wat kost de grote middengolfzenders uit de lucht te halen om vervolgens vele machtigingen op die frequentie over het hele land te kunnen uitgeven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die groep leeft inderdaad met giften. Verzekeren mogen ze niet en als er ergens een huis afbrand gaan ze met de pet rond, zodat er weer een nieuw huis neergezet kan worden. Ook al eens meegemaakt hier in de buurt. Zal ik maar niet gaan vertellen wat er gebeurt als een gelovige man het bed zou delen met een andere vrouw die niet zijn eigen vrouw is. Je mag aangesloten blijven, maar de prijs is enorm hoog, niet in geld, maar op een andere manier ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet exact de hele achtergrond van dit verhaal, maar heb soms wel het idee dat het een trent is van de overheid om koste wat kost de grote middengolfzenders uit de lucht te halen om vervolgens vele machtigingen op die frequentie over het hele land te kunnen uitgeven.

Tjonge, wat een komplottheorie!

 

Die AM zenders van de NPO waren aan vervanging toe. Dat zie je overal in Europa en zelfs daarbuiten.

Vervolgens drongen amateurs erop aan om de frequenties te mogen gebruiken met Low Power zenders en zo legaal hun hobby te mogen bedrijven.

 

Die vergunningen worden voor heel weinig geld verstrekt.

 

Niet zomaar wat roepen. Dat gaat een eigen leven leiden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf absoluut niet gelovig en stem er maar sporadisch en bij toeval op af. Maar de zender heeft puur technisch gezien twee voordelen:

 

1. Ik kan er overdag mee checken of de middengolf op een willekeurige radio het nog doet (toegegeven alternatief 621 kHz uit Wallonië werkt daar ook voor)

 

2. Mocht er ineens een grotere nationale ramp gebeuren zoals de watersnoodramp van 1953 waarbij een groter gebied betrokken is dus ook alle zendertjes in dat gebied ineens niet meer uit kunnen zenden dan is er in elk geval nog één medium over waarmee mensen in zo'n rampgebied bereikt kunnen worden. Ik heb het altijd krankzinnig gevonden dat we om de centen maar nalaten om zoiets voort te laten bestaan. Het moment dat regionaal de stroom wegvalt vallen ook DAB+ zendertjes en GSM paaltjes in die regio uit. En zelfs al valt de stroom niet direct uit, ik kan me niet echt voorstellen dat bij een atoomramp als volgens sommigen bij Doel of Tihange dreigt er allemaal mensen die die zendertjes bedienen ten koste van hun eigen gezondheid en/of leven op hun plek blijven zitten in plaats van met hun gezin waar nog mogelijk de benen te nemen.

 

Het is grappig, we zijn in Nederland nog nooit zo absurd rijk geweest als nu, maar ook nog nooit zo absurd krenterig dat we er onze eigen veiligheid er met liefde en plezier aan op offeren. Bang dat we ook maar één cent teveel uitgeven aan onze medemens. Want uiteraard vinden we onszelf volstrekt onschendbaar waar het om eventuele rampen gaat. Totdat het een keer echt te laat is. Ik blijf verbijsterd!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was in 1953, tegenwoordig hebben we radio's die op batterijen werken.

 

En anders bouw je even een kristal ontvanger, die werkt zonder batterijen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha hier moet ik toch wel om lachen, ik heb deze ramp zelf in levende lijve meegemaakt in Middelharnis op Goeree Overflakkee we hadden binnen een half uur 1.5 meter water in huis staan bij windkracht 12, en onze hele familie zat op zolder. Het eerste wat uitviel was de stroom ik zal dat nooit meer vergeten en in mijn geheugen gegrift ondanks dat ik 5 jaar was, en portable radio's waren er helemaal nog niet laat staan dat onze buizenradio nog werkte. :crazy:

Saignant detail is dat Middelharnis ook tot de Bijbel belt behoort, maar dat terzijde. :/

 

Erg idealistisch gedacht om deze reden een stroom vretende MG zender in de lucht te houden.

 

FM zenders vreten geen stroom?

En zo zuinig zijn DAB+ zenders ook niet.

Wil je met een enkele DAB+ zender een kilometer of 100 ver over het maaiveld komen dan zul je er ook behoorlijk wat juice in moeten pompen.

Sjaak(k), om bijvoorbeeld alle computers die in Duitsland aan het net hangen moet er één komplete kerncentrale draaien.

Om het over al die werkelijk stroomvretende datacenters maar helemaal niet te hebben.

Dan zet een 100 kW AM zender ook geen zoden aan de dijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was in 1953, tegenwoordig hebben we radio's die op batterijen werken.

 

En anders bouw je even een kristal ontvanger, die werkt zonder batterijen.

Als je er ooit eens een gebouwd hebt, dan weet je hoe ontzettend slecht die dingen werken. De selectivieit is ver te zoeken en er moet een fikse langdraad antenne aan om überhaupt wat te horen.

Geranium diodes zijn nog maar heel schaars te vinden en een hoogohmig koptelefoontje eveneens.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die selectiviteit is tegenwoordig het probleem niet meer, met al die uitgestorven middengolf zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...