Ga naar inhoud


39-42-45 graden oost


Gast

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik wil de  single -triple feed 23 mm LNB 13-16-19 graden oost  item : 5068 van inverto op  mijn Triax 88 cm gaan gebruiken voor de satellietposities  39-42-45 oost.

 

Ik neem aan, dat de onderlinge afstand tussen 39-42-45 oost ook 3 graden is en het geen installatieprobleem zal geven, of moet ik toch nog ergens aan denken.?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, ik verwacht ook geen problemen.
Ik denk wel dat in dat block de antenne van de 19,2e 7,5 graad gedraaid gemonteerd staat. Dat gaat dan betekenen dat de antenne voor de 45 oost 7,5° verkeerd komt te staan maar daar zul je niet veel last van hebben.
Of een Triax 88 groot genoeg is om die drie satellieten te ontvangen, heb ik niet nagekeken maar dat heb je misschien zelf al gedaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat moet kunnen kwa grootte en dan de 42 oost als centraal satelliet nemen, neem ik aan.

Is het nu zo, , dat de single triple feed eerst horizontaal gezet moet worden, om eerst de 42 oost te vindenals centraal satelliet en daarna de juiste skew en dan weer zoeken, of moet de juiste skew eerst ingesteld worden en pas daarna de 42 oost eerst zoeken?

 

Is de procedure precies het zelfde als bij de big -bisat ,want daar wordt de schuinstand toch ook later ingesteld , als de centraalsatelliet gevonden is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om optimaal signaal te krijgen bij het zoeken van de satelliet, is het handig het monoblock meteen op de juiste schuinte in te stellen. Waarom zou je het achteraf doen?
Als je aangeeft in welke plaats de schotel staat, reken ik het wel even uit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn woonplaats is Dordrecht en mijn coördinaten zijn 51.8 noorderbreedte en 4.7 oosterlengte .

 

Ik heb voorts nog zitten twijfelen , of ik het elevatieblok op de triax 88schaal met graadaanduiidngen  met de inkeping  aan de rechterkant van de schaal wellicht nog moet omdraaiien met de inkeping aan de linkerzijde i.v.m. de lage elevatie ( 20-21 ), dit alles gezien van achter de schotel. Misschien hoeft dat niet ? :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Dordrecht moet het het zo afstellen:
Elevatie 21,5°
Skew monoblock 25,5°, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt dus tegen de achterzijde van het block met de wijzers van de klok meegedraaid.
Zie de bijlage van een hoek van 25°.
Je moet het lage elevatiebereik van de Triax gebruiken.
 

post-60869-0-37192100-1498245170.png

post-60869-0-61513700-1498245209.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank sprietje voor je informatie ; wat fijn om iemand  in ons midden te hebben met zoveel satellietkennis en vooral je bereidheid, die kennis steeds  met ons te willen delen is enorm   en vooral ook leerzaam voor ons allen.

 

Als ik de single triple lnb ga uitrichten zal ik in het bijzonder eens kijken naar de ontvangst van 45 oost of ik inderdaad geen last heb van de 7,5 graden verkeerd gedraaide stand, die is toegepast op de 19,2 oost .

 

Ik hou julie op de hoogte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het  single triple feed monoblock voor  13-16-19,2 oost onlangs uitgericht  op mijn triax 88 cm op 39-42-45 oost en zoals te verwachten was, heb ik op 45 oost ( oorspronkelijk 19,2 oost ) geen ontvangstproblemen , ondanks dat de antenne in de 45-oost positie nu 7,5 graad  verkeerd staat. Turksat 42 oost als centraal satelliet komt opvallend goed door, kwaliteit : 86 % ,terwijl men  over het algemeen een schoteldiameter van 100 cm adviseert.voor turksat 42 oost.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...